BETONIA LOHKOON

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja MAX WEDGE, 17.2.2008.

  1. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

    kertokaas oikeen tietämättömillekkin että mikä tossa betonia lohkoon hommassa on ideana?? ymmärsin sen verran että kestää koneistusta paremmin.. mutta missäs helvetissä jäähdytysneste sitten kiertää?? :eek: :eek:
     
  2. Mopar

    Mopar Gearhead

    Tukea sylinterin senämää ja jäykistää lohkoa. Sylinterihän on vain 4-5mm seinämällä oleva valurauta "putki" jonka ulkopuolella on jäähdytys neste. Betonoitaessa se vesitilan alaosa tuosta saadaan paljon jäykempi rakenne. Jäähdytys neste kiertään vielä yläosassa lohkoa.
     
  3. OL550

    OL550 1st gear

    No kaikenlaista :rotfl:
     
  4. Mopar

    Mopar Gearhead

    Sehän käy sitten autoille ja kuskeille :rotfl:
     
  5. saminurminen89

    saminurminen89 1st gear

    selvä "thanks" :D joka päivä oppii jotain uutta 8)
     
  6. miki1976

    miki1976 1st gear

    Jatkampa tähän vanhaan aiheeseen , mites on kun lohko on betonoitu niin jossain on kuultu käytettävän epoksihartsia valunpintaan ehkäisemään tuo valun huuhtoutuminen vesitilassa ?
    mitä tuo kyseinen aines mahtanee olla , tuskin kai betonilattia epoksia vai :D
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Jatketaampas vieläkin vanhaan aiheeseen.
    Kaivoin tänäpäivänä pitempi-iskuiselle kampuralle tilaa sylinterien väliin ja puhkihan se perhana meni :wc: Nyt on sitten reikä kampikammiosta vesitilaan jossa on betoni vastassa. Mites tuo Moroson block filleri nyt käyttäytyy jos se saakin öljyä pintaansa?
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Huolestuneempi oisin siit vesitiiviydestä Varmaankin koittaisin epoksilla paikata ton.
     
  9. human62

    human62 1st gear

    Kierteet ainakin nousee ja paljon helpommin "livetyssä" lohkossa kansipulttien mukana...
     
  10. MJF

    MJF Double Gearhead

    Joku semmonen kävi kyllä mielessä ittelläkin. Mikähän epoksi tuohon soveltuis?
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Ihan super epoksi on yllättävän hyvää,kunhan on vaan täysin puhtaat pinnat ja lämpöä!

    Plastic Paddingin kemiallinen metalli on ainakin kansien kanavissa pysynyt,tosin imupuolella mut kuitenkin.

    Weiconilta löytyy myös hyviä tuotteita,löytyy erilaisille teräksille sopivaa teräspohjaista ja sit titaanipohjaista korjausputkiloa.
     
  12. ranrooks

    ranrooks 1st gear

  13. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Morjensta!

    Tietämätön kysyy:

    En ole koskaan betonointia tehnyt lohkolle, mutta mikä lisäaine estää betonin kuivumisessa tapahtuvan kutistumisen? Kysyn sen vuoksi, että normaalibetoni kutistuu kuivuessaan, mutta miten on tällaisen erikoisbetonin laita? Eikös kuivumisen jälkeenkin tilanne pitäisi olla sellainen, että betonia on seinämästä toiseen ilman yhtäkään ilmarakoa/ -välystä?
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ei betonin ole tarkotus kuivua, vaan kovettua. Ehkä vika onkin just tossa et se on kuivunut. Ei oo kyllä meinaan mulla kutistunut.
     
  15. esim

    esim 1st gear

    Bentoniittia paisuttimissa eniten on. Käytä juotoslaastia, niissä on valmiiksi paisutin, joka ehkäisee kuivumiskutistuman.
     
  16. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Kiitos hyvästä tiedosta!
     

Kerro tästä muillekin!