Oldsin etummaisista korin ja rungon välisistä puslista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Achti, 12.11.2011.

  1. Achti

    Achti Gearhead

    Terve!
    Kuinka moni on itse tehnyt puslia/vastaavia?
    Auto: Oldsmobile Cutlass -81
    Itsellä ongelmana että heti keulassa olevat puslat ovat tiensä päässä ja uusia ei kuulemma saa? näin ainakin usparts ilmoitti, laajempaa tutkielmaa aiheesta en ole suorittanut vaan ajattelin sit et tekis itse...
    Mietin vaan et onko porukoilla kokemuksia jos tekis suoraan jäykäks esim alumiinisilla vastaavilla tai jostakin jäykähköstä kummista...
     
  2. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Meinaat etummaisilla niitä mitkä tukee (ainakin tuossa allekirjoituksen laitteessa) kehikkoa johon syyläri tulee kiinni?

    Itse kävin paikallisesta putkasta utelemassa ja sain saman tylyn vastauksen :lol:

    Meiän projekteissa taitaa olla enemmänkin yhtäläisyyksiä :wink:
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    eikö jääkiekko kävis?
    [​IMG]
     
  4. Achti

    Achti Gearhead

    Joo just niitä tarkoitan, mietin et joko tekee kumista uudet tai sit suoraan sorvais sopivat alumiiniholkit tilalle...
    Joo samallaisii pommei taitaa olla :D
     
  5. Buddy

    Buddy 1st gear

    Mul oli Oldsin runko josta poistin useita puslia. Ne ovat tallessa mutta onko nämä runkopuslat sitten samanlaiset kuin mainitsemanne etupuslat ni sitä en tier. :-? Runko oli vuosimallia -86 ja farkku kyseessä...
     
  6. 383

    383 Gearhead

  7. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Kyl ne ainakii hyvin samanlaisilta näyttää, en sitte tiiä :odroll:

    Ei kehtais (ainakaa ite) ostaa koko sarjaa ku ei ois tarvetta ku noille etummaisille ja sit on 2 muuta puslaa mitkä on huonot. :-?
     
  8. Achti

    Achti Gearhead

    siinä olis jegsillä näköjään... :p
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

  10. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Tuo linkki heittää vaa jollekki pääsivulle, pitää koittaakki katella noita sivuja!
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Yearonella haku cc5176.
     
  12. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Nyt löyty, näinköhän jostain kaupasta löytyis suoraan osaa näin uuteenkiin autoon?

    Vois samalla tilata muutaki matskua ku kerran alkas! :wink: Tai no pitää nyt tuo Jegskin vielä kattoa...kiitoksia taas näistä!

    Muokkauksena Achtille vielä: http://www.jegs.com/i/Prothane/311/7-132-BL/10002/-1
     
  13. Achti

    Achti Gearhead

    Joo siinä olis puslasarjaa kerrakseen kyllä... :) pitää miettiä et mitä tekis :)
     
  14. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Mitenkä vaihto tehdään? En muuten millään löytänyt Delta 88 vastaavia, olikohan niitä tuolla?
     
  15. Achti

    Achti Gearhead

    Pultti auki, koria nostetaan ylöspäin ja sit saa otettua alemman osan puslasta veks ja näin ollen pusla onkin jo kädessä...
     
  16. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Voiko nostaa aina pultin kohdalta tai avata tilaa vai pitääkö koko korin olla kokonaisuudessa nostettavissa eli täytyykä irrottaa mitään moottorin, jarrujen ym. vermeitä?
     
  17. Achti

    Achti Gearhead

    No ite avasin sen pultin, se tippuu alakautta pois ja ylimmäinen puslan osa lähtee siitä suoraan. Alempi osa puslasta on korin ja sen pellin välissä, niin itse kiinnitin kettingin siihen syyläripellin reiästä pultilla ja nostin hiukan moottorinostimella :D ei sitä tartte ku pari senttiä saada ylöspäin niin sen saa sieltä välistä rönkittyä pois...
    E: Itse siis en tehnyt mitn valmisteluita moisen operaation eteen, eli ei tartte ressata jarruista /vast... toki mulla on koko keula purettuna et en ota kantaa miten sulla johdot yms syylärin letkut liikkuu....
     
  18. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    No, auto on ajokunnossa oleva, puslat vain heikoilla!
     
  19. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mä tein -90 luvun isossa huollossa kaikki puslat uusiksi POM muovista (ei kuulemma ime kosteutta joten ei murene talvellakaan) vaikka kyseinen jutska on kovaa niin hyvin toimi sen muutaman vuoden kun ajoin autolla. Nythän se iäisyysprojekti on ollut useamman vuoden kori irti rungolta :wink: Kyllä se vielä joskus liikkuu kunhan saan "pakolliset" projektit pois tieltä.
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  20. Achti

    Achti Gearhead

    Ok, mietin sitä et jos tekis itse kans... En sit tiedä mitä eroja tulee käytännössä vastaan jos tekee alumiinista vs kumista...
     

Kerro tästä muillekin!