Oldsin etummaisista korin ja rungon välisistä puslista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Achti, 12.11.2011.

  1. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Eikö noita sitten saa ihan kohtuu hinnoilla ostettua?
     
    MRvinopenkki tykkää tästä.
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Jossittelua jos harrastaa, niin jos syylärin kehikon pulttaa kiinteäksi, mutta kori on kiinnitettynä joustavilla kumipuslilla niin voi tulla keulapeltien istuvuusongelmia tai etulokasuojien kiinnityspisteiden murtumia, mahdollisesti.
     
  3. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Vois kuvitella et antaa mielettömän resonanssin etusiipiin ja sisäloksuihin, kun nehän tulee kanssa kiinni siihe kehikkoon. Jättäisin ite kokeilematta :)
     
  4. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    PauliP: miten homma tehdään hyvin?
     
  5. PauliP

    PauliP 1st gear

    Yrittäisin tehdä jotkut joustavat ja läpipultatut. Tai voisko niitä vanhoja hapantuneita ehjätä jollain jäykällä kumitiivistemassalla, vaikka tuulilasiliimalla?
     
  6. Achti

    Achti Gearhead

    Joo toi on totta kyllä... Taidan tehdä kumitangosta sorvaamalla uudet :)
     
  7. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Meillä olis kanssa puslaongelman lisäksi hieman peltiongelmiakin.

    Kumma juttu, kun nää -70 luvun lopun ameriikanautot ei kestä edes 30 vuotta ruostumatta ympärivuotisessa ajossa Suomessa.
     
  8. Achti

    Achti Gearhead

    Ei muuta ku peltihommiin sit... :) Onko teille kilpurista jääny ylimääräsiä autometerin mittareita...?
     
  9. Temutin

    Temutin 1st gear

    Juu täälläkin joutu peltihommia tekemään... onkos niitä nyt 7 kohtaa per puoli ja 4 niistä en koskenut.. etummaiset syylärin kohdat ja sitten siitä seuraavat korin etu osassa.. muuten sai hitsata kyllä kaikki...
    delta88 meni ainakin sämpylä-caprisen koripusla sarja.. samalla rungolla aikas pitkälle..

    puslan sisällä on vaan "metalliholkki" yski oli ehjä itsellä mistä saa mallia (kartomainen ala osa jossa iso prikka ja sitten putki siitä ylöspäin) , mutta siitäkin ei saa tehtyä orggista vaan täytyy sitten jollain mössöllä täyttää tämä väli joka jaa tyhjäks
     
  10. Deltapete

    Deltapete 1st gear

     
  11. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Taitaapi jäädä seuraavalle talvelle, kun inssikin armahti ja antoi leiman. :poff:

    Autometerit odottelee pääsyä seuraavaan katuraaseriin... :lol:

    ...tai sitten ehkä joskus elvytetään ex. raaseri. :odroll:
     
  12. Achti

    Achti Gearhead

    jeps jeps :) täytyis hommata ölämpö, öpaine, vlämpö ja voltti mittarit autometeriltä...
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Re: Oldsin etummaisista korin ja rungon välisistä puslista..

    Kumisia ei saa, mutta vähän orkkista jäykempiä uretaanipuslia saa aika hyvin, caminon on aikas vastaava, takimmaisista en oo varma mutta muuten luulen tietäväni että sopii.

    Prothane on valmistaja, ja setin numero 7-132, sopii vm. 78-88,
    sisältää puslat, holkit ja aluslevyt, mutta ei pultteja(nämä on sitten usein ja vastoin luuloa milliset), reilun huntin taitaa sarja maksaa.

    keulapuslia varten ei tarvi mitään irrotella, paitti se puslan pultti, tunkalla nousee kepeesti jäähyn kehikosta, sehän on kohtuullisen tukeva eikä pelkät keulapellit paljon paina.
     
  14. Achti

    Achti Gearhead

    Joo, linkiteltiin jo k.o settejä jegsiltä ja year onelta. Semmosia täytynee tilailla jossain vaiheesa
     
  15. minimake

    minimake 1st gear

    Moi.
    Jos haluaa laittaa kumipuslat eikä niissä ole mitään keskiholkkia raudasta kiinteänä, niin ei muuta kuin lähimpään Etraan / Etolaan niin ne leikkaa kumista semmoiset kuin haluat ja maksaa muutaman euron kipale.
    Toinen vaihtoehto on tehdä/ teettää muotti ja vulkanisoida itse tai jossain homman osaavassa rengasliikkeessä. Tämä varsinkin silloin jos keskitysholkki on kiinteä tai muuta vastaavaa.
    Rengasliike tietty voi tettää muotin mutta äkkiä maksaa tuplan kun itse tekee tai teettää.
    Turengissa on semmonen kuin Keskipinta oy 03-625760 joka tekee niitä ainakin.
    Siellä ainakin ovat Cadillakin kardaanintukilaakereiden kumeja tehneet.
     

Kerro tästä muillekin!