Tylsää varmaa, käyttistä n5000e?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kyläseppä, 29.11.2011.

  1. kyläseppä

    kyläseppä 1st gear

    Lupasin auttaa emäntää löytämään kulkuneuvon hänelle.
    vaatimuksena oli 4-7 kE hinta, vähän ajettu, ei pikkuauto, mielellään ilmastoitu jne.

    Kun noihin vanhempiin oon tuttunut niin meni sormi suuhun :eek:

    Nettiautossa kattelin niin vahvimmat vaihtoehdot oli primera, avensis, Xsara, C5, astra.
    Ranskalaisia jotenkin vieroksun, saabbeja kattelin kun näyttää olevan hinnat alhaalla ominaisuuksin suhteutettuna, mut kuulemma liikaa ajettu jos 200tkm mittarissa.

    Itsellä ei viittää tonniä ole koskaan ollut vara eikä tarve käyttikseen sijoittaa niin ehdotuksia ja kokemuksia mielellään kuulisin.

    Tuo kulkuneuvo vaikuttaa fiksuimmalta lähiseudulla, vähän ajettu ainakin http://www.nettiauto.com/opel/astra/4420824 paitsi ei oo ilmastointia.
    Tekeekös volkkareilla mitään? ne oon jostain syystä jättänyt pois vaihtoehdoista.
     
  2. nixon

    nixon 3rd gear

    Kyllä mä ottaisin ton ilmastointiasian vakavasti jos se osaa sellaista edes harkita.
    nimim. kaks ihan hyvää käyttistä joutunu vaihtamaan ilmastoituun, kun rva on kiukutellu kesällä :x
     
  3. Stude35

    Stude35 3rd gear

  4. kyläseppä

    kyläseppä 1st gear

    Ihan asiallinen vectra, luulen et tulee tyrmäys kun katsoo et v6, työmatkaa 150km päivässä niin kulutus merkkaa. Tosin matka-ajossa tuskin edes litraa suurempi ero ois neloskoneeseen
     
  5. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Karikon Autotalossa on 2kpl vähän ajettuja Primeroita. Primera on vahva ja halpa auto.
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Nykyihmiset tahtoo olla vähän ns. kermaperseitä,toi ilmastointi hyvä esimerkki.Ilman sitä ei ihminen juurikaan voi elää :rotfl: .
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Hiukan samansuuntaisia ajatuksia ollut itselläkin, eli varma, huoleton ja hyvinvarusteltu käyttis jossa olisi lisäksi edulliset huoltokustannukset.
    Kannattaa melkein heti tähyillä merkkien yläpäähän eli niihin edustusluokan autoihin. Käsittääkseni niissä se laatu on hieman eri kuin saman merkin halppiksissa joissa jo tehtaalta ollut periaatteena että 'käytä ja heitä'..?
    Riippuu tietysti vielä että miten tiukat vuosimallirajat tulokkaalle on asetettu? Kiistaton tosiasia on se että luotettavuustilastoissa japsit on ollu melko korkealla. Ja toiseksi se että saksantuontiautojen mittarinlukemat ovat yhtä luotettavia kuin myyjän sana..
    Ei ole helppoa löytää nykyautoista sopivaa kompromissia. Jossakin vaiheessa olin itse vilkuillut jopa Volvo 700/940/960 malleja, joitain japseja kuten esim Nissan Maxima (en tiedä luotettavuudesta ja käyttökuluista mutta pääsääntöisesti hyvillä varusteilla hintaansa nähden). Uudempia pikkujenkkejä, ja sellaisen jopa hankin (Chrysler Neon) toki hinta oli erittäin halpa. Valitettavasti siinä asiassa iskin kirveeni kiveen eli vikahankinta. Uudemmista (?) jenkeistä voisin kelpuuttaa ainoastaan Chevy Capricen (tai Buick Roadmaster) jos löytyy pienillä kilometreillä. Kivikautista luottotekniikkaa nykykuorissa. Vanhempikin käy jos on erinomainen yksilö. Monissa muissa uudemmissa jenkeissä on pikku googlauksella havaittavissa melko paljon kaikenmaailman lastentauteja joten sellaista ominaisuutta ei käyttöautoon tarvitsisi.
    Todennäköisesti haku jatkuu pitkään ja jatkan ajoa vanhoilla romuilla..? :wink:
    Juuri äskettäin myin pois takavetoisen -91 Fleetsiden bensakutosella ja siinä oli kyllä luottopeli! Tavarankuljettimen virkaa saapui sen tilalle toimittamaan -80 Camino mutta arkiajoon tarvii toisinaan takapenkillä varustettua ajopeliä.

    Edit: Omassa käytössä kulutuksen suhteen ei ole juurikaan merkitystä, kun vuodessa tulee ehkä vain se 15-20tkm.
    Kannattaa muuten kysellä huoltohistoriaa jos uudempaa autoa on hankkimassa. Joskus muutama vuosi sitten meinasin sekaantua melko uudehkoon Opel Astra farkkuun ja hinta oli ihan kohtuullinen. Huoltohistoriasta selvisi että autoon oli vaihdettu jo vaikka mitä, joten päättelin että ei se huoltohistoria tähän voi loppua vaan vaihtokohteita ilmestyy jatkossakin lisää. Jäi kauppa tekemättä. Ei anna hyvää vaikutelmaa jos uudehkoon autoon on vaihdettu melkein kaikki vilkunviiksen ja olka-akselin väliltä...
     
  8. tammercity

    tammercity Gearhead

    Kaveri kans aikoinaan tuumas, että hianoo kun hänen autossaan on ilmastointi, niin voi kesälläkin ajaa lasit kiinni..

    no sopivaan paikkaan pääsi kauhee piaru, niin hetihän se oli niitä sähkönappuloitaan sielä räpläämässä ja ikkunoitaan aukasemassa.

    jaa että jotain autoo pitäis suositella.. no tämmösen omalle vaimolle hakisin jos hän ymmärtäis jotain autojen perään.. tai yleensäkin osais ajaa kunnolla.. tai edes yhden reissun sais kaupassa käytyä sillain ettei ole pamattanu jotain ostoskärryjä rusinaks.. ym. ym.

    http://www.nettiauto.com/cadillac/fleetwood/4311791
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Onhan Volkkari ihan eri sarjassa kuin nuo muut vaihtoehdot. Käy ainakin hipelöimässä jotain Volkkaria ja koeajolla. Huomaat, että se on ihan eri tuntuinen laadultaan ja ajo-ominaisuuksiltaan, kun vertaat noihin muihin.
    Ei Volkkarikaan mikään huippuvehje ole, mutta se on aika neutraali, ei tule sellaista oloa, että onpa kurja auto.

    Ja jos ei tosiaan tykkää erityisesti kurjuuden maksimoimisesta, niin Volvoja kannattaisi kanssa harkita. Nekin on ihan jämäkän oloisia laitteita. Osa niistä taitaa olla lisäksi ihan kestäviäkin.
     
  10. xarper

    xarper Gearhead

    Joku diesel golffi pakuks rekisteröitynä, ei varmana tuu akalla perse kipeeks ajella sillä.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ranskalaisiin ei ainakaan kannata sijoittaa tuota summaa. Esim xsaroja saa hyvän olosia muutamaan tonniin.

    Japseissa en luottas nissaniin niin hyvin kun kuningas tojotaan.

    Volkkari ainakin sopii tylsään kuin naula päähän.

    Kun ei bensankulutuksesta puhuttu niin volvo tulee kans mieleen. Hyvän 850 saa jo tohon hintaan ja eri auto kun joku sitikka, opel tai vw.
     
  12. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Joka merkistä löytyy ne paskat kappaleet mutta eihän tolla hinnalla enää uutta saa mut vois saada ihan hyvän vanhan, eli näin 20 vuotta autokauppaa tehneenä voisin suositella jotain -00 --03 perus golffia 1,6 kattilalla, fordilta löytyy aika luotettavat (nykyautoiksi)focus ja mondeo 2001 ---->, ku tsekkaa et ovet ja luukut on kunnossa, japseista itse ottaisin subarun koska nissanit ja toyotat putos luotettavuudeltaan 2000 luvulla aika heikoiks, ehkä joku perus 1,6 primera tai corolla pikku koneella menettelee, opeleissa luottaisin vanhempiin enempi kuin uudempiin, noissa esimerkeissä nyt tommosia enemmän keskikokoluokan kippuroita.
    Ilmastoinnista sen verran että noin halvassa autossa se yleensä jo temppuilee, et jos haluut mahdollisimman vähän korjailla sitä autoa niin jätä suosiolla kaikki ylimääränen varustelu veks ja ota ihan pappamalli, ilmastoinnin kompurat maksaa yleensä +500e ja kennotki jossai 300e-600e huitteilla ja siihen täytöt päälle, mut jos välttämättä haluu ilmakoneen niin sit vaan riskillä toivoen et pelais muutaman vuoden.


    ....onnea etsintään.
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tohon 4-7 tonnin hintaan saa jo aika hyvän w202-korin C-Mersun. Kattelee vaan semmosen mikä on vähemmän ajettu (dieselit lähes järjestään näyttäis olevan aika reilusti ajettuja) ja ruosteeton. Takavetoa ei mun mielestä kannata pelätä, meilläkin emäntä pärjää hienosti kun on vaan kunnon renkaat talvella, sitäpaitsi noissa on jo luistonestot sun muut "ilonpilaajat", oliskohan faceliftissä jo vakiona? On mun mielestä mukava ajaa kun vaan puslat, nivelet ja ohjausiskari kunnossa.
     
  14. NymiS

    NymiS Gearhead

    P11 Primeralle 2000-> ääni.
    (Japanissa valmistettu runkonumero alkaa SJ***)

    Auto ollut nyt 3vuotta meillä ja tarvittava huolto:
    Öljyt+suodattimet
    Tulpat
    Vas+Oik ylätukivarsi (kitisi, olis voinut rasvauksella lähteä)
    Jarrulevyt+Palat ja takajarrusatulat (käsijarru jumitti)

    Kilometrejä tullut mittariin tuona aikana 60tkm.
    Autolla ajettu 250tkm.

    Käsittämättömän kestäviä laitteita.
     
  15. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Muistakaa että Primeran 2.0 litran moottoriin joutuu ehkä jossain vaihees vaihtaa jakoketjun.... Juu ja tosiaan sama homma meillä ylätukivarret kun viittii rasvata niin ei vitise eikä kitise :lol:
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mutta miksei kukaan mainitse Lexusta, jostain luin että olisivat hyviä. Tylsiä ne ainakin on. Itse en ole edes istunut sellaisessa.
     
  17. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Kannattaa katella golffit 2000-> ja volvon s/v40 2002-2004, ne viimeiset mallit, niitäkin on aika tukku myynnissä alta seiskan. Ei omassa volvossa ole ollut normihuoltoja kummempaa ollut, onhan tässä sata tonnia ajettu kolmeen ja puoleen vuoteen. 1.8 bensa syö emännän ajossa alta seiskan ja matkassa 6,4litraa. Matalapaineturbollakin pääsee matalia kaseja kulutuksessa kautomaatin kanssa jos malttaa ajaa. Jättäsin ite nuo ranskikset ihan suosiolla pois listoilta, englantijapsitkin on niin ja näin. Mazdan kutosessa on ainakin pientä mersu eiku ruosteongelmaa kaarissa.
     
  18. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Koskeeko tämä myös uusimman korimallin P12 2.0 moottoreita?
     
  19. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    E39 Vitossarjan bemari?
    Meillä emäntä tykkää kovasti, kylmästöinti ja automaatti.
    Pikkukutonen ei juo kaikkia maailman pensoja, mutta kuljettaa mukavasti.

    [​IMG]
    Tuo vois meiltä joutaa, vaikka ihan ehjä onkin.
     
  20. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei taida ihan irrota vielä lexusta tuohon hintahaarukkaan.

    Mutta kun varmasta puhuttiin, niin mitä varten siellä citikat ja ooppelit on mukana vaihtoehdoissa?

    Tuossa pitäisi olla varma vehje:
    http://www.fintoys.net/cgi-bin/yabb2/Ya ... 1322388539
    Ikäänsä nähden kallis mutta tuolla nyt ajaa 300tkm, kunhan nokkaremmin vaihtaa: oikeasti Japanissa tehty toyota, jolla ei ole ajettu vielä mitään. Vaimolla on vastaavanlainen ja sillä on ajettu kohta 400tkm. Tätä varmempi vehje on ainoastaan se edeltäjämalli, CarinaII (T17) mutta niitä ei enää vähän ajettuina saa.
     

Kerro tästä muillekin!