Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ET Mussel on tuossa kuvassa hyvässä seurassa. Takapuskuriton 140 volvo, perä pystyssä tuplilla antenneilla oleva ei sss vaan tavis 160j datsun takalevityksillä ja kukkona tunkiolla ei lada vaan punaisen jälkeen hienoin vihreä mosse. Mussen arvostus laski kun se lähti kiertoon. Se oli 90 alussa Hertsikassa autoliikkeessä miossä myös 58 Buick mitä kävin jopkqa päiväkatsomassa kun lähdin satamasta himaan Porvooseen. Nyykän ex Buick mitä myivät museoautona. Ähtärin museossa se oli ollut, mutta ei ollut MR. Esm pöläreitä oli kolmea ereilaista. Kaikki Buickista, mutta yksikään ei ollut 58. Myyjät oli ylpeitä molemmista. Hinnat sen mukaan. Kerran kun tulin Buickkia kattoop niin joku oli pöllinyt siitä takaluukun. Se siis oli ulkona pihalla. Mä olin niille ehdottanu että maalais ton niin saisivat kaupaksi. Mulla oli uusi takaluukku ja ovi ja on vieläkin 64-66 tammaan. Usa nos osia. Ei taiwan. Mua rupes naurattaa vitusti kun ne melkein itki kun hieno ET takaluukku oli nussittu. Sanoin että se varmaan löytyy jonkun jenkkitallin barin seinältä mutta juttu jäi kesken. En minä sitä pöllinyt vaikka ehdotin eeteen malaamista ja mulla ois ollu ovet ja takaluukkuu
     
  2. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Olenko oikeassa jos sanon tämän auton kuluttaneen Tukholman ja ehkä myös Södertäljen katuja joskus 81-82. Auton silloinen omistaja oli Lappeenrannan poikia, (Peku E.) kuten kuvan laittajakin
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Olet oikeassa. Pekuja on tosin kaksi ja toinen on Peku S. minkä myös valkoinen avo Caddy tuli tunnetuksi ruottissa ennen kuin tuli tänne.
     
  4. atobee

    atobee Gearhead

    Jep, Lappeenrannan Pekun käkkylä.
     
  5. Remu63

    Remu63 1st gear

    Rockerissa oli Ford-tekniikkaa kyllä eli 351C,Plymaan Petrillä oli suunnitteilla kyllä muistaakseni vaikka mitä.Wedgeä sinne kyllä lähinnä kaavailtiin mutta ei tosiaan mitään konetta paikallaan kerinnyt olemaan.En nyt muista että vakavissaan Foordin pannua olis harkittu.
    [​IMG]
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Yhtenä vaihtoehtona Petrillä oli myös isolohko letukka, mutta oliko se vasta sen jälkeen kun Lättähattu oli siirtynyt Petrin vanhempien pihalle.
     
  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tuo BBC on ymmärrätävää. Kun autolla halutaan mennä kovaa niin ennakkoluulottomasti katotaan motti millä päästään isoo kovaa. Oli koppa GM, Mopar, Ford, AMC tai euro. Ristisiitoksia on nähty miten foordin motilla mennään lujaa jossain muissa kuin foordeissa ja onhan se nähty milloin foordi menee ovaa. No letukan isolohkohan se siellä. Cortinassa oli alussa kaverin 67 LTD foordista oleva 428. 351 Cleveland ois mun mielestä paras moiseen pikkuhärveliin.
    Remu sun broidis fb mussesta voitais jutella tai täällä kirjoitella? Siis sen historiasta ennen kuin broidis teki siitä kilpurin
     
  8. Remu63

    Remu63 1st gear

    Kyllähän tuosta Mussesta mielellään tarinoi.Tuota tuli kyllä ruuvailtua ja ajeltua paljon.Oli mulla sitten itsellä broidin jälkeen hetken aikaa.Tämähän on yksi niistä suomifastbackeistä ja oli uutena autokoulukäytössä LPR:ssa.
    Jos jollain on kuvia tuossa metallinsinisessä asussa niin mielellään katselis.Rekkarihan oli tuolloin NS-825.
    Muistan kyllä auton nähneeni jo silloin mutta ei ole kuvia.Broidille tullessa oli jo vähän päässyt kunto rapistumaan.Näytti silloin tälläiselta
    [​IMG]
    Nykyisinhän taitaa olla punainen ja Hyvinkäällä.
     
  9. Ratsumies

    Ratsumies 1st gear

    Nykyisin: Linkki
     
  10. shark

    shark 3rd gear

    Kuka ,mitä,häh Fastbäkki Musse ,Räyskälässä kuvasin aikoinaan ???


    [​IMG]
     
  11. Remu63

    Remu63 1st gear

    Sama laite :D
     
  12. Remu63

    Remu63 1st gear

    Ennen tuota helmiäis/candy väritystä tuo oli punainen
    [​IMG]
    ja sitten palattuaan taas katukäyttöön turkoosi
    [​IMG]
     
  13. tb60

    tb60 3rd gear

    [​IMG] Räyskälä 1979.
     
  14. heka95

    heka95 1st gear

    Paitsi että rebel-Simo... Peku S:n Caddy oli -69 ja vaaleanpunainen..ja silloin tuli myös toinen -69 Malkan valkoinen ,nykyään L.A.ssä vaikuttava seppä..
     
  15. slitre

    slitre 1st gear


    Kerros vähän lisää, oliko Buick vielä vuonna 86 OP:n omistuksessa?

    Auto on vissiin nykyään Hangossa?
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    Viimisen kerran kait toi Rocker liikku stripillä mopen 440:n voimin, ja sen kovempaa se ei liene muilla voimanlähteillä mennyt.
    En kauheesti tohon musseen kiinnittänyt silloin huomiota ku sitä vähän retuseerattiin, mut jotenkin mieleen jäänyt et oli vissiin joskus ollut aika hyvin rutussa. Muistaakseni sekä keulasta että perästä. Eiks tossa lättähatussa sit vielä ennen paalausta ollut oikeen remmiahdettu hemikin keulilla?
     
  17. pequli

    pequli Gearhead

    '59 Buick oli edesmenneen Suomen Wheelsin päätoimittaja O-P:n omistuksessa kai vuodesta '84 aina syksyyn '86, jolloin auto vaihtui jossain autoliikkeessä '65 Barracudaan ja nippuun rahaa. Autolla tehtiin kesällä '86 paljonkin reissuja. Barracudakin vaihtui rahaan ja O-P lähti Californiaan autonvälityshommiin. Auto on tosiaan ollut vuosia Hangossa TF:n omistuksessa ja uskon, että auto on löytänyt sen oikean omistajan.

    Tuon kuvan aikoihin tripleturbine alkoi temppuilla, ja Nätkin teki kevyen remontin, minkä jälkeen laatikko taas pelitti. Kuvassa ollaan jo voiton puolella asennuksessa, sillä laatikon irroittanut FHRA:n katsastuspäällikkö oli kerännyt kaikki pultit ja mutterit yhteen ämpäriin ja niitä sitten Antin kanssa arvottiin paikalleen koon ja lukumäärän perusteella
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Musse oli mällätty suht uutena. Suomen ensimmäinen fastback muuten jos sillä jotain väliä? Autokoulun auto. Jussi oli Utissa intissä ja iltalomia koko ajan kun piti skappareita kuskata baariin. Kerran oli neito kyydissä mikä ei ollut mun sisko vaan joku liftari. Blow job kovassa vauhdissa ja Musse lähti lapasesta. Rattiin jäi neidin hampaan jäljet. Toi ratti on mulla tallessa.
     
  19. karra

    karra Double Gearhead

    Siis Autokoulu Moottorilla on ollut tällainenkin Musse:

    http://www.mustangclub.fi/board/download/file.php?id=40

    Itse ajoin kortin 1982 ja Jussi ajatti minua kerran sillä uudemmalla punaisella Mustangilla, tavallisesti Parkkonen ajatti minua kuorma-autolla siis.
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jep. Se oli turbo nelosella toi millä ajoit. Silloin oli jo sisko ollut Jussin kanssa melkein 10 vuotta ja mä ajoin paljon tolla turbolla. Vuosimallia en muista. Cobra tekstit piti ottaa pois kyljistä jonkun säännön mukaan mitä kouluautoille oli. Jussilla oli aina yks vähän erikoisempi auto ja oppilaita riitti. Suurin osa tosin bemareita mutta 65 fastback oli kova juttu silloin.
     

Kerro tästä muillekin!