302:nen ontuu kun pistää kaasun pohjaan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja the_spy, 29.12.2011.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Moro

    Nyt tarttis apua; elikkä auto on 82 vuoden ford ltd 302 kasilla. Vaihdoin kyseiseen moottoriin edelbrockin victor jr imarin ja performer kaasarin ja toimii muuten hyvin mutta kun pistää kaasun pohjaan niin meina sammua. Sama ongelma myös kun laittaa pieniltä kierroksilta kaasua lattiiaan.
     
  2. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Puutuu

    kävitkö läpi / putsasit (uuden ??) kaasarin ennen asennusta , uusissa nimittäin tuppaa olee aika paljo koneistuksien jälkeisiä lastuja ja muruja sisällään kanavissa
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kiihdytyspumpun säätö.
     
  4. the_spy

    the_spy 3rd gear

    en kyllä pahemmin putsannut otin vaan kaasarin paketista ja katsoin että se oli päällisin puolin kunnossa ja pistin paikalleen. Miten tuon kiihdytys pumpun saa säädettyä?
     
  5. fairlane

    fairlane Gearhead

    onko tämä victor jr imusarja muuten vakiokoneen päällä?ei taida kauheen hyvin vääntää ltd:n kokosta lossia liikkeelle.
     
  6. Futurage

    Futurage Gearhead

    Joo ongelma saattaa hyvinkin olla imarissa. Vakioon tai mietoon koneeseen 2-tasoinen kuten Performer eikä yksitasoista kuten Vic Jr.
    Kokeile myös säätää sytkää aikaisemmalle.
     
  7. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Tuon imusarjan valitsin tulevaisuutta ajatellen sillä tarkoituksena olisi ensi kesänä vaihtaa nokka akseli ja portata kannet mutta taidan koittaa tuota sytkän säätämistä aikasemmalle
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kiihdytyspumpun saa säädettyä antamaan hieman enemmän kakkua kun siirtää sen vipuun tulevan tangon siihen lähempään reikään.
    Jos se ei auta, vaihda ensiöpuolen neulojen liikettä säätelevät jouset jäykempiin. Saa vaihdettua helposti siitä päältäpäin ja on aika yleinen ontumiseen vaikuttava tekijä.

    Vaikka imari ei olekaan aivan ihanteellinen tässä tapauksessa niin ei se kuitenkaan ole "vika".
     
  9. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Ok, suur kiitos kaikille vastauksista!
     
  10. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Miten paljon aikasemmalle tuota sytkää uskaltaa säätää?
     
  11. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Jos tietäisi mitä palikoita siinä on, niin voisi vastata tarkemmin. Mutta SBF:n kokonaisennako vakiokansilla on yleensä sopivimmillaan n. 36 astetta. Kun ei tiedä mikä kipinäsydeemi sulla on duraspark/msd/vanha kärkijakaja yms, niin vaikea sanoa, miten saat perusennakkoa nostettua. Kokonaisennakkoa ei kannata paljon nostaa. Perusennakkoa mulla on SBF:ssä ollut 17-18 ja hyvin lähtee käyntiin.
     
  12. the_spy

    the_spy 3rd gear

    kannet on vakiot ja sytkäsysteemi myös täysin alkuperäinen kärjetön. S
    suunnitelmissa oisi msd 6al boxin asentaminen
     
  13. Sunnuntaikuvaaja

    Sunnuntaikuvaaja 1st gear

    Ja sit vielä sellainen juttu, että... eihän kaasarikone koskaan reagoi hyvin siihen että pamauttaa kaasun SUORAAN pohjaan. Kiihdytyspumppua siis isommalle ja kaasu sekunnin aikana pohjaan lämäytyksen sijaan.
     
  14. the_spy

    the_spy 3rd gear

    okej tämä selvä, kiitos vastauksista!
     

Kerro tästä muillekin!