Suomen postilaitos, ihanan hidasta..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Vani-91, 26.7.2008.

  1. johu

    johu Gearhead

    Ei se teidän pikkukylän posteljooni niitä sentään itse ala höyryttämään auki ja skannailemaan. :) Määrät ovat myös sellaisia ettei sieltä kukaan ehdi seasta etsimään niitä puolituttuja saati sitten lueskelemaan minkälaisia rakkauskirjeitä on lähetelty.

    Skannaus on keskitetty muutamaan isompaan paikkaan missä koneet hoitaa suurimman osan työstä. Noita on myös suomen ulkopuolella, esim. suomesta kuskataan rekalla ja lentokoneella kirjeitä ruotsiin skannattavaksi mistä ne sitten tulee sähköisessä muodossa takaisin tänne. Tällöin tosin kyse isompien yritysten toisiltaan vastaanottamista laskuista jolloin sitä alkuperäistä ei toimiteta takaisin vaan pitävät jonkin aikaa jemmassa ja sitten silppurin läpi.

    Jos se lähettäjä käyttää Itellan e-kirje systeemeitä eli lähettää laskun sähköisesti Itellalle joka hoitaa tulostuksen + jakelun niin pystyvät ohittamaan koko skannaus vaiheen. Käytännössä kaikki isompien firmojen laskut, tiliotteet ym. saa jo nyt sähköisenä (www.netposti.fi).

    Itse taannoin rekisteröidyin tuonne netposti palveluun ja laitoin että kaikki mitä mahdollista sähköisesti. Seurauksena mulle ei ole tullut paperilla oikein mitään muuta kuin Itellan omia mainoksia ja tiedotteita. Ne kun ei tunnu itse käyttävän omaa järjestelmäänsä. Ja tietenkin se Aku Ankka tulee luukusta keskiviikkoisin.
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Syy taitaa olla siinä, että Itella on ainut, joka tietää, ettei järjestelmä toimi kunnolla.
     
  3. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    mun posti tulee post.toim.paikkaan ja haen sen perjantaisin.

    mulle tuli tossa pariviikkoa sitten 3 lehteä 3viikkoa myöhässä ja
    yks lasku, mistä oli eräpäivä mennyt umpeen 10 päivää sitten :mad:
    ja itellan vastaus oli sama kun koko kesäkuun posti tuli heinäkuussa:

    Asiakkailta saatu palaute on tärkeää, jotta voimme kehittää
    toimintaamme.
    Toivottavasti pystymme jatkossa palvelemaan teitä entistä paremmin

    Ystävällisin terveisin

    xxxxxx xxxxxxx
    jakeluryhmävastaava
    00000 jakelu

    tuollakin on joku robotti vastaamassa kun eivät pysty vastaamaan
    moneen kysymykseen kerralla vaan joutuu lypsämään vastauksia
    moneen kertaan
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    ^Ja vastaus tulee mahdollisesti Intiasta tai jostain muusta halpamaasta.
     
  5. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Mutta mietippä, kun aikanaan vietiin makuuhuoneessa napsitut valokuvat saman kylän valokuvaamoon kehitettäviksi.. :rotfl:
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Kuka vei, kuka ei. Toiset katsos kehittivät itse filminsä ja suurensivat kuvansa. :wink:
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Värikuvatkin? No, sitäkin olen joskus tehnyt, mutta johtunee siitä että käytin moista masiinaa työkseni jossain entisessä elämässä. Kotikäytössä vähän turhan arvokkaita laitteita olivat ennen digi- ja tulostinaikaa.
    Yhdestä valokuvaamosta ainakin tiedän, että siellä oli ihan ilmoitustaululla viikon parhaat otokset :lol:
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    Niidenkin kanssa harjoitellut, kun oli valokuvalanra käytössä.
     
  9. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Tilasin Saksasta aamuyöllä noin 00.30 6.11 eli lauantai-sunnuntai yönä uudet dieselruiskut yhteen natsipakastimeen saksalaisen firman nettisivuilta, maksoin laskun suomen nettipankista tilisiirtona ja jäin odottelemaan osia. No, 13.11 laitoin sähköpostia illalla suomen aikaa ja kyselin miten tilaus jakselee. Vastaus tuli heti seuraavana aamuna paikallista aikaa 8.04, tilaus lähetetty 8.11. Itellan mulkut oli pyöritelleet sitä pakettia jossain v*tun jakokeskuksessa 9.11-16.11. Tänä aamuna menin kyselemaan pakettia Pääpostista Elielinaukiolta, kun satun asumaan siitä noin 500m etäisyydellä. Paketti löytyi ja sain sen mukaan. Tänä iltana duunin jälkeen tulin himaan ja huomasin saapumisilmoituksen postiluukussa.

    Saksa-Suomi kuljetus kesti päivän, Helsinki-Vantaa lentokentän rahtiterminaali-Pääposti kesti viikon.
     
  10. jusssi

    jusssi Gearhead

    Ei liity autoharrastukseen, mutta tilasin eräästä posimyyntifirmasta tavaraa ja kaikki meni hienosti, paketti tuli ajoissa jne. No se mikä nauratti tuon posti toiminnassa oli, että seurasin netistä pakettia ja hain sen heti, kun oli saapunut. No seuraavana aamuna tuli sit netpostiin saapumisilmoitus ja posti lootaankin oli tullu, vaikka hain sen paketin jo edellispäivänä. No ei siinä vielä mitään, mutta sitä seuraavna päivänä tuli vielä paperiversio siitä netposti-kirjeestä postilaatikkoon... :rotfl: Ei vittu mitä byrokratiaa ja samalla säästetään jo lakkauttamalla noita asiamiespisteitäkin...
     
  11. Karck

    Karck 3rd gear

    Ihan normaalia. Tilasin kerran jotain elektroniikkaa ja seurantaan heti tullessaan kattelin mihinse sitten menee. Kävi hesan kautta viereisellä kunnalla josta takasin hesaan ja sitten vasta koti kunnille... Tais mennä paketti väärää kyytii.
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Järvenpään posti vitkasteli joulukuussa oikein urakalla. Kolme viikkoa ennen päivällisiä lähetetyt päivälliskutsut tulivat perille saajilleen pari päivää päivällisten jälkeen. Oikeen pikatoimitus. :poff: :poff:
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tilasimpa minähi taas vaihteeks paketin "isonveden" tuolta puolen. Katotaas tuleeko taas Suomeen muutamassa päivässä ja sitten Suomessa seikkailee sen perinteisen viikko pari ennen Namibiaa.

    Viimeksi Hong Kongista tuli tänne 4 päivässä ja täällä meni toista viikkoa ennen kuin perillä. :cry:
     
  14. Cruisemissile

    Cruisemissile 1st gear

    Itselle kävi jouluna niin, että mun poikien joululahjapaketti oli postinjakajan toimesta jätetty ulko-oven eteen perjantaina. Itse olin reissussa ja kun sunnuntai illalla hiippasin kotiin, niin oven edessä kökötti todella perusteellisesti kastunut paketti sisällään kirja ja Lego-paketti :mad:

    On kyllä pikkusen päässä vikaa, kun jättää paketin suoraan sateeseen...olis edes laittanut muovipussiin tjms.
    Parasta koko hommassa on, että postin omien ohjeiden mukaan, kun pakettia ei saada jaettua asiakkaalle, se pitää toimittaa postitoimipaikkaan, josta asiakas saa sitten itse noutaa.

    Olishan siellä paketissa voinut olla vaikka läppäri tai jotain muuta oikeasti arvokasta. Tällä kertaa vahingot enempi henkisiä.
     
  15. met59

    met59 Gearhead

    Tulee postille toimitusaika virheitäkin toiseenkin suuntaan, kakkosluokan kirje Helsingistä klo 17 jätettynä oli Juukassa seuraavana päivänä.

    Itella etsii syyllisiä... :poff:
     
  16. dart -66

    dart -66 Gearhead

    ...aika paha... :rotfl:
     
  17. testaaja

    testaaja Gearhead

    Ja jos paketissa on särkyvää-tarra, niin itellajoonit lajittelukeskuksessa heittää sen alakautta kärryyn, muut heitetään yläkautta. :rotfl:
     
  18. SamiL

    SamiL Gearhead

    Jokseenkin sisäänlämpiävä tuo Itellan kehitysjohtajan lausunto Anttilan kokeilusta.

    "– Monille kokeiluun osallistuneista riitti hyvin perinteinen postinjakelu vain kaksi kertaa viikossa. Sähköisen sanomalehden vastaanottaminen NetPostiin ja lukeminen sähköiseltä lukulaitteella sai kokeilijoilta erittäin positiivista palautetta. Osa kokeilijoista olisi halunnut vastaanottaa jo kaiken postinsa sähköisessä muodossa NetPostiin."

    Minulle äiti opetti aikoinaan, että 2 on pari, 3-4 on muutama ja 5 on monta.

    Toivottavasti asiaa ei kehitetä.
     
  19. Putte

    Putte 1st gear

    En minäkään katso hyvällä tuota kehitystä.
     
  20. wili

    wili 3rd gear

    Ja täällä meni Itella boikottiin aina kun mahdollista. Em. laitos kieltäytyy kuljettamasta laillista tavaraa: Itellan ilmoituksen mukaan enää ei kuljeteta mitään asetavaraa (lippaita, tukkeja, muita osia paitsi kiikaritähtäimiä). "Perustelu" on että em. tavarat voivat olla vaarallisia ja saattavat kadota. Itella ei siis luota omiin työntekijöihinsä... :mad: Viddumaista tilata enää mitään em. tavaraa ulkomailta kun Itella kuljettaa sen Tulliin. Tai ei siis enää kuljeta. Voivat palauttaa paketin lähettäjälle. Voi Jeesus mitä meininkiä... :poff:
     

Kerro tästä muillekin!