Chevyn startti - ai mikä laatu?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Holley, 13.11.2011.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Ostin viikko sitten Chevyn. Pääsin vaihtamaan starttia vesisateessa. Tuli elävästi mieleen, kun viimeksi muutama vuosi sitten vaihdoin myös starttia - Chevroletiin siis ja tuolloin räntäsateessa. Minulla on ollut 9 muuta auto- ja moottoripyörämerkkiä, eikä yhdessäkään ole ollut ongelmia startin kanssa. Tämä on neljäs Chevy ja vasta kolmessa Chevyssä olen nyt joutunut tekemään startille jotain. Unipoint taisi olla merkki, vaihdettu v.2008, ajettu 37tkm sen jälkeen ja nyt se siis meni. Tuli "tehostartti" tilalle. Ehkä se kestää. Ehkä ei, kuten Chevroletin tapana on.
     
  2. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Miun ei oo tarvinnu ropeltaa ku solkkuja, tuuria vissiin tahi sitte alkuperäset startit vielä? :odroll:
     
  3. ilu

    ilu 1st gear

    Kyllä ne alkuperät kestää parhaiten, tuntuu et näitä uustuotantovaraosia ostaessa homma on vähän arpapeliä, no katsotaan miten käy mun starttin kanssa kun kesällä ostin uuden kun ei jaksanu enään vanhaa alkuperästä alkaa korjaamaan kun se ei kestänyt kuin 17 vuotta remontin jälkeen ja nyt alkoi solenoidi napsumaan satunnaisesti.

    Taitaa tossa farkussa olla virranjakajan kansi ja pyörijäkin alkuperäsiä kun en oo niitä vaihtanu koko omistusaikana ja mitäpä niitä vaihtamaankaan kun toimii ja katsastuksessa HC ei ollut kuin 289.
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Farkkuun (305 vakio) verrattuna omissa Chevyissäni on ollut hitusen isompi puristussuhde, 9:1 - 10,25:1 välillä. Mutta ei niitten starttien silti olis pitänyt mennä. Vakiot tai vakioita muistuttavat ovat hajonneet, välitetyt "tehostartit" ovat siis kestäneet. Peltisarjat eivät tietenkään ole helpottaneet asiaa, mutta kuka idiootti Chevyn suunnittelija päätti laittaa startin vetolevystä/vauhtipyörästä eteen- eikä taaksepäin, eli juuri pakosarjojen kuumennettavaksi.
     
  5. CAD54

    CAD54 3rd gear

    tuo unipoint merkki on surkeinta laatua mitä tiedän
    ja nuo tehostartit kestää koska ovat nippondenson peruja
    insinöörikään ei oo saanu tuota starttia kunnolla
    soveltuun tuonne kytkimen/turbiinin puolelle.
     
  6. Make.S

    Make.S Gearhead

    Kerran olen joutunut startin purkamaan, hiilien loppumisen takia, letukasta...
     
  7. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulle on muistaakseni kolme kertaa on sattunut startin rikkoutumisa liian aikaisesta sytytysennakosta johtuen, kerran bendix halki, kaksi kertaa startin pääty.
    Kaverilla rikkotui myös kahdesti startin pääty, vika löytyi virranjakajan keskipakosäätimien väärään asentoon jumittamisesta.
    Kertaakaan en ole löytänyt tekovikaa starteista, en Delcoista enkä Unipointeista.
     
  8. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kolme starttia PAMAHTI parin vuoden sisään. 4.3 Capricesta kaksi kertaa, 6.2 dieselistä kerran. Päädyt halki. Laatu kohdillaan!
     
  9. mxu

    mxu 3rd gear

    Meillä tossa 73 impalassa avaimen kääntöön vastaa edelleen orkkis-startti eikä ole koskaan mitään ongelmia ollut, okei, tosin aina ollut matalapuristeinen vakiomoottori tuossa. No -08 veekasin himosmiitistä kotiin tullessa ajoin ton vekottimen oven eteen jotta tavarat on helpompi purkaa kyydistä, siitä sitten parkkipaikalle siirtäessä ei suostunut starttaamaan mutta siinäkin oli vain toinen solkun ruuveista tippunut matkalle ja solkku vaan heilui kun yritti startata, onneksi ei hajonnut matkalle ja oli helppo napata kotona olevasta varastartista toi puuttuva ruuvi ja taas mennään.

    sitten noita välitettyjä tehostartteja sain jostain syystä meidän silloisessa pikkulohko kamarossa hajoitettua 2kpl yhden kesän aikana, ja nyt tuossa bbc samarossa on taas tälläinen halpispikkustartti joka ei toiminut uutena edes suoraan paketista. :rotfl: Toinen hiilihässäkkä oli jumissa eikä jaksanut pyörittää konetta ollenkaan, startin irroituksella ja pienellä väkivallalla tuokin korjautui, nyt on toiminu ainakin sen 10-15 :rotfl: kertaa mitä tuon vekottimen olen käynnistänyt ja hyvin pyörittää 10:1 puristeista isolohkoa, ja jaksaa kuumanakin pyörittää, vaikka peltsarit menee jo aika läheltä starttia, mikään vastaan tullut orkkis-startti ei olisi mitenkään mahtunut ilman sarjojen muokkausta.
     
  10. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    noin vuoden kestää nuo tehdaskorjatut startit.nyt syksyllä ostin ac delcon startin mitä käyttäävät kuulemma ensiasennus starttinakin..jos nyt kestäs.vittumaista hommaa könytä auton alla,pelivaraa just ehkä milli et mahtuu tulee pois startti,ja pakkasta ekalla kerralla -32 ja tokalla jotain +5 ja vettä sato totta kai.. :mad: auto farmi caprice 307jath2004r
     
  11. sbc350

    sbc350 Gearhead

    bendixejä ja päätyjä saa menemään kun ei tarkista hammaskosketusta, yleensä joutuu ottaan hippusen pois kamaa startin päädystä siitä kohti mikä vastaa lohkon pintaa vasten. tuli itekkin joskus aikoinaan pääty räksäytettyä kun ei ollut shimmailusta havaintoakaan..
     
  12. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    eikös uusissa teho starteissa tule niitä shimmi levyjä mukanakin.. ainakin itsellä tullut molempien tehostarttien mukana kaksi kappaletta.
     
  13. CAD54

    CAD54 3rd gear

    orggis delco kyllä kestää
    mullakin vm-70 puslat vaihdettuna edelleen toimii
    mutta unipoint on sellainen tehdaskorjattu halppis osilla kasattu
    ja mitä muitaki kokemuksia ko merkistä niin ei hyvä.
     
  14. estonian

    estonian 1st gear

    Sitten peltisarjat lämmittää vielä tavan startin ihan saakelin kuumaksi ja ei sekään varmaan hyvää tee :rotfl:
    Solenoidi kun jumittaa ja ei jostain syystä lähe käyntiiin (esim puuttuva öljynpainetieto vialliselta anturilta), tulee kiire repiä konepeltiä auki ja akunnapaa irti ettei hajoa koko paska ja hajoaahan se kun sitä kiintoavainta siihen hätään ei löydy. Päävirtakytkin oli sitten ihan ensimmäinen asia minkä asensin chevyyn ostettuani ja koettuani näitä :lol:
     
  15. sbc350

    sbc350 Gearhead

    tehostarteissa tulee juu, mut jos ostat uuden vakion tai uuden päädyn rikkinäisen tilalle niin siel on aika varmasti liikaa välystä=rakspox
     
  16. PauliP

    PauliP 1st gear

    Olisi ihan mielenkiintoista kuulla että mitä laatuongelmia noissa Unipointeissa oikein on kun niitä noin parjataan. Siis ihan konkreettisia kuvauksia laatuongelmista ja mielellään omakohtaisia.

    Se että startti hajoaa toistuvasti kertoo ainakin minulle että joku muu asia mättää. Hammasvälys/vetolevyn starttikehän heitto, sytysennakko/viallinen keskipakosäädin, kaasariongelmat (liikaa polttoainetta sylinteriin), peltisarjojen lämpö ja lämpökilven puuttuminen tulee nyt ihan ekana mieleen starttien hajottajina.
     
  17. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hammaskosketus on tosiaan tärkeä asia, jos meinaa että startti kestää. Jos on huonoja startteja niin on kyllä huonoja vetolevyjäkin, hammaskehänsä puolesta.
    Vieläkin muistelen kun aikoinaan n. 10:1 puristeinen sbc400 kone raasto starin irti/katko pultit vaikka laitto siihen minkä vaan välyksen. Startti oli uus tarvike, niinkun oli 168 hampainen vetolevykin, en saanut sitä pelaan vaikka mitä tein. Vaihdoin sit 153 hampaisen vetolevyn ja mitään ongelmia ei asiassa ole esiintynyt, missään kokoonpanossa.
    Sillä vaan että kantsii kattella sitä vetolevyäkin jos ei startit pelaa
    :odroll:
     
  18. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    noh,pyörii vaan tyhjää,ei ota kiinni.vasaraa kun anto perkeleesti niin tuurillaan starttas.jotain oisko jousen palasia tippu kun avasin ekan startin.toista en kehannu ees avata kun mitään näistä ymmärrä kuiteskaan :oops:
     
  19. hagle

    hagle Gearhead

    Kyllä ne päädyt halkee, jos takatuki puuttuu.
     
  20. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mullakin on nyt yksi GM-auto jossa startin bendix pyörii välillä tyhjää. On kyllä varmaan joku laatuongelma, sehän on sentään 84-mallinen auto ja jo nyt sen startti renaa. Varmaan puslaan jätetty liikaa välystä tehtaalla tai jotain.
     

Kerro tästä muillekin!