Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    ^ osapuilleen noin se virta on, eli releet on näissä tosi kovilla. Rele kannattaa vaihtaa ihan rutiinitoimenpiteenä ja pitää vaikka vanha varalla.

    Voithan sä kokeeksi ohittaa releen eli kytkeä hehkut päälle oikosulkemalla releestä isot navat yhteen, mutta ei kannattane ihan hirmu kauaa pitää...mitähän nää nyt yleensä on päällä...varmaan 30 sekkaa on vielä ok...kai...

    Tietty hehkujen johtosarjasta voi mittaa ohmit, vaikka sulla on jo parempi johdotus kuin vanhemmissa mutta kai nekin läpiviennit voi hapertua. Tosin ilman kuormaa taitaa tälläset ohmimittaukset olla hiukka tyhjänpäiväisiä.

    Tuo akun jännitteen pudotus (0.8 v) kyllä tuntuu kovin vähäiseltä vaikka vertailuarvoa mulla ei ole nyt heittää.
     
  2. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Mulla saman kaltasta vaivaa PSD:n kans. nolla keleistä lähtien on ollu turha koittaa ilman lämppäriä käyntiin, muutaman hehkun jälkeen lupaillee kivasti mut lopputulos on tyhjät akut ja paha mieli.

    Viaks olen epäilly Bilteman pasha akkuja ja tod.näk. alkuperästä starttia, ei taida vaan kiekat riittää. Köyhän pudjettiin ei nyt vaan sovi vaihto niin pitää huolehtia lämmityksestä :cry:
     
  3. moonbone

    moonbone 3rd gear

    Samaa ongelmaa täälläkin...
    Volttimittari ei liikahda lainkaan kun hehkut pitäis olla päällä.
    Pitääpä mitata releeltä tapahtuuko mitään.

    Käynnistyy nyt kyllä jo toisella yrityksellä PA-suodattimen vaihdon jälkeen :p
    Uudessa paperi oli keltainen, vanhassa musta :soosoo: vaikka viime kesänä se oli laittaessa vielä keltainen...
    Epäilen, että kateellinen naapuri on käynyt vääntämässä tortut tankkiin :poff:
     
  4. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mä laitoin heti uudet akut ja startin kun auto tuli maahan. Noh startti oli pakko,
    kun se palo kun autoa yritettiin käyntiin ensimmäisiä kertoja... :D
    Oli jo valmiiksi niin loppu ettei pyörinyt kuin hissuksiin...

    Kannattaa muuten tilata jo ennakkoon se startti jenkeistä. Puolet US-partsin
    hinnasta suomessa. Oli 230€ kun laskeskelin että jenkeistä tulee kotiovelle n.130€ eBay
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vuotavat ruiskujen o-renkaat saattaa aiheuttaa tällästä.
     
  6. lep-1

    lep-1 1st gear

    Noniin mun osalta käynnistys ongelmaan saattoi löytyä syy.
    Vaihdoin Edgen ohjelman takaisin 2 eli80hp ohjelmaan ja nyt laakista käymään
    ilman lohkolämppäriä aamulla...
    Vetääköhän se 3 ohjelma "100hp" jonkun anturin sekasin
    ja ei anna lähteä kylmänä käymään enää...?
    Näyttää olevan tolla 80hp ohjelmalla pienenpi kulutus eikä tehossa suurta eroa, niin pysyn siinä :)

    edit: tänään auto seiso työpäivän ajan 11 tuntia -10 asteen pakkasessa.
    akkujen jännite 11,3V:iin tippunut päivän aikana... en tiiä mikä sitä syö.
    Mutta lähti käymään ekalla startilla. Huomas kyllä että pyörittää hiljempaa
    ja lähti siten vaivoin käymään. Eli oli siitä edgen ohjelmasta kiinni.
    Lähetin Edgelle kyselyä että onko 3 ohjelmassa jotain erilaista kun ei lähde kylmällä käymään.
     
  7. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mulla muuten ylimääräinen 8- setti noita O-renkaita kun tuli tilattua vahingossa
    8 kpl settejä, mutta yhdessä setissä olikin kahteen suuttimeen. Nyt on
    16 suuttimeen O-renkaita. Dorman merkkisiä Rockautosta tullut
     
  8. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    En ole edes koittanu tota 3 ohjelmaa edgessä, mut oli mikä hyvänsä muu niin ei lupaakka kunnolla käyntiin. Tuli tossa mieleen etten ole tullu kattoneeks tota volttimittarin käytöstä hehkuttaes, mut valot ei ainaka taida himmetä et pientä tutkimusta taitaa ol tiedos. Hehkut ja tiiviste/johtosarja vaihdettu kyl viime keväänä.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Itsellä ei ole vaikutusta mikä ohjelma Edgestä on. Normaalisti II nyt talveksi I.

    Jos kahlaatte lävi tätä ketjua niin löydätte tutkielman jossa joku( en muista kuka) oli mitattu Edgen virran kulutus levossa. Se oli yllättävän suuri. Itse opin et jos tiedän auton seisovan vaik vklopun. Niin otan edgen töpselin irti.

    Onhan täällä tästä ollut keskustelua mutta varmistan: tiedättehän että Powerstroke on niin juuttaan viisas että hehkutus tapahtuu pätkissä ja että boxi ei anna startti lupaa jos starttivirtaa on liian vähän. Omistajan kirjassa lukee min. 1100 CCA. Saattaa starttata hyvin mutta ei käynnisty. Itse törmäsin tähän kun oli viallinen kaksoiakkurele, yritti yhdellä 100A akulla käynnistyä, pyöri hyvin mut ei käynnistynyt.

    Samoin öljyillä on suuri merkitys kylmä käynnistykseen.

    Ruiskusuutinhan on sähköohjattu mutta hydraalitoiminen, jos moottoriöljyt on kohmeessa niin eipä käynnisty. Starttaa kyllä mut ei tule savua. Jälleen ohjekirjassa neuvotaan talveksi vaihtamaan löysemmät kurat.

    Ja viimeisenä: tuntemani Powerstroke-asiantuntija sanoi että noihin koneisiin ei pidä/saa kajota sähkökynällä eikä yleismittarilla. Kertoo huolto-ohjemalla kaiken tarpeellisen. Löytyy melkein joka euro Ford-huollosta.

    Toki hän syötti pminulle ajunköyttä 6.0L koneen kohdalla mutta kai hän on 15 vuoteen jotain oppinut.
     
  10. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Muuten tuttua juttua paitti toi kaksois akku rele :eek: mul on ainaki suora piuha akkujen välissä.

    Öljyt vaihdoin jo notkeempiin 10w-30 mikä ei vaikuttanu mitään. Olen päätelly et vika on nois bilihelvatan mopo akuissa, virta vaan ei riitä veivaan.

    Toi hehkurele tarvii kyl kans kattoo.
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Meinasin olla jo hiljaa taas, mutta siis mihin kohtaan nyt ei saa kajota, hehkureleeseen, akkuihin tai hehkuihin vai? Ja huolto-ohjelma kertoo niistä mitä? :eek:

    Ei mullakaan ole akkujen välissä kun kaapeli, on tosin vanhakoppanen.
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    No eipäs nyt pojat saivarella...taas...

    Saa tietty yksittäisiä komponetteja mitata mut ei esim sähkökynällä venakopan sisälle mennä ku virrat päällä. Hehkut on boxi ohjattut, ei kuten vanhanliiton koneissa on/off relellä. Näissä enemmän kuin on/off/on/off/on


    Toi rele oli jälkiasennus juttu, ekassa PSD;ni joskus vuosia sitten. Ajattelin et voi huolella käyttää toisesta akusta eberiä, jääkaappia tai muuta ja toisella sit käyntiin.

    Vaihdoin akut nyt syksyllä, moponetin akut (100A/780CCA) kesti 3 vuotta ja sit ei enää lähteny kunnolla tulille. Löysin kaverin liikkeestä 105A/950CCA akkuja jotka on normi 100A mitoilla. Toimivat.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mikähän on tollasen powerstroken aiheuttanu :odroll: .
    [​IMG]
    Ei löytyny mitään syytä miksi veivit on katkennu?
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Onko mäntä/-tiä katkennu tapin kohdalta?

    Tollasen aiheuttaa joko öljynkierto ongelma tai liiat kierrokset, liian pitkään.

    Tehoja vakio veivi kestää reilusti, korkeita kierroksia ei...
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näkyyhän kuvassa yks puolikas mäntä. Öölinpuutetta toi ei voi olla kun veivinlaakerit ei ole leikannu kiinni. Eikös noissa ole mitään rajoitinta kun härveli on sentään -2000 lukuinen?
     
  16. lep-1

    lep-1 1st gear

    Ihmettelin itekin, kun katsastuksen jälkeen Edgen recordeissa oli päästömittauksessa
    3814rpm :eek:
    Vois laittaa edgestä rev limitin päälle ettei räjähdä sinne leimalle...
     
  17. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Uskaltasin väittää et korkeilla kierroksilla tapettu.

    Mäntä katkeaa tapin kohdalta kuten kuvassa näkyy.

    Ajoneuvoissa on Federal laki rajotin 100mph ja on kierrosrajoitinkin nyt en ulkoa muista paljonko se on mut ei kone kestä vetää lappu lattiassa/ kierrokset tapissa pitkään.

    Toi on FUBAR eli fuck up beyond all repair.
     
  18. seppä

    seppä 1st gear

    Moro
    Onko joku tilannut/ostanut korjaamomanuaalia tuohon hoppaan, PDF-muodossa. Tarve ois F250 2004 sisältävälle versiolle. Nettiä oon selannu mut en oo löytäny viksua paikkaa tilata.
    Ehdotuksia tai tietoa, kiitos

    PS.Amerikkalaiset on hitaita
     
  19. freeride

    freeride Gearhead

    katos,mitä jantteri?oot oikeen palstalle kerenny :lol: tua on ainaki ilmaseks jotain pientä http://www.forddoctorsdts.com/articles/ ... -06-08.php
    ebaysta varmaan nopeiten saat.. http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=f-2 ... m270.l1313
     
  20. seppä

    seppä 1st gear

    Tahtoo olla vaan kovasti DVD/cd tai kirja muotoisia opuksia. Ois hyvä kun suoraan löytäis hyvän paikan josta tilaa ja saa oikean tuotteen. Vähä kun muissakin jutuissa.
    Hetkeks eksyin joo koneelle ja tuli mieleen tuo asia.
     

Kerro tästä muillekin!