Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aika väittelymartooni tämä.

    Oon ajanu varttia ja rataa pyörällä ja autolla ja muutenkin kuullut ja ite tuottanut moottorin pärinää niin paljon, että kokemusta on aika monen laisesta vessasta.

    Katupyöränä on "pahimmillaan" ollut 304hv GSXR1100 Suzuki ja autojakin on ollut "riittävästi" viritetystä M5:sta lähtien. Ajoin tuolla Suzukilla töihin ja takasi ajoa kiihdyttelyn lisäksi yhdessä kesässä n. 15tkm. Aina ajamalla kisoihin ja paras aika Vaasan perunapellolla 9.62/252. Vessa oli vakio akselivälillä ja tierenkailla. Aina menin ajamalla kisoihin. Käytännössä en usko, että Suomessa tiellä liikkuu paljoakaan autoja, jotka ton pelin olis pessy valoista tai vauhdista kiihdytettäessä. Silti voi olla, että on muutama auto joka paremmin kiihtyy, mutta ei niillä kyllä 15tkm kesässä kukaan aja tai joka päivä töissä käy.

    No anyway.. Tyylinsä kullakin ja hauskanpitolaitteensa myös. Tällä hetkellä tallista löytyy kisapyörä ja rakentelun alla on "ripeähkö" katuauto. Kummankin kanssa on sairaan kivaa säätää/ajaa ja mulle loppujen lopuksi onkin sama kumpi on nopeempi. Pääasia, että porukalla on kivaa vessojensa kanssa ja faktahan on kuitenkin se, että aina löytyy jostain se, joka on vielä vähän nopeempi, vaikka millä ajaisit...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    yhdyn edelliseen...!!! nyt vois viel joku urpo heittää jotain siitä haverisen mantasta.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kovimmat katumotoristit ajelee Ahvenistolla parhaimmillaan 600cc katupyörillä 1.27 aikoja. Siellä taitaa kuussatku olla nopeempi kun tonninen, kun tehoa ei pääse hyödyntämään.

    Millä tahansa kyykyllä pääsee aika helposti siellä alle 1.35, juurikaan riskejä ottamatta ja ihan tavallisilla katurenkailla. Alle 1.30 ajat alkaa olemaan jo suht kovia aikoja.

    Kisaukot kisapyörillä vetäs sit jo vielä lujempaa, mutta Apparalla ei ole pyörillä ajeltu kisaa enää vuosiin. Pikkasen vaarallinen rata pyörille meinaan...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta eivätkös nuo ajot ole ajoharjoittelua eikä kisaamista;)
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tossa linkki, tän vuoden Kawasaki ZX 10R, rööri vaihdettu, välityksiä tihennetty ja madallettu. Tekniikka siis vakio. Katurenkaat alla. Ajelee 9.3xx aikoja:
    http://www.dontbescaredracing.com/video/zx10r_nj.wmv

    Näyttäkääs tollanen auto minkä voi ostaa kaupasta.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onhan ne kaikki autot joskus ostettu kaupasta :smile:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Offtopikkia, mutta sehän ei tässä aiheessa haittaa.. :smile: Satasivua on lähempänä taas.

    Missäspäin muuten tuo Suzuki vaikutti? Tässä pyöri muutama vuosi sitten tuon tyyppinen mopo. Ja muutkin tiedot kun näyttää osuvan kohdalleen..
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: löytyy.
    Se on siinä, ja pulinat pois.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sori vaan kaikille pärinä pojille mutta auto voittaa mp:n mutka nopeuksissa. Pari vuotta sitten Olli Haapalainen ja joku mp kisa kuski vertailivat nopeuksia ja taisivat ajaa vielä pari kiekkaa kilpaa, Haapalainen voitti kisan
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Paskapuhetta, tossa faktaa mutkanopeuksista:
    http://www.pro-libertate.com/gsxr1000/M ... e-car.html

    Varsinkin nää käppyrät:
    http://www.pro-libertate.com/gsxr1000/M ... page-5.jpg

    ja

    http://www.pro-libertate.com/gsxr1000/M ... page-6.jpg

    Noi mutu-jutut voit työntää perseesees, fakta se on mikä jyrää!
     
  11. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Pojat,pojat nyt rauhotutaan. Kyllä se mopokortti sieltä tipahtaa ennen kuin huomaattekaan.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Muistaakseni kadulle rekisteröidyllä vanhalla vapari GSX-R-rähjällä (pienin virityksin)ajettiin viime kesänä 9.01, tänä kesänä menee kai kasin aikoja...?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taidan muistaa väärin ja vaikka muistaisit oikeinkin,niin siitä saa melkein sekunnin ottaa vielä pois että on jakoa Erhomäen auton aikoihin.

    Tossa tuli taas kateltua kun 4-renkaiset autot painoi menemään tunnelimutkassa Monacossa 300 km/h(Hayabusan huiput piiiitkällä lentokentällä) lasissa eikä tuntunut vielä missään. Ei ole mopoilla jakoa autoille,ei moottoriurheilupuolella eikä siviilipuolella.
     
  14. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear


    No joo, mutta vette ei ole automaailman nopeimpia menijöitä. Olisivat ottaneet vaan sen viperin tuon corveten tilalle... :wink:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Vämpylä 2004-05-23 17:12 ]</font>
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hah, lue se juttu. Sillä Vetellä se veti ihan samoja aikoja kun ne veti Viperillä kisoissa. Teki jonkun stock-luokan kierrosennätystä paremman ajan.

    Prätkä voitti 8s per kierros, eli ei ollut mitään jakoa autolla.

    Selityksiä tuntuu olevan, vaikka lehdissä on mustaa valkoisella. Vastaavia testejä on muitakin, katoppas vaikka tämä:
    http://atlas.walagata.com/w/gamingalien ... naireb.jpg

    tai tämä:

    http://www.caterham.force9.co.uk/bikesv~1.htm
    Sama lopputulos taas, kiihdytyksessä ja radalla prätkä vei, vaikka siinä oli joku radalle rakennettu erikoishäksätinkin mukana. Sanovat vielä tossa että nopein vakioauto (McLaren F1) ei pärjää myöskään kiihdytyksessä.

    Aina vaan testeissä käy samalla tavalla :smile:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    En aivan väärin muistanut, kyllä, -87 GSX-R, aika 9,016 , West Coast Street Cup Kalajoki. Ei tuon alittavia katuautoja juurikaan ole näkynyt kisoissa, mutta kyllä niitä varmaankin on...
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Käy varmasti kun valitaan sellaisia testejä jotka itseä miellyttää.Noihan on kaikki(McLaren F1:kin) vakiotuotantoautoja, ei edes viritettyjä laitteita vielä,puhumattakaan vain kisaamiseen tehdyistä,silti kilvellisistä(ja katulaillisista näin ollen)autoista. Kahdessa jälkimmäisenä mainitussa "ryhmässä" ei kovemmillakaan prätkillä ole mahdollisuuksia,saattavat kyllä roikkua hyvin mukana jonnekkin 200 km/h asti,mutta sitten alkaa puutumaan...
     
  18. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

    No jaa.

    Mulla on vaan tässä yks testi jossa viper gts pesi tollasen veten radalla yli 16 sekunnilla. Tosin se vette oli automaatti mutta viperkin oli vanhempaa(-97) mallia.
    Uudet on kai hitaampia... :wink:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin ja kun eivät kehtaa laittaa kuin noita turbotettujen Busien aikoja,niin isketään mekin Hennesseyn tapaan siihen Viper GTS-r:ään kaksi turboa,vaikka ei se sitä tarvitsisikaan jättääkseen riisipussikyykyt taakseen.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    No sittenhän päästään tämän threadin aiempaan videopätkään, jossa kyllä C4:nen nöyryytti pyörää ihan mennen tullen mutkissa. Taitaa gsx lehti olla "pikkasen" puolueellinen. Sen vaan haluaisin nähdä, mitä nuo ajat olisivat radalla jollain V-MAXilla tai jollain matkapyörällä :grin:

    Ja nyt kun on muodissa tuo katteitten riisuminen, niin taitaa aika harvassa olla ne katteettomat pyörät, jotka kulkee edes 250km/h todellista. Puhumattakaan jostain 600-750cc pyörästä ilman katteita, hyvä jos 200 irtoaa mittariin.
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!