Autonvälittäjää/-rahtaajaa Ruotsista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja MJN64, 31.1.2009.

  1. MJN64

    MJN64 1st gear

    Onko kellään tietoa/kokemuksia autonvälittäjistä Ruotsista, kun tarttis saada yksi jenkkiauto tuotua sieltä Suomeen? Suurin ongelma tällä hetkellä on autonkuljetuksen järjestäminen, auto on n. 300 km Tukholmasta lounaaseen.
    Nettiautossakin mainostava Ruotsin Autotuonti on joillain palstoilla ainakin saanut paljon negatiivista palautetta, oisko muita ehdokkaita?

    Kiitokset vastauksista jo etukäteen
     
  2. carkoivi

    carkoivi 3rd gear

    ruttintuonti

    Jag Kan ..........
    No kyllä mä oon ainakin ostellu Ruåttistakin.
    Tuota svenskaa kun tulee käytettyä lähes joka päivä,niin ei oo tota kielimuuria :lol:
     
  3. hapi

    hapi Gearhead

    Ruotsin autotuonti tai Finland sweden import export, mitä nimeä se milloinkin käyttää kannattaa kiertää kaukaa. Minulle sen piti toimittaa moottoripyörä Ruotsista, eikä sitä tarvinnut mistään etsiä, kun olin jo ollut myyjään yhteydessä. Sovittiin, että tämä autotuonti käy ostamassa pyörän ja toimittaa sen Suomeen. Muutamaan viikkoon kun ei alkanut mitään tapahtua ja puhelimeen ei paljon vastailtu, muutakuin että varausraha on pyörästä muka maksettu, otin taas itse myyjään yhteyttä sähköpostilla ja hän sanoi ettei mitään yhteydenottoa tämän välitysfirman kautta ole tullut ja pyöräkin on jo myyty muualle. Rahojen takaisin saanti olikin sitten oma ruljanssinsa ja vaati tutkintapyynnön tekoa petoksesta. Ruotsin autotuonti palautti kyllä suurimman osan rahoista, mutta piti 100€ "kuluihin" ja tämä onkin se varsinainen "liikeidea", kerätään näitä kulukorvauksia tekemättä yhtään mitään. Tiedän kyllä ettei kohteita voi käydä ilmaiseksi katsomassa ja olen USAhan maksanut monestakin tarkastuskäynnistä, mutta tässä tapauksessa ei viitsitty edes olla myyjään yhteydessä. Sataseen ei minun talous kaadu, mutta kyse onkin periaatteesta ja tällä hetkellä tutkintapyyntö on edennyt keskusrikospoliisille, koska epäillyn petoksen teko maa on Ruotsi. Niin ja nuo Nettiauton ja muiden palstojen ilmoituksethan ei ole näiden veijareiden omia tavaroita, mutta lupaavat kyllä toimittaa kuluja vastaan.
     
  4. MJN64

    MJN64 1st gear

    Joo, yrittivät kusettaa minuakin. Olivat muka soittaneet myyjälle ja kyselleet autosta paljonkin. Kysyin sitten suoraan myyjältä oliko kyseinen firma soittanut hänelle, vastaus oli ei! Siihen loppui intressit tähän Ruotsin Autotuonti-firmaan.
    Todellakin, kiertäkää kaukaa!
     
  5. ilitzi

    ilitzi 1st gear

    Auton haku

    Terve.

    Voin käydä hakeen. Laitoin yv.tä
     
  6. Iso T

    Iso T Gearhead

    Onko kenelläkään tietoa yrityksestä autotalli.se ?
    Googlella ei kauheasti löytynyt mitään.
     
  7. Ainakin nelivetopojat.fi tuo Ruottista muutaki ku nelivetovehkeitä. Kannattaa kysyä Peteä, kun se on ehkä enemmän perehtynyt harrastetyylisiin vehkeisiin.
    Oma kokemus on, että homma on hoitunut.
     
  8. camus

    camus 1st gear

    Malmö-Tornio (Oulu)

    Asia hoidossa.
     
  9. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Ihan kuin olis tämä kirjoitettu monen muunkin puolesta. :cry:
    Kannattaa kiertää firma kaukaa.
    Ihmeen kauan ovat vaan saaneet toimia tollai.
     
  10. slack

    slack 1st gear

    Mua kans kiinnostais tietää onko jollain kokemuksia ton autotalli.sen toiminnasta? Pysyttiinkö sovituissa aikatauluissa ja oliko auto sellainen kuin luvattiin?
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    No eipä tosiaan ainakaan mua vakuuta tääkään myynti-ilmoitus:
    http://www.nettiauto.com/chevrolet/nova/2496319
    Todelliset faktatiedot autosta vaikuttaa ainakin myyjälläkin olevan niin puuttelliset että joopa joo :odroll:
    Vaikka helppohan ne nyt olis ollu kopioida vaikka tuolta mistä kuvatkin on ilmeisimmin vaan kopsattu :rotfl:
    http://www.blocket.se/vi/20984125.htm?ca=11_s
     
  12. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    aika isolla prosentilla veikkaan et ovat "pussi"housuja. :rotfl:
     
  13. JiipeeH

    JiipeeH 3rd gear

    ---
     
  14. ajk

    ajk 3rd gear

    Edelleen otsikoissa
    http://tinyurl.com/l2p69a

    Ja eikö ihmiset ikinä opi
     
  15. hapi

    hapi Gearhead

    Ihmettelen että Nettiauto antaa tuon veijarin vaan jatkaa ilmottelua, vaikka useita petostutkintoja on vireillä. Mullekin se on vielä sen satasen pystyssä.
     
  16. hevisevi

    hevisevi Gearhead

    Mikähän on tilanne tällä hetkellä?
    Vieläköhän nelivetopojat ovat toimittaneet autoja Ruotsista ?
    Onkohan muita ?
     
  17. Bubbles

    Bubbles 3rd gear

    Gävleborg:sta tarvitsisin pari isompaa osaa, ei mahdu henkilöautoon.
    Kukahan pystyisi auttamaan saamisessa suomen puolelle?

    YV:llä saa kiinni parhaiten.
     
  18. musse67

    musse67 3rd gear

    Yks tuttu ajaa Göteborgin suuntaan keittiökalusteita lähes viikottain ja yleensä tulee tyhjänä takas. Ei oikeen passaa reitille, mutta voin mä sulle kaverin numeron laittaa yv:llä jos se kuitenkin ottas kyytiin.
     
  19. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Jos on tarvetta pystyn mahdollisesti noutamaan auton Tukholma-Helsingborg väliltä...mahdollisesti osiakin...toimitus Pori-Tampere-Helsinki-Turku neliössä...osien takia ei tosin juuri kannata kurvailla...
     
  20. gto69

    gto69 Gearhead

    Tarvetta olisi, löytysikö yhteystietoja..yv laitettu
     

Kerro tästä muillekin!