Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. mjsn

    mjsn 1st gear

    purin 95 E lämppärin niin kyllä siellä on sähköllä toimiva läppä ja toinen alipaineella .ja ja ohjai panelista lähtee sähköt siitä lampimän ja kylmän säädostä niin taitaa ohjata sitä läppää juurikin sähköllä. moottorille omat liittimet. löytyy käytännossä koko lamppäri moottoreineen ainut on a/c kenno joka "uupuu "ja säätopanelikin ilman moottorin nopeussäätöö ja moottorin vastukset uupuu .tarvittaessa myydään tai vaidetaan 80luvun f-sarjalaisen kennoon.myös takatilan lämmmitin löytyy. itellä ei takatilan puhaltimelle ollut muuta säätöö kuin puhaltaa tai ei puhalla eli kuumaa aina koneen ollessa lämmin.
     
  2. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Lämpötilan säätöläppää ohjaa tosiaan sähkömoottori.
    Ton näkönen: http://www.ford-trucks.com/forums/840191-possible-blend-door-not-working-2005-explorer.html
    Ruuvasin sen irti, tarkistin että rattaat on ehjät, ja tuo toimii niinkuin sen kuuluukin.

    Lämppärimötikästä löysin vain yhden alipainekellon, oikealta alhaalta. Sinne menee keltainen letku. Se toimii, avautuu kokonaan kun siirtää osoitteenvalitsimen pois OFF-asennosta.
    Toista en löytänyt, pitää ilmeisesti purkaa koko kömmeli irti autosta ennenkuin sen näkee?
    Tuohon mitä etsin, pitäisi kuvan mukaan mennä punainen letku...

    Olis kyllä mukava jos jollakulla olis räjäytyskuvaa kuinka tuo kojelauta purkautuu muuten kuin lekalla :soosoo:
     
  3. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    2004 mallissa kojelauta lähtee irti kun ottaa pari ruuvia pois. Toinen oli siinä mihin kauppakasin saa kiinni ja 2 radion takana. Radio lähtee irti (jos alkuperäinen) tekemällä rautapuikosta u-lenkit ja työntämällä ne niihin radiossa sivussa oleviin reikiin.

    Tuon jälkeen paneelin kulmista vetämällä irti.
     
  4. lep-1

    lep-1 1st gear

    Noniin nyt alkaa olemaan matka-ajo kulutus kohtuullinen.
    Turku - Rauma - Turku 13,5 l/100km tankkaamalla mitattuna.
    ajotietokone näytti 8,6 :D

    Ennen oli matkassa 17l/100km syy oli vuotava drain valven tiivisteet.
    Viikonloppuna öljyn vaihdon jälkeen ihmettelin, mikä siellä lorisee maahan
    ja dieselihän siellä valuu.
     
  5. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

  6. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Aika hyvä tulos, ite sain tippuu 20km työmatka ojossa kulutuksen 15 litraan aikasemmasta 19 litrasta termarin vaihdolla. Oli lautasen välistä kumi tiiviste pullahtanu paikoiltaan. Edge näytti ennen max 65c öljyn lämpöjä nyt pyörii 90 molemmin puolin. Vaikuttaa paljon nuo lämmöt ku alle 60c hetkellinen kulutus tasa maalla ei tipu edgen mukaan alle 25l/100km, lämpöjen noustes yli tippuu 10-12 litraan.
     
  7. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mulla oli kans vanhalla termarilla 19L/100km...
    Mikä edge sulla on?
    Mä en oo omasta evolutionista löytäny kulutusta...
     
  8. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Evolution cts, näyttö härveli. Kai niis luulis kaikissa olevan nuo kulutus lukemat. Mitä muutaman kerran laskin tankkauksen mukaan niin pitää aika hyvin kutinsa.
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kylläpä tuotakin on nörttiautosta tullut ihailtua, sellainen sopiva perheauto olisi.
     
  10. lep-1

    lep-1 1st gear

    Juu no mulla on se halvempi malli 15001. Pikkunäyttö siinä kojelaudan kulmassa.
    mutta on kyllä ollu ihan näppärä, kun näkee vikakoodit, saa tehoa ja
    paljon tietoa koneesta ajon aikana.
     
  11. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Oon ollu kans tosi tyytyväinen. Tuollanen pitäs olla joka koslas valmiina, se vaan tietää tietysti tulojen menetystä merkki huollolle :poff: Tarkotus oli alkujaan kans tilata tuo pienempi malli mut summitil oli vaan noin 100 taalan hinnan ero tuohon kalliimpaan. Ja saahan tohon oman piilin tausta kuvaks :poff:
     
  12. ariesony

    ariesony 1st gear

  13. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    hubi jumissa

    Morjes. Tuoda, toisen hubin säätönamiska pyörii tosi hankalaast. Purin sen hubin oli sisält ehjä ja puhdas, rasvattu oli kevyesti jollai vaalevärisellä aika notkeällä vaseliinillä. Mut tota säätönamiska missä myös toi vakuumikalvo ei saannu pois tai noh pelkääsin rikkovan sen kalvon. Ooks se puretava ja miten sen rasvais. Ton ilmaussihtin...ritilän läbi sais varma kans sinne öljy. Mut saako sinne lait öljy ja mitä öljy. Täl aikasemmin on olnu vissi juttu siitä :odroll: Viime talvena see hubi kytkeytyi vähä hankaalast pois päält, mahtaasiko ol jäässä.
     
  14. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

  15. kostaja

    kostaja Gearhead

    Omassa oli säädöt totaalisen jumissa.
    Purin sisäkautta osat pois mutta en keksinyt miten säätönuppi irtoaa.
    Tein avaimen jolla kääntelin varovasti edestakaisin ja uitin irrotusöljyä saumaan.
    Ei alkanut liikkumaan joten väänsin väkisin ja säätönuppi irtosi.
    Säätönupin ja alipaine kalvon väli oli täynnä moskaa ilmeisesti alumiinin
    hapettumisesta.Tiiviste oli ehjä eikä irroitus öljy ollut mennyt väliin mutta
    tokko olisi auttanut.
    Laitoin nupin koristeeksi paikalleen ja kasasin sisäkalut niin että jousi tuli toiselle puolelle ratasta ja nyt on kiinteä napa niin voi ajaa talven nelivedolla.
    Kesäksi täytyy tilata uudet napalukot.
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Joo, mul tuntuu olema jotenkii samoja oireita. Siel vakuumikalvon takaan on ilmeisest joku nuppi(tuntuu sen kalvon läpi kun vääntä säätonuppi) mika sit joskus jää johonkiin epämääräisen asento, ilmeisest vinoon ja hammspyörat joku jää kevyn kosketuksen tai sit kokonaan lukko, vaik väänätkiin sen auto asentoon. Siel kun on see ilmausreika mist menee ilmeisest vaik pesussa liotinainet sinne ja alumiini ei kyl ylensä tykkä sellaisest pitempään päälle. Laitoin sen kans nyt talveks lock asentoon, et ei pätkiiks. Täytyy rupee kyselee js vaik jollai jääny ylimääräinen napaalukko... :odroll: Ja suunitel kesääks jotain parempaan ehkää. Etkai "kostaja" vahinkos ottanu kuvaa siit irti olevast säätönupist ja sen taka olevasta :)
     
  17. lep-1

    lep-1 1st gear

    Miten teillä lähtee 7.3 käymään kylmänä?
    Mulla ei pakkaskeleillä tunnu oikeen lähtevän. Toisella tai kolmannella
    startilla on lähteny jos lohkolämppäri on unohtunu, mutta tänää aamulla lähti
    vasta kuudennella yrittämällä.
    Alkoi hehkut epäilyttämään mutta kaikki näyttää yleismittarilla olevan ehjiä...
    Muutenkin oli outo käynnistys. ensin ei minkäänlaista yritystä ollut.
    Mutta sitten kuudennella hehkutuksella kuului puff, pikku savut pellin alta ja
    tuntui että kone olisi pyörähtänyt hieman. Ihan kuin hehku olisin sytyttänyt jonkun
    sylinterin... Sitten heti käymään.
    Varmaan ne hehkut voi vanhuuttaan hajota ja silti näyttää mittarilla ehjiltä... vaiko?
     
  18. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    ... nii mut menikö ne hehkut päälle? Vaikuta et menivat vasta viimeisel yrityksel.
    To: kostaja. Osaks sa mitenkään kuvail sidä hubi kun olit saanu sen säätönupin paikalt. No jos tekisin tollaisen palikan milla ois pehmystety pää ja koitaisin sisältä paina ulos sitä säätönappi.. :odroll: Ooks sial pieni reikä, mistä tulee toi nappula läpi tai iso no hubin kokoine. Perhaana nyt tuli varmaa hyvin sekaava kysymys :oops:
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kaikki on mahdollista, sen olen oppinut.
    Oma on lähtenyt normaalisti pakkasillakin.

    Onko kukaan kokeillut muutoin normaalisti toimivalla autolla käynnistää kokonaan ilman hehkutulppia ja lohkista pakkasessa, pienessäkään?

    Tiedän että IDI ei tossa tilanteessa lähde kirveelläkään, mutta miten on PSD:n kanssa? Suorapruutta kumminkin.

    Kokeilen itse jossain vaiheessa jos kukaan ei ole testannut.

    Oletan että kone lähtee, mutta savuttaen :eek:
     
  20. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mittailin hehkurelettä tänään. sisään 12,4V ja ulos 11,4V
    1 voltti häviää releen kärjessä. Akun jännite laskee 0,8 volttia kun laittaa virrat päälle avaimesta. Voiko olla että releen kärki on niin huonossa kunnossa
    ettei päästä tarpeeksi virtaa hehkuille? joku 10A per hehku menee vai? eli 80A
    menis releen kärjen läpi... jos nyt ymmärsin oikein.
     

Kerro tästä muillekin!