Mitä polttoainetta Darttiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja LahjaDodge, 27.1.2012.

  1. LahjaDodge

    LahjaDodge 1st gear

    Ei ole tallella mitään auton käsikirjoja, joten mitä tankkaan -75 Dodge darttiin (Slant six) ja tarvitseeko venttiilien suoja-ainetta bensan joukkoon?
     
  2. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Eiköhän se vakio kuutonen mee eekympillä jos letkut kestää.. Kai :-?
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Ei oo ainakaan Aspenin Super Six valittanut eekympistä.
     
  4. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    Bensaa oon ite yleensä laittanut.

    ...Ja ainakin vanhemmissa kansissa käyttänyt lyijynkorviketta muistaessa.
     
  5. Toke

    Toke Gearhead

    Missäs kohtaa noihin jenkkivehkeitten kansiin tuli muutoksia?
     
  6. MJF

    MJF Double Gearhead

    Eikös ne karkaistut seetit tullut 72-73 nurkilla.
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eikös ne kovat seetit tullut samaan aikaan kun pikkutulppaiset kannetkin?
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jos tekniikka on samalta vuodelta ku auto, ni ei tartte venttiilien suoja-ainetta. Muutenhan tommonen slantti käy osapuilleen vaikka piimällä. :rotfl: Ja kuten aiemmin mainittiin, ni jos konehuoneessa on alkuperäisiä letkuja, niin niitä kannattaa varautua vaihtamaan (mieluiten ENNEN ku se auto palaa), kun tuo nykypensassa oleva viina ainakin kuulemma haurastuttelee noita...

    Ugh, mututiedon kuningas on puhunut. :poff:
     
  9. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Joo.. joku amerikan joe muistaakseni ajo seoksella 60% Diiselii, ja 40% Bensaa.. :rotfl: Tää kone on kyllä varsinainen Bluetecin esiaste... :wink:
     
  10. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Piru ku ton ois tienny ennen ku täällä diisselistä tuli yhtä kallista ku bensasta. :lol:
     
  11. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Huhhuh... :eek:

    "more maximum action from this slant 6 powered beast. still has 27 battery's in the back, and no brakes, and is also still running on d-gas (half diesel, half gas)"

    http://www.youtube.com/watch?v=v4nSdu_uu5s
     
  12. sectoid

    sectoid Gearhead

  13. DamnNoNamesLeft

    DamnNoNamesLeft 2nd gear

    Noi sivut on hieman mututietoa, eivät tiiä oikeestaan mistään autoista vuodesta 89 taakkeppäin.. Varmasti käy paremmin 98:lla, mutta ei oo niin korkeepuristeinen kone ettei kävis 95:lla. Ja vanhat letkut tosiaan kannattaa vaihtaa jos ajelee eekympillä.
     
  14. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Nii että Lanceriin kannattais laittaa jotain lisäainetta myös bensan joukkoon vaiko? HÄH?



    98 ajoin viime kesän enkä tullut aatelleeks tartteeko jotain lisäainetta....? :lol:
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    ^Laita hyvä ihminen sitä venttiilien suoja-ainetta sinne tankkiin. :eek:
     
  16. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Joutu vähän virkistelemään muistia, ja jos onnistuin, ni sen lisäineen tehtävä on suojata pakoventtiileitä ja niiden istukoita kulumiselta. Noissa uudemmissa ('73? eteenpäin) on karkaistut istukat eikä siks tartte lisäaineita.

    Ite oon laittanu sitä lisäainetta, mitä huoltikselta on sattunu löytymään, eli kai noista voi ottaa kumman vaan. Ei kai noissa niin paljon eroja ole.

    Ja jos vastaus meni täysin munilleen, niin varmaan viisaammat korjaavat. :oops:
     
  18. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    Just no Ens keväänä kun täräytän lancerin käymään niin haen tota ainetta sitten.... :lol:
     
  19. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Juu kannattaa, ni ei tartte ruveta kansi/venttiili jumppaan kesken parhaan ajokauden. Koska sillonhan se hajoo jos on hajotakseen. :lol:
     
  20. Kuutoshullu

    Kuutoshullu 2nd gear

    No jos ajoin kesässä jotain 3000km niin tuskin kerkes aiheuttaa mitään vahinkoa...? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!