Buickin oljynpaineongelmat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Buikkari, 29.10.2011.

  1. Buikkari

    Buikkari 1st gear

    Buickin 455 öljynpaineet heikot tai sitten jotain muuta häikkää. Öljypumppu on uusittu, ei vaan nosta öljyä työntötankoja pitkin venttiilikoneistolle, paineet mek. mittarin mukaan riittävät. Missäköhän vika piilee, öljyt Gulf sinkki 20 W-50? Jostain syystä paine loppuu venanostajiin.
     
  2. Buick462

    Buick462 Gearhead

    Onhan nostajissa reikä/työntötangot ontot ?
    Öljyn imuputki irti ?
     
  3. tabs

    tabs Gearhead

    Oljypumpun kun uusit, niin tuliko vain uudet rattaat vanhaan koteloon?
    Käytitkö ns. pressure plate:a pumpun kannen ja rattaiden välillä?
    Uusittiiko jousi öljypumppuun?
    Missä mekaaninen mittari oli kiinni ja paljonko se näytti painetta?
     
  4. Jupe

    Jupe Gearhead

    Eikö täällä ollut joskus aiemminkin puhetta vähän vastaavasta ongelmasta ja silloin syy taisi olla väärissä nostajissa.
     
  5. Buikkari

    Buikkari 1st gear

    Työntötangot ovat ontot,uudet. Imuputkesta ( pick up ) ei ole tietoa, kone on kunnostettu muutama sata kilometriä sitten,epätodennäköinen mutta mahdollinen! Öljypumppuun tuli uudet rattaat, uusi kansi, power plate ja timing cover ja lisäksi säädettävä regulaattori. Mekaaninen mittari on kiinni oljynpainevalon reijässä, paineet käydessä mittarin mukaan 75 psi , mittari Auto Gage. Öljyä ei tule nostajille hieman tyhjäkäyntiä isommilla kierroksilla. Otin imusarjan irti ja kokeilin porakoneella pyörittää pumppua, öljyä tulee nostajille asti mutta ei nouse työntötankoihin. Itsekin epäilen nostimia, ovat myöskin uudehkot, Wekllingit joita South West ja US Parts myy.
     
  6. buick71

    buick71 2nd gear

    mulla oli aivan samat oireet,olin koneen kasannut nostimilla jossa ei ollut reikää...
     
  7. Substitute

    Substitute Gearhead

    Oletko verrannut uusien ja vanhojen nostajien työntötankojen kupin mallia toisiinsa? Se kuppi on erilainen Chevy-mallisissa nostajissa ja Buickin nostajissa, ainakin niissä oli joita kerran tutkin, ulkomitta nostajissa on sama. Sitä en kyllä tiedä että voiko aiheuttaa tuota ongelmaa, mutta joku syyhän noissa valmistajakohtaisissa eroissa usein on.
     
  8. tabs

    tabs Gearhead

    Ainakin sealedpowerin nostajat on toiminut mulla
    Löytyy ainakin uspartsista koodilla spht969,
    samat on myös Rockautolla mistä omat tuli.
     
  9. Buikkari

    Buikkari 1st gear

    Kiitos tiedoista !

    Täytyy varmaankin hankkia toiset nostimet ja kokeilla niillä, ei siis mitkään Wellingit. Aika jännää kun kyselin US Partsilta nostimia ja he sanoivat myyvänsä SealedPowerin nostimia ja tilasin 4 kpl malliksi ja, sieltähän tuli Wellingit !!!! Täytynee tilata Summitilta niin saa sitä mitä tilaa!
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    67-69 isolohkoissa (400-430) on erilainen keinuvipujen voitelu kuin 455, mutta tuskin tässä on siitä kyse.
    Ylhäällä 455 >72
    Keskellä 455 70-71
    Alhaalla 400-430 67-69 (keinuvipujen voitelu akselin kautta)

    [​IMG]
    http://www.torquetechexh.com/buickgstech.htm
     
  11. Buikkari

    Buikkari 1st gear

    Kiitos tiedoista taas. Toi on hyvä linkki, pitää tutustua !
    Mulla on nyt kiinni koneessa nuo ylimpänä kuvassa olevat teräksiset keinut, nuo keskimmäiset jotka ovat alumiinia , mulla oli kiinni silloin kun se voitelu yläkerrasta loppui ja yksi tuollaisista al keinuista katkesi kuivuuden takia ja tilasin ebaysta noi teräksiset.Vaihoin myöskin uudet työntötangot. Edelleenkin minua epäilyttää ne Mellingin nostimet.
     
  12. Buikkari

    Buikkari 1st gear

    No nyt on Rockautosta tilattu Sealed Powerin nostimet kun ei US Partsillakaan niitä ollut vaikka edustus kylläkin: Saas nähdä kuinka äijän käy!
     
  13. Buikkari

    Buikkari 1st gear

    No niin, nyt on Rockautosta tullet nostimet ( Sealed Power ) kiinnija, homma toimii!! Öljy tulee kivasti keinuille ja homma näyttäisi olevan ok.
    Elikkäs syynä täytynee olla vialliset tai muuten sopimattomat venttiilin nostimet ( Melling ).Olihan melkoinen opetus tämäkin.Mikään ei ole itsestään selvää.
     
  14. tabs

    tabs Gearhead

    Hieno homma, missä kopassa tekniikka kiinni?
     
  15. Buikkari

    Buikkari 1st gear

    Buick Riviera
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

    Muistin siis oikein. Hyvä että ongelma selvisi ja iso Buick ehtii vielä käydä kadulla.
     
  17. buickki

    buickki 1st gear

    Kiitos kuvasta.

    Mulla 70 mosa josa oli teräskeinut ja ihmetelly ku tuu eläjää...Otin sitten vierekkäin nuo alu keinut ja huh ja heh!!!!!!!!!!!! On se kumma ku tunne on ollu koko ajan että niiku venat ei aukiais kunnolla...Vaihon myös nostajat ennen ku hokasin. Muovi jutskista ny jäi kesken toivottavasti suomesta löytyy. Eri kannetkinhan ne 72 mallisa..imut oo auennu ku puolet. No kyllä se nyt siitä kuntoutuu ja maalari saa voidella mustaa päälle Mutta Pitäskö Meijän Buicin 455 harrastajien kirjotella enempi tai yv kautta? Ei meinaan buicin muskeleita paljo näy ja varsinkin semmosta joka on rapannu 455 lohkoa. Tuntuu että hemiki yleisempi....
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulla on sarja niitä keinuvipujen pidikenastoja, jos niitä ei löydy niin voin ne myydä ja tilata uudet kun en niitä vielä just nyt tarvi.
    Ja eikös tää ole just se Hemi-eater -moottori (tehdasversioina), ei näitä kaikille riitä.
     
  19. CAD54

    CAD54 3rd gear

    pystykkö jotain varaosanumeroo antaan noille sealedpowereille
    kun mullakin nuo mellingit paikoillaan ja ei tieten täysin sopivat oo.
     
  20. Buikkari

    Buikkari 1st gear

    Sealed Power HT 969 Valve Lifter ( 8409.91.0000 ). Tällä numerolla tilattu
    Rockautosta !
     

Kerro tästä muillekin!