Työntötankojen mittaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja lumitus, 25.5.2004.

  1. lumitus

    lumitus 1st gear

    Eli kyseessä siis 400 pontiacin lohko, johon uusittu abouttiarallaa kaikki palikat sisään. (nokka, kannet, mukit, nostajat..) nyt pitäisi sitten mitata minkäpituiset tönärit moiseen kävisi. Onko kellään mitään hyviä ohjeita moisee toimintaan tai löytyykö netistä jotain hyvää apua tähän? CompCamin sivuilta löytyi jonniinmoinen ohje, mutta niksejä olisi hyvä tietää. Säädettävä Compin tönäri on jo odottamassa tallilla...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Venttiilin pään värjäät tussilla mustaksi. Venttilikoneisto nippuun ja pyörittelet konetta ympäri kunnes värjätty venttiili on auennut ja sulkeutunut.Tarkista keinun jättämä kuvio venttiilin päästä.Työntötangon pituutta muuttamalla säädä kuvio keskelle venttilin päätä.Nyt tiedät minkä mittaiset tönärit hankit.
     
  3. 68corvette

    68corvette Gearhead

    niin ja käytä kovaa seuraajaa.
    jos nokka on hydraulisille, niin tarkista että seuraaja on saman mittainen.

    itse joskus hitsuuttelin hydraulisen jumiin.
     
  4. GM-67

    GM-67 Gearhead

  5. lumitus

    lumitus 1st gear

    Ilmeisesti täss äon nyt kyse "kovasta" nostajasta? Eli kun on hydr- nostajat, ne joustavat hieman, joten mitatessa tulee virheellisiä lukuja, jos käytän niitä. Kuulin että jossakin olisi joku taulukko hydr. nostajista ja niiden joustosta, joten voisi suoraan mitata ko nostajalla ja lisätä siihen taulukosta ko noston?

    Toinen kysymys onkin, viilataanko tässä nyt pilkkua tämän suhteen vai onko tommoseen cruisailupeliin riittävä "sinnepäin" olevat tönärit?
     
  6. 68corvette

    68corvette Gearhead

    jos toi geometria on pahasti pielessä niin venttiili porautuu keinuvipuun. Tietenkin homma korostuu kovemmilla jousipaineilla.
    apua saa esim roller tip keinuvivulla tai hieman enemmän rahaa ja osta full rollerin.
    lisäksi huono geometria kuluttaa nopeammin ohjuria ja venttiilin vartta.

    tollanen yllä mainittu mittavehje antaa vain noin arvion.
    tosin kovallakin seuraajalla pitäisi lisätä tönärin pituuteen (puolen kierteen nousun verran jaettuna 1.5) jos esikiristys on puolikierrosta.

    tuohon tarkoitukseen saa mm. racers placesta http://www.racersplace.fi säädettävän työntötangon lainaan.
     

Kerro tästä muillekin!