Runkonumero hukassa - kaiverrus itse

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Holley, 25.1.2012.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Tyypillinen katsastus: runkonumero hukassa.
    Ratkaisu 1)Teetetään paukuttamalla meisteillä jossain; maksaa jotain 100 EUR

    Ratkaisu 2)Tehdään ihan itte: tällaisella Dremelillä kai voisi onnistua kaiverrus jollain päällä??

    http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... mAodAjBM4w

    Ratkaisu 3)En ala ostamaan meistejä ja paukuttamaan itse. Jos tekisin itse, niin siksi tuollainen Dremel, että sillä voisi olla muutakin käyttöä.

    Kommentteja?
     
  2. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    onkos mikä auto kyseessä jos saa udella? käyttäjätietojasi kun kahteli niin pisti silmään camino jos kyse siitä niin ootko konehuoneesta kuskinpuoleisen runkopalkin päältä kattonu... kaverin caminosta löyty sieltä...
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    Juu, ei ollut Camino enää, sen (tai mulla oli kaksikin eri Caminoa) runkonumero löytyi aikanaan. Mercuryyn se tehtiin, Mustangissa oli eurotyyliin, Buickissa oli kulahtanut ja oli tehtävä...

    vaan oli tää viimeisin, Caprice sedan, jossa olis ollut vasemmalla, mutta kun tuli massautettua ja nyt sitä ei järkivaivalla löydä. Edellisomistajat eivät kaksi tai kolme niistä jotka tavoitin kukaan ihan tarkkaa paikkaa löytäneet.

    Päädyttiin virkansa puolesta ymmärrettävän tiukkojen (ne lainsäätäjäthän ne idiootteja on) katsastussetien kanssa johtopäätökseen, että turha kaivaa massat mäkeen neliömetrin alueelta, järkevämpää tehdä uusi merkintä. Se jälkitarkastus ei nyt maksa muuta kuin ison vaivan ja nyt siis tää merkkaus vie aikaa tai rahaa.

    No okei, katson vielä konehuoneen puolelta sitä runkopalkkia. Caminossa oli muistaakseni siellä vain nelinumeroinen ihan-muu-kuin-runkonumero.
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    omasta farkku capricesta löyty vänkärinpuolen eturenkaan takaa ja ei ollu konehuoneenpuolella mitään numerosarjoja... olis huomenna tarkotus nostaa keula ylös iskareiden vaihdon takia niin voin räpätä kuvan niin näät miltä kohtaa löytyy jos vaikka innostut numeroo massan alta kaivelee?
     
  5. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Ja noita meistejä pitäs löytyy joka metallipuulaakista missä tehdään esim. jotain säiliöitä. Luulis antavan lainaan päiväksi. Jos ei ilmaiseksi niin pientä korvausta vastaan. Jättää vaikka passin pantiksi.
     
  6. mhahto

    mhahto 1st gear

    Meillä Raision ammattiopistossa auto-osastolla on ainakin meistit.
    Joten kysäiseppä Ammatti-instituutti Iisakista ja jos Taisto Hanski vastaa, niin kerro Raision Hahtolta terveiset 8)
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Missä toi satasen meistäminen tapahtuisi??? Aika hurja hinta vartin työstä...
     
  8. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Työkalut tulevat maksetuksi yhdellä keikalla ja siltikin vielä pääsee palkoille.
     
  9. TiM

    TiM 1st gear

    Esim 8mm numeromeistisarjoja saa alle kympillä, joten en kyllä kahta kertaa miettisi mitään muuta vaihtoehtoa kuin itse meistämistä.
     
  10. Holley

    Holley Gearhead

    Ehkä ostan meistisarjan, jos sen saa alle kympillä.
    Mutta vartissa? GM:n runkopalkkiin?
     
  11. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

  12. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Motonettisessä oli edullinen numero/ kirjainsarja, isohko leka että saa kerralla merkin ja mieluummin palkin reunaan ettei jousta eli pomppaa meisti. Ja on tollanen meistisarja tässä Ylöjärvellä lainatakin .
     
  13. HV

    HV Gearhead

    Eikö niillä ole siellä konttorilla meistejä? Varmaan tietysti riippuu paikastakin tuo...

    Maahantuonti katsastuksien yhteydessä useamman kerran ollaan konttorilla lyöty numerot. Ja sitten ne ovat antaneet lainaan ne ja omalla hallilla tehty.
     
  14. ittnA

    ittnA 1st gear

    kyllä ennenmuinoin meistit löytyi katsastuskonttorilta, useemman omavalmiste peräkärrin tehnyt niin niinhin on konttorilla hakattu valmistenumero. tai siis itse on saanut nuijia inssin valvovan silmän alla. ja varmaan jokaiselta ammatti- ym. koululta löytyy meistit, ja melko monessa metallipajassakin meistit on.
     
  15. mirage

    mirage 3rd gear

    Jep ^^^^ tuolla olikin toi vartissa GM:n runkoon meistäminen. On meinaan aika kovaa kamaa tuo runko. Omaan -79 Malibuun meistelin numerot, niin vaikka oli laatutyökalut, ei ollu helppoa saada kunnollisia merkintöjä aikaiseksi. Ja sitten kun se käytännössä pitää onnistua kerralla, niitä ei voi takoa, vaan lyödä vain kerran. Muuten tulee helposti suttua.
    Suosittelen ainakin etsimään todella helpon sijainnin numerolle, jotta pääsee kunnolla lyömään.
     
  16. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Anna kaverin lyödä ja pidä itse meistiä kaksinkäsin suorassa :mad:
     
  17. Stukaz

    Stukaz 1st gear

    r

    Meistoksen paikkahan on aina ajoneuvon oik.puolella Rungossa. Elikkäs jonnekki apparin puolelle runkoon. Kaivertaa ei saa ( en tosin tiedä miksei. Näin mua aikanaan trafista ohjeistettiin muttei perusteltu mitenkään.)

    Näissä jenkki rensselissä on kyllä ollu varsin kirjava valikoima meistoksen paikkoja ja parhaassa tapauksessa ne on ollu vaan maaliin raapustettuja.
    Taitaa loppupeleissä olla ihan sama mihin sen meistää kun ite vaan tietää missä se on.
     
  18. mirage

    mirage 3rd gear

    Mulla käskivät meistää KULJETTAJAN puolelle.
     
  19. pas2

    pas2 Gearhead

    En usko.
     
  20. JesseX

    JesseX 1st gear

    Näin muakin ohjeistettiin mutta meistin kuitenki pelkääjän puolelle.
     

Kerro tästä muillekin!