corollan jarrut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja nissan, 10.10.2011.

  1. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    voe helvetin perse. Itellä nyt samat kujeet camryssä. Käyttöjarru puoltaa takana joku 40%.


    Palat laitoin, ilmaus ja herkistelin liukutapit ym. Ei vaikutusta.. Seuraavaks letkut vaihtoon ja sit ei taida olla enään muita kun se rintapellissä oleva venttiilinperkele.. Eikä maksakkaan kun vaan rapiat 300e tohon malliin. Jepu-Jee. :poff:
     
  2. ajomies

    ajomies Gearhead

    Jos jarrut toimi oikein ennen palojen laittoa normaalisti, tuskin se tasausventtiili vialliseksi menee palojen vaihdossa.
    Tietysti teoriassa kaikki on mahdollista, mutta en nyt tuota ihan hevillä usko.
     
  3. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    taisin selvittää tilanteen hieman huonosti.. Eli leimalla tuli käytyä -> liikaa heitoa -> palat vaihtoon ja putsaukset liukutapielle ja rasvojen kanssa kasaan, perus jarruhommaa siis. Silti ei mitään muutosta jarrujen suhteen. Männät liikkuu herkästi, tapit liukuu herkästi, palat on uudet ja silti edelleen heittää n. 40%. Seuraavaksi siis letkut vaihtoon, jos ei tokene niin melkein se siellä paineensäätimessä on oltava.
     
  4. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Rumpujarruissa monesti edellinen runqvisti on kasannut väärin ja osat samanlailla laittamalla ongelmat jatkuu ja jatkuu. Kokematon ei äkkiä huomaa.
     
  5. ajomies

    ajomies Gearhead

    Jos siitä tasausventtiilistä lähtee putket erikseen kummallekin takapyörälle, voi kokeilla vaihtaa niiden putkien paikkaa jos sitten puoltaminen siirtyy on vikaa siinä venttiilissä. Jos on vaan yksi lähtevä putki taakse, ei aiheudu puoltaminen venttiilistä.
     
  6. jake74

    jake74 1st gear

    näin on ollut aika monessa ku oon purkanut. kannataa kattoa missä kohtaa kitkapinta on kengassa että itse tehostus toimii oikeen.
     
  7. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    erilliset putket lähtee taakse paineensäätö tai mikä lie venttiililtä. Ja ei toivoakaan vaihtaa putkien paikkaa, niin vitun ahdas tila ja jäykät putket että hermot palaa.
     
  8. nissan

    nissan 1st gear

    :mad: ei vaa corollaan tuu jarrut tasan.ny o kaikki katsottu et on oikein ja vaihdettu kaikki mikä ny mieleen tullu.taitaa olla enää jarruputket vaihtamatta..aina vaa silti käyttöjarrulla takana eroa yli 30%siis kengät,rummut;sylinterit,rintapellin tasausventtiili,jarruletkut,pääsylinteriin korjaussarja vaihdettu..käsijarulla ero 0% on näköjää muitaki joilla selittämättömiä jarru ongelmia..
     
  9. dart

    dart Gearhead

    Corollassa ei taida olla sellaista kuormaventtiiliä taka-akselilla mikä löytyy esim. e carinasta. Carinassa on samanlainen paineenrajoitusventtiili tulipellissä, mutta ilman ABS.ää siitä puuttuu sisuskalut ja se toimii vain jakopalikkana ja jumittunut taka-akselin venttiili aiheuttaa heittoa käyttöjarrussa. Camryssä voi olla samanlainen systeemi.
     
  10. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Minä oon leimannu useitakin rumpujarrullisia vähän huijjaamalla... Käsijarru päällä ajetaan konttorille joku n. 5km nii että jarrut on ihan tulessa (melkeen). Auttanu dartin, golffin ja mersun kohdalla (käsijarrukengät siinä tosin vaan).
    Eppäilyttää kyllä, että olisko sitten tässä tapauksessa mitään apua.
     
  11. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Eipä oo kuormantunnistavaa venttiiliä tossa autossa, tuli nosturilla ihmeteltyä. Ja uskoisin että siinä rintapellissä olevassa mutikassa on jotain sisällä. Osan nimenä oli VALVE ASSY, PROPORTIONING ja hintakin tosiaan 300e luokassa.
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Lähteekö ne jarrut ottamaan tasaisesti heti alkuun? Eli värähtääkö viisarit heti samaan tahtiin?

    Letku siellä voi olla pullistuneena myös.
     
  13. jake74

    jake74 1st gear

    rintapellissä oleva on hidastin venttiili eli hidastaa takapään lukkiutumista jarrutuksissa ettei mene liian aikasin lukkoon.
     
  14. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  15. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Alkuun jarrut on suht tasassa, mut toinen puoli jää reiluun ykköseen ja toinen puoli jatkaa yli kakkosen , dynamometrin viisarit siis.
     
  16. mke77

    mke77 Gearhead

    jos o perus sedani, et ei oll kuormaventtiillii, on se rintapellin kuristinventiili rikki... ei tuommosta 2000nm tehoo saa sedanius tulla...jol ei oll abs:siä....
     
  17. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Sedanihan tuo. 3l kattilalla ym tingentangeleilla. ja tosiaan levyt takanakin, kun osassa rummut.

    Ei oo abs:ssiä eikä kuormaa tunnistavaa venttiiliä.
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Saatko kumpaankin takajarrun letkuun kytkettyä painemittarin?
    Siitä näkisi että tuleeko taakse asti painetta tasaisesti.

    Ei varmaan montaa ropoa kustanna moiset mittarit..
     
  19. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    revin rintapellistä sen perkeleen säätimen käteen (on muuten suhteellisen mukava homma tohon vehkeeseen) ja aloin ihmetteleen, on oikee nuolet että kuinka se neste sielä pitäs virrata, noh, toisesta taakse menevästä kanvasta ei tullu paineilmaa läpi paskan vertaa -> ruuvarilla ronkkimaan niistä pienistä reijistä mistä neste menee sisään ja tulee ulos, löysin oikeen kohdan niin toisess tuntu selvä jousikuormitteinen kartio tms venttiili. Toisessa puolessa ei liikkunut mihinkään. aikansa liottelin ja sit reippaampi painallus ja alkoi liikkumaan herkästi toinenkin puoli. Huomenna näkee että auttoko mitään.
     
  20. idiot

    idiot Gearhead

    :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!