Kierroslukumittari näyttää tyhjäkäynnillä 2500 rpm

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja the_spy, 5.1.2012.

  1. the_spy

    the_spy 3rd gear

    Eli ongelmana on että kierroslukumittari näyttää rutkasti liikaa tyhjäkäynnillä ja tietty myös kierroksia nostettaessa. Kierrosluku mittarina on motonetin auto gauge jossa takana kytkin mistä saa valita 4,6 tai 8 sylinteriä mutta tuo kytkin ei vaikuta mitään :-?
     
  2. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Vakio sytytys vai MSD?

    Jokunen vuosi takaperin koetettiin saada tuollaista "halppismittaria" toimimaan MSD:n kanssa. Ei saatu. Vaihdettiin Auto Meterin tuotteeseen ja ongelmat olivat historiaa.

    Meillä tuon sylinterin määrää osoittavan kytkimen heiluttelu eri asentoihin ei käytännössä vaikuttanut näyttämään yhtään. Mittari vaihdettiin uuteen samanlaiseen ja lopputulos oli taas se sama...
     
  3. ilu

    ilu 1st gear

    Vastus vois auttaa tässäkin tapauksessa, on aiheesta aikaisempiakin keskusteluita.
    Mulla oli sama homma kun laitoin HEI jakajaan kiekkamittarin, mutta 2,2k ohmin vastus pulssijohdon välille rauhoitti tilanteen.
     
  4. the_spy

    the_spy 3rd gear

    sytkä systeemi on ihan vakio duraspark, täytyy koittaa tuota vastuken lisäämistä tai sitten täytyy hankkia parempi mittari
     
  5. ilu

    ilu 1st gear

    joo mä laitoin jonkuin vanhan -70 luvun yazaki tai jotain mittarin, kokeilee vaikka vähän eri arvosilla vastuksilla, mulla toi 2,2k oli jees.
     
  6. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    samanmoiset ongelmat oli itelläni samalla mittarilla.. kolmessa eri jakajassa oli kiinni ja aina sama homma sen jälkeen lähtikin mittari roskiin..
     
  7. the_spy

    the_spy 3rd gear

    pistin tuon 2,2 kilo ohmin vastuksen väliin mutta ongelmat jatkuvat... taidetaan laittaa tuo mittari vaikka siskonpojan poloon
     
  8. vesku383

    vesku383 Gearhead

     
  9. the_spy

    the_spy 3rd gear

    juu halvalla ei näköjään hyvää saa mutta sais edes jotenki toimivan
     
  10. Tomppa.m

    Tomppa.m 1st gear

    Lumina

    Mulla Luminan -90 orkkis mittari näyttää tyhjäkäynnillä noin 3000 ja ajossa 5000-8000-> vaihde päällä jarrulla pitäen paikallaan noin 2200. Eikä vikaa löydy. Ollu siitä asti kun ostin sen. Missäköhän vois olla?
     

Kerro tästä muillekin!