stratus, hyvä vai huono (-97)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja SS-80, 29.1.2012.

  1. SS-80

    SS-80 1st gear

    katselin tuollaista sysleriä ja nyt kiinnostaa että onko ne kuinka vikaherkkiä? kyseessä 2,0 koneella ja manuaali vaiteistolla varustettu vekotin. leimaan joutuis aika pian. täällä on muistaakseni moitittu noita syslereitä jossain topikissa.

    Kiitos jo etukäteen :)
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

  3. SS-80

    SS-80 1st gear

    yritin kyllä mutta en löytänyt :cry:
    ilmeisesti käyttäjässä vika :mad:
     
  4. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Kerropa mitä autoa täällä olisi ainostaan KEHUTTU!?
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Ajonestolaiteongelmia lähinnä. Automaatit ilmeisesti leviävät alle 300 tuhannessa? Vai onko jollain kestänyt pitempään? Omani myin pois kun mittarissa oli n.270 tkm. No, se nyt ei koske tätä tapausta kun manuaalista kyse.

    Itse kyllä ostaisin silti ennemmin V6 automaatin..
     
  6. SS-80

    SS-80 1st gear

    )[/quote]

    - Kerropa mitä autoa täällä olisi ainostaan KEHUTTU!?[/quote]

    totta tuokin!
     
  7. SS-80

    SS-80 1st gear

    onkos nämä syslerit muuten jo niitä mersu yhteistyö laitteita? tilojen puolesta voisi olla ihan hyvä vehje. onko se ajonesto kallis korjauttaa jos se alkaa kettuileen?
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Eiku nämä on Mitsubishin sukulaisia, V6:t ainakin.
     
  9. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Eikös stratuksen 2l kone oo sama ku neonissa? alle vm 2000 neoneissa eikös niissä oo tyyppivikana kampiakselin stefa, eli saattaa pullauttaa öljyt pihalle lootan päästä, Tai jotain vastaavaa, tosin jos tohon on vaihdettu 'vahvistettu' semmoinen stefa niin kestää varmaankin.. OT: onko stratuksen automaattiloota 2Litrasella koneella sama ku neonissa?
     
  10. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Meillä on muutaman vuoden ollu emännällä Stratus tuolla 2 litran koneella.Mittaris on nyt 490000 kilometriä.Päästettiin se eläkepäiville ja haettiin puolet vähemmän ajettu tilalle. Ei tuu kuulemma muuta autoa huolimaan.Ittekki olen siitä tykänny ja pienillä huolloilla on menny.Suosittelen. Kutoseen ja automaattiin en koske pitkällä tikullakaa.
     
  11. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    ....no, mikäs siinä automaatissa mättää?
     
  12. jakke ja sepi

    jakke ja sepi 2nd gear

    Luatettavuus.
     
  13. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - eli mitä tekee tai ei tee?
     
  14. impala67

    impala67 Double Gearhead

    perustietoa mallista ja sisarmalleista (stratus/breeze/cirrus).
    http://www.allpar.com/model/cirrus.html

    tyyppivikana automaattilaatikoiden herkkyys öljynsä suhteen ja kait niitä automaattilaatikoita voi moittia heikoiksikin kun monilla vaihteisto nimenomaan on porsinut. Etuvetomoparien automaattia pitää pidellä hellällä kädellä. manuaaleissa ei pitäisi olla vastaavia tyyppivikoja.

    neonin tekniikalla perusluotettava, hivenen alitehoinen tuohon koriin, vaikka aivan hyvin pärjää. menee 2 litraisellakin jotain 11 sekuntia 0-100:aan. seuraavan korin sebringissä kone on jo liian alitehoinen ja sitä saa huudattaa.

    itseä tympi auton kova alusta, toisaalta se on hyvä asia kun ajelee tasaisilla asfalttiteillä ja haluaa päästellä kovaa.
     
  15. impala67

    impala67 Double Gearhead

    vaihteistosta:
    http://www.allpar.com/mopar/transmissions/41TE.html

    itse asiassa suurin vaara on siinä että öljyjä ei vaihda tarpeeksi usein- ja ettei sinne laiteta OIKEAA öljyä, eli moparin ATF+3 tai ylempää.
    soleinoid pack on vaihdettavissa, moskaa keräävä osa.
     
  16. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    41TE ja 42LE kestää helposti yli 300000 kilometriä jos osaa käyttää niitä oikein. Öljynvaihto vähintään 50 000 kilsan välein ja muistathan pysäyttää auton oikeasti ennenkuin vaihdat ajovaihteen peruutusvaihteelle tai PARK asennolle. Nimim. kohta taas 30 000 huoletonta kilometriä 42LE:llä. 8)
     
  17. dart

    dart Gearhead

    Mä olen ajellut 2.4 Plymouth breezellä reilun vuoden aikana n. 30tkm ja tähän asti kaikki on mennyt hyvin. Auto on mukava ajaa ja hyvin varusteltu. Mittarissa on 130000 mailia. Toihan on käytännössa sama asia kun stratus.
    Lämmityslaite ei ole kovinkaan tehokas, mutta webaston kanssa se ei tosin haittaa.
     
  18. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Alkuperäiset ajovalot ovat.... hieman tehottomat.
     
  19. SS-80

    SS-80 1st gear

    noniin, tuli ihan hyvä keskustelu. eipä sen tarttis mikään naton ohjus olla kunhan ei ny mitkää smartit ajele ohi :)
    tommonen 2,0 manu riitäs mainiosti. tommosessa kai kulutuskin kohtuu lukemissa.
     
  20. SS-80

    SS-80 1st gear

    niin kun kaikissa muissakin. kumma kun eivät osaa tehdä valoja siellä.
     

Kerro tästä muillekin!