Dodge -49 kattoverhoilu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja finjale, 18.12.2011.

  1. finjale

    finjale 1st gear

    Hyviä neuvoja kaivataan ja huonojakin saa toki antaa.

    Ongelma on seuraavanlainen.

    Eli kattoverhoilun kiinnitys sivuista. En ole itse purkanut kyseistä autoa joten en ole täysin varma miten kattoverhoilu on ollut alunperin kiinnitettynä oviaukkojen ja ovitolppien kohdalta. Uuden verhoilun mukana tuli myös tiiviste mukana joka on tarkoitettu luullakseni oviaukkoihin. Kattoverhoilun olen jo muuten asentanut mutta sivuistaan se on edelleen kiinnittämättä. Itse epäilen että se kuuluisi kiinnittää pienillä nauloilla/sinkilöillä tiivisteen kanssa. Autossa ei ole selkeää pokkausta johon oviaukon tiiviste kiinnitetään joten senkin kiinnistyskohta on hivenen arvailujen varassa. Auton katon sivuja kiertää joku korkkimaisen tapainen lista johon tuo verhoilu ja tiiviste kuuluisi kiinnittää.

    Olen koettanut netistä etsiä kuvia joista näkyisi osviittaa oikean kiinnityskohdan ja tavan selkeyttämiseen mutta vielä ei ole tärpännyt.

    Joten jos jollakin olisi tietoa -49-52 moparin kattoverhoilun kiinnittämisestä niin mielelläni ottaisin tietoa vastaan tai kuva autosta jossa on kattoverhoilu paikallaan.

    Saahan tuon toki liimailtua ja naulattua miten vaan kunhan alkaa räiskimään mutta kun tästä autosta on vankka aikomus ainakin vielä pakertaa sellainen vehje ettei ihan ensimmäisenä tule ilmi että tein itse säästin ja sieltä mentiin mistä aita on matalin.
     
  2. 240163

    240163 Gearhead

    Kyllä se nähtävästi tulee siihen korkkilistaan niiteillä. Mulla on tosin -59 letukka. Olen asentamassa siihen myös kattoverhoilua. Siinä kiertää myös samallainen lista johon verhoilu niitataan. Lista tulee mulla kiertää reunoissa joka peittää niitit. You tubesta olen katellu kun laittelevat verhoiluja. Tosin en ole tohon löytänyt mitään. Mutta -57 letukan kattoverhoilun asentamisesta siellä on hyvä opastus pätkä.
     
  3. finjale

    finjale 1st gear

    Jep, tänään sitä kattoverhoilua asentelin ja ainoa vähänkään järkevä/asiallisen näköinen kiinnitystapa on juuri tuo edellä mainittu niittaus. Tiivisteen luultavasti kiinnitän vanhan ajan nupinauloilla joita näytti olevan korkkilistaan jokunen jäänyt. Tiiviste ja kattoverhoilu on harmaita joten kokeeksi maalasin muutaman naulan pään harmaaksi. Maali vaan taitaa irrota kun niitä vasaralla naputtelee.
     
  4. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Tuota samaa tässä ollaan pohtimassa, uusi kattoverhous on olemassa, mutt tuossa meillä oli niin haperossa kunnossa nuo kiinnitysnauhat (meillä oli sellaista voimapahvin tuntuista joka oli ihan haperoa, ja purettiin sitten katon kanssa pois). Mikähän tuo nauha vois olla nimeltään, jotta osais etsiä oikeaa tavaraa?

    Ja meillä siis 63' Pontiac wagon
     
  5. 240163

    240163 Gearhead

    Mä leikkasin vanerista soirot tilalle. Toimi tosihyvin. Mulla oli ainakin niinkuin nahanja kovalevyn sekoitus. Talttasin sen pois ja pahvimallin kans tein vanerista.
     

Kerro tästä muillekin!