Moottoriprojekti sbc 350-->383

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Naumasto, 30.8.2011.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Eilissä päivänä(ja yönä ja oikeestaan vähä tän aamun puolellakin)kokeiltiin huvikseen et mitä toi vanha mosa tykkää ku siihen laittaa airgapin ja hei jakajan sekä 750holleyn...noh,ei tietenkään menny kuten elokuvissa.

    Kaasaria ei laitettu ku oli unohtunu bensalinjat,airgappi ja jakaja sitten paikalleen,muttamutta...ei lähde käyntiin,ei vaikka jakajaa kääntää idästä länteen,no sitte vanha jakaja kiinni ni eikö hajonnu yks tulpanjohto ja katkes yks tulppa :mad:
    No tulppa saatiin ja kaikki ok ja käyntiin,kaveri siinä sitte et nyt ei käy kaikilla...eiku tutkimaan,kaks tulpanjohtoo irti!!!hyvin pyörii kuudellakin!
    No johdot kiinni ja mitämitä joku kalkattaa,keinuvivuthan siellä kopsutteli venakoppiin,prkl,kopat irti ja vasaraa ja rälläkkää.
    No eipä siinä vielä kaikki,lähtiessä sitte huomattiin että ei vaihda laatikko nyt,eiku takas...oli laatikon alipaineletku lähteny raplatessa irti,prkl!!!

    Ihanaa harrastamista oli kyllä,kotona siinä klo7.00(aloitettiin n.18.00)

    Mutta mikä TU siellä meni vikaan ku startatessa kävi ja otti kierroksia,heti kun lopetti ni alko rätistä ja paukkua,eli kävi hyvin ja pysy käynnissä vaan kun starttas!?!
    Jakajaan vaihdoin msd:n modulin ja puolan,ohjeiden mukaan...ilmeisesti joku johto siellä on vääripäin tjs.???
     
  2. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Lohkolle olis nyt sitte koneistukset tehty.Mites,ootteko joutunu imusarjaa muokkaamaan dekkitason laskemisen takia,vai antaako tiivisteet anteeks sen verran???Tosta lähti nyt siis 0,40mm

    Kansivalinta saattaa muuttua AFR 195 eliminatorehin,mitäs tuumaatte siitä :eek:
     
  3. juhe72

    juhe72 1st gear

    En haluaisi pelotella, vaan itellä meni norppi pukit soikoksi jo yhen kesän rängyttelyillä, ei sitä muuten olis tienny, vain kun purin motin kutitellakseni lisää, niin keskimmäiset oli sujahtaneet, ei auttanu muuta ku mennä pukki kauppaan, aarporaukseen ja linja hoonaukseen.
     
  4. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tieto lisää tuskaa :D
    Oliko kaks- vai nelipulttinen lohko?Ja tasapainoitiko sisuskalut?
     
  5. juhe72

    juhe72 1st gear

    Kaks pulttinen ja puntissa oli, arp:n pultit kait sen pelasti, ne oli antanu periksi pukinpäällypuolelta, siittä kaitasimmalta kohalta ja samaa ainetta kait ne on vanhan nelipulttisenki pukit, nyttemin on pysyny kasassa, kun pistin keskipukit nelipultti billetiksi ja kyllä siitä suht ripeän saa. Mulla paras vartti 11,280, keksinnöstä pittää vielä ottaa saastepäästöt, meleko mielenkiintonen sessio, vain on ne vielä saanu ja aivan ajettava peli. Ainakin muija tykkää käyvä kaupassa, maitoaki tuopi purkki kerrallaan :rotfl: http://www.youtube.com/watch?v=DXyYMzN-SEM Joo, ei oo manuaali, oli vain paska sifteri.
     
  6. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Fiilistelin vähä noita kansia tossa ja alko tuntumaan noi afr195:t paremmilta
    hinta/laatusuhteeltaan ainakin paperilla(vastassa dart 180 platinum)

    AFR 195 street eliminators summitilla 1488,95$ pari

    DARTin 180 platinum pro 1:set 778,78$ kpl eli 1557,56$ pari

    Plussaa noissa AFR:ssä hinnan lisäks,ainakin cnc-koneistetut kanavat ja miinusta(?)korotetut pakokanavat...joutuuko tossa sitten miettimään pakosarjat vielä uusiks???

    Mitä ootte mieltä???Plussat/miinukset/vinkkejä/kokemuksia???
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Viimeksi pistin tollaseen 383 kikkaraan ProCompit ja pelkkää hyvää on koneesta kuulunut. Noi makso eepeistä "huudettuna" jotan 700$ pari täydellisinä. - ei ole tullut vastaan ja + tarkoittaa että hinta on -2X vs muut merkit.

    Toi "iso" pikkulohko meni taas silleen eteenpäin että piti tilata 0.045" kansipaffit joilla tulee millin quentsi. Tossa kuvassa näkyy joka mutteripään must tavaraa :rotfl: .
    [​IMG]

    Tolla saa mitattua quentsin ja myös vena/mäntä välyksen helpolla. Aine on löysähköä kuraa mutta kovettuu kivikovaksi ja saa sahalla muokattua.
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    :rotfl: rallimiehelle rallikamaa,mitä se on, cars-muovailuvahaa?!?

    Noista procompeista on melkosen ristiriitasta mielipidettä liikkeellä...toiset sanoo et ihan hyvät tai hyvät aihiot ja toiset haukkuu maanrakoon :odroll:

    Ite kun en mikään kansivelho oo ni siks haluisin semmoset mitkä pultataan vaan kiinni ja hanaa.Voihan niitä tietysti pajalla käyttää,mut sit huomaa kohta et ois saanu uudet samaan rahaan.
    Toisekseen jos mielii myöhemmin vielä kutitella konetta ni hyvä ois olla "varoja".
     
  9. 383

    383 Gearhead

    ota noi afr. kaikissa alumiini kansissa on pakokanava nostettu ei vaikuta pakosarjoihin putkiston alkupäätä joutuu muokkaamaan
     
  10. 68corvette

    68corvette Gearhead

    AFR kannet ovat hyvät piristettyyn katu moottoriin, parempia ei suoraan tiskiltä saa.
    Kaikki AFR kannet mitä olen mitannut virtauspenkissä virtaavat jotakuinkin mitä luvataan.. prosentin-parin sisään.
    195cc mallit virtasivat ilmoitetut lukemat aina .5" nostolle asti.
    Potentiaalia hieman yli 500hp.

    Dartin kannet eivät virtaa niin paljon kuin mainostetaan, mutta ovat taas aihioina paremmat jos niitä portataan.

    Yhdet pro-compin SBC kannet olen mitannut, niissä ei vikoja ilmennyt ja virtasivat jopa enemmän kuin mainostettu.
    Näilläkin voisi päästä yli 500hp, mutta paljon rajummalla kokoonpanolla kuin AFR kansilla, vaativat venttiilin nostoa enemmän.
    Joissain muun mallisissa procompin kansissa on tullut vastaan ongelmia joista johtuen moottori ei olisi toiminut pitkään, kannattaa käydä läpi.

    Eroa tulee miedolla virityksellä tosi vähän, varmaan luokkaa 20hp, mutta AFR on kasvuvaraa suoraan laatikosta eniten.
    Jos porttaat jossain vaiheessa ja tehoa pitää saada reilusti, niin Darteissa eniten pelivaraa.
    AFR kansissa ei ole materiaalia korjata muotovirheitä.
    Millä tahansa mainituista pääsee helposti yli 400hp tehojen kun kokoonpanon miettii kohdalleen ja menee vielä päästöistäkin läpi.
    Dartin tai AFR kansissa en ole tavannut mitään laatu ongelmia.

    Itselleni en AFR kansia laittaisi sattuneesta syystä, mutta useimmiten kuitenkin suosittelen niitä vakio kansien kunnostuksen ja porttauksen sijaan hinnan takia katu autoihin =)
     
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi on todellista rallikamaa. Kuivuttuaan on melko tiivistä tavaraa eikä kutistu edes niin paljon että mikrometrillä huomaa eron. Tota voi tunkea vaikka koko palotilan täyteen, pyöräyttää mäntä ylhäällä ja kuivuttuaan palotilan oikea muoto ja koko on kädessä :rotfl: . Juu tulppa pois ekaks.
     
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Oolsprite,kiitoksia vastauksista taas...taidanpa hankkia noi AFR 195 street eliminatorit.
    ...Ja cars-muovailuvahaa :rotfl:
     
  13. CAM67

    CAM67 Gearhead

    Mulla on AFR 195 Street Eliminatorit suoraan paketista 377cid alakerran päällä; mitattu 542 hp.
     
  14. ip

    ip 3rd gear

    Mulla edelleen myynnissä noi GMPP ja pesee mennen tullen noi ARF!
     
  15. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Mikä sulla on loppukombo tossa paketissa,kivasti on tuupannu?!?
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Lohkona 010 valunen 4 bolt jossa tänä kesänä vaihdettu kampi-, kierto-, ja nokka laakerit.

    -Dekki taso nollassa.

    -Eaglen tako kampura ja eaglen veivit.

    -Mäntinä Speed Pron hyperteukki flat topit.

    -Mekaaninen rullanokka Comp Cams 12-771-8(tuolta tarkemmat tiedot http://www.summitracing.com/parts/CCA-12-7.../ )

    -Compin mekaaniset nostajat.

    -Compin tyontötängot.

    -Scorpionsin 1.6 rullakeinut. (Eli nokalle tulee näillä nostoa imu.608 ja pako .614).

    -Portatut mikki kannet joihin tuli myös pari vuotta sitten uudet venttiilit.

    -Puristuksia netti sivujen mukaan 10.7.

    -Weiandin X-ellerator 1-taso imusarja.

    -Holleyn bensapumppu ja 750 Vacuumi kaasari

    Mulla kun reilu viikko sitten myin ton moottorin niin santalan penkki näytt 432hv/560mn.
     
  17. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kiitos tarjouksesta mutta en taida ostaa noita,ainakaan tuohon hintaan.
    Mä saan samaan rahaan uudet.
    Eikä kyllä taida pestä noita AFR:iä ei mennen eikä tullen... :odroll:

    Varmasti ihan hyvät kannet mut äkkiseltään vilkastuna AFR:t voittaa noi kevyesti.
     
  18. Soikhiopiä

    Soikhiopiä 1st gear

    engine analyyzer virityspeli näytti muuten noilla spekseillä noin 404hp/5600 576Nm/4400
     
  19. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    elcamino0356:lle

    Joo,eli suurinpiirtein samoja lukemia vois odottaa ku mulla on pikkusen kesympi nokka(mainosasteita274) mut kannet varmaan paremmat.
    Millasella stallilla oli turbaani???

    Muistatko millanen oli vääntökäyrä?Oliko enempi kierroskone vai vääntö?
    Siks vaan kiinnostaa ku varmaan taas ens kesänä tulee ajettua tolla kaikki ajot ni ois mukavampi jos ei tarviis hulluna kierrättää.Ja ei ihan perse repeis :rotfl:
     
  20. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ai mun,vai elcamino0365:n???

    Ite oon saanu desktopdynolla jotain 450hp
     

Kerro tästä muillekin!