mercury comet 65 ylätukivarren akseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja steelofamerica, 1.2.2012.

  1. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    65 cometti sama auto kun 65 ford mustang, ongelmana olis nyt se että kun ylätukivarren akselin väliin tulee niitä niinsanottuja shimmilevyjä, millä saa kallistettua etupyörän kulmaa niin osaisko joku kertoa kuimpaljon sinne väliin pitää niitä levyjä laittaa, että se kulma on oikea, onko siihen joku sääntö, vai miten se camber ja caster kulma menee, mieluusti vastauksia ihan suomenkielellä, kilpa autoo en tee mutta sais edes semmosen et olis mukava ajella tiellä. ohjaustehostinta ei oo :pinup:
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ohjauskulmien säädön yhteydessä niitä laitetaan sinne sopiva määrä, ja ohjauskulmat kannattaisi kyllä mitata kohdalleen. Toki vatupassilla pystysuorasti vanteesta mittaamalla pääsee jo sinnepäin...
    Camber muuttuu, kun sekä tukivarren akselin etu- että takapään shimmien paksuutta muutetaan saman verran. Caster muuttuu muuttamalla näitä shimmejä eri määrä. Casterin muutos muuttaa myös camberia.
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Fordin kysessä ollen, myös reaktiotangossa on säätö, joka vaikuttaa casteriin.
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Totta, en meinannut muistaa tuota tankoa, jonka muttereista toisen asentaja unohti kiertää kiinni, kun 1980-luvulla käytin -66 Fairlanen ohjauskulmien säädössä Kotkan Autotuonnissa.
     
  5. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    ford

    kiitoksia vinkeistä näillä yritän mennä eteenpäin :pinup:
     
  6. juanack

    juanack 1st gear

    http://smll.me/BWN
    Basic Information
    Model:A800
    Band:GSM 850/900/1800/1900MHz
    Sim Card:Dual Sim Card Dual Standby
    Service Provide:Unlocked
    Style:Bar
    Color:White
    Shell Material:Metal

    System
    OS:Android 2.3.4
    CPU:MTK6513, 650+280MHz
    ROM:512MB
    RAM:256MB
     
  7. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ei tullut ainakaan Mustangiin säätöä reaktiotankoon kuin vasta -67. Faikkuhan on taas pikkaisen isompi auto ja sen kanssa jo kerran töpeksineenä en siitä sano mitään. Jos Comet on Mercuryn Falcon eikä Fairlane, niin sitten siinä ei taida olla säädettävää reaktiotankoa.

    Ja vaikka -65 Mustangiin laittaisi säädettävän reaktiotangon, niin ei sillä paljon voi säätää, koska alatukivarren pusla on ohuempi kuin -67. -67:kaan nimenomaan laitettiin isompi alatukivarren pusla, jotta sitä voisi tuolla säädöllä vääntään enemmän vinoon kuin -65-66 puslaa.
     
  8. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    En tiedä voiko sitä shimmimäärää kukaan sanoa etukäteen, mun mielestä niitä sieltä sen takia löytyy että niillä on säädetty asiat kohilleen eli korin ja tukivarsien virheet ja poikkeavuudet on sillä tyyliä otettu pois, säädetty siis haluttuihin arvoihin. Puolelta toiselle verrattuna usein on eroa, korinteko ei ole ollut ihan auringon tarkkaa silloin aikoinaan.... Monesti noihin löytyy parhaat arvot ihan kokeilemalla jos ei ole sit päivitettyjä arvoja saannissa verrattuna vanhoihin rättirenkaille tarkoitettuihin, renkaat tai niiden tyyppi on kuitenkin yks merkittävä asia mikä vaikuttaa niihin hyviin säätöihin.
    En kyllä vastannut kysymykseesi mutta toivottavasti en vienyt asiassa taaksepäin....
     

Kerro tästä muillekin!