Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. telipyörä

    telipyörä 1st gear

    Nyt oon ajellu viikon kannentiivisteitten vaihdon jälkeen ja hyvin pelaa!

    Aika homma on kyllä... On insinöörit osannu suunnitella hirmu määrän höppeitä koneen kuorrutukseksi.

    Yläpään tiivisteet, hehkut, paluulinjojen banjopultit, uudet kansipultit ja moottorin suodattimet n. 1100e, koneistamo 240e, ja suutinten koeistus 270e. Yht. 1610e. Vielä täytyy täyttää ilmastointi uudelleen.

    Tuolla aiemmin olin sanonut ajomääräksi n. 150tml, mutta se olikin 166tml.

    Tämmösiä.
     
  2. Harbo

    Harbo 1st gear

    Thänks!
    Eletään toivossa,että hiljaisuus säilyy omallakin kohdalla.. :D
     
  3. human62

    human62 1st gear

    Onko mitään tietoa mitä Duramax kuluttaa, jos koppa on Kodiak ilman kuormaa?
     
  4. hecatti

    hecatti 3rd gear

    10,3 mpg , oli jollain ameriikan foorumilla ilmotettu, mut siinä oli asunto päällä :odroll: . nouseehan se tuosta , jos pelkkä alusta.
     
  5. hecatti

    hecatti 3rd gear




    miten tässä ongelmassa kävi?
     
  6. human62

    human62 1st gear

    23 litraa sadalla :D taitaa vaikuttaa myös nopeus, Usassahan saa ja ajavatkin jopa kovempaa kuin keskimäärin nuo henkilöautot...eli 120-140 km/h on tuo rekkojen nopeus highwaylla.

    Oletan että tyhjänä ja n.90 km/h nopeudella kulutus olisi maltilliset 15 l /100km/h. riippuen perän välityksistä.

    Tuo vanhempi Kodiak Caterpillar koneella vie kaiketi paljon enemmän?
     
  7. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Ei tiedä vielä, oire kesti pari viikkoa ja hävisi tyystin ennenkuin kerkesin neutral safety switchin tilata.

    Tilasin sen ja odottelen saapuvaksi ja vaihtelen.
     
  8. hecatti

    hecatti 3rd gear

    taisi se häiskä porista et sillä ois ollu joku pikkuauto vielä siellä asunnon sisällä, jos ymmärsin oikeen :eek:
    tuo 15 on kyllä aika pieni tuon kokoselle , jos vakio 2500 vie sen 14 sataselle, tai ainakin itellä vei.
    mut onneksi duramaksia voi aina optimoida :rotfl: :rotfl:
     
  9. hecatti

    hecatti 3rd gear

    Saisko joltain vinkkiä, et mikä on kierre vaihteistoöljynlauhduttimen letkun lähtönipoissa, ja myöskin lauhduttimen päässä,alkoi nyt pakkasten aikaan letkut vuotaan siitä prässäkyksestä??
    näyttäs ameriikan päässä olevan valmiita letkuja ,mut jos löytys lähempääkin

    myöskin öljyä vuotaa siitä nsbu-kytkimen takaa ,ilmeisesti :eek:
     
  10. persus

    persus 3rd gear

    ite oon omista autoistani korvanni aina rikkotuneet putket letkuilla...oon laittanu vaa letkukaran ja siihe joku 3 glemmaria ni kyllä pysyy..tai sit oon katkassu putken läheltä sitä liitintä sillee että mahtuu muutama glemmari vielä ja siihe hitsannu pienen olakkeen päähän että pysyy letku paikallaan 8)
     
  11. Panze

    Panze 3rd gear

    Yksi vaihtoehto on ottaa putket irti ja teettää uudet letkut hydrauliikkaliikkeessä siihen väliin. Toinen on letkut mihin hytikkaliikkeessä teettää helmiliitospäät ja tukiholkki vielä sinne putken sisään.
    Noi klemmariliitokset pettäessään saattaa tulla kalliiksi,mutta itselleen kun tekee ja homman tietää niin ajanee asian ainakin väliaikaisesti.
     
  12. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Tulipahan vaihdettua pitman arm ja idler arm.
    Idler arm oli senku heitti uuden tilalle, vanha lähti nätisi kartiosta kun löi vasaralla kylkeen pari kertaa.

    Pitman olikin sitten eri juttu, olihan jämähtänyt.
    Kun voima, moska ja punaiseksi hehkutus ei auttanut lisäsin yhtälöön niin paljon voimaa että varmasti alkoi jotain tapahtua.
    Tälläkertaa se sattuin johtamaan toivottuun lopputulokseen, eikä tarvitse
    tilata lisää varaosia :lol:

    Eli tein tarpeeksi järeän haarukkakiilan joka mahtui pitmanin väliin ja mäiskin niin isolla lekalla kun löysin siihen haarukan päähän, jollain 8-10:llä kaksin käsin mojautuksella putosi lattialle.

    Eli kun meinaatte vaihtaa noita varsia, niin samaan pakettiin tilatkaa se pitman arm puller, ei tule läheskään niin iso hiki. 8)
     
  13. hecatti

    hecatti 3rd gear

    letkut aattelin tehdä , 1-kudos hyd.letku varmaan kestää ja jättää ne pikaliittimet pois, mut tarvis tietää ne kierteet laatikon kyljestä ja lauhduttimesta.
     
  14. hecatti

    hecatti 3rd gear

    sinne ei sit varmaan sovi ulosvetäjää paikalleen??
     
  15. Peetrus

    Peetrus 1st gear

    Juu ei, pitää olla tollanen todella matala ulosvetäjä mitä nuo pitman arm pullerit on.

    Tietty semmosen voi tehä varsinki jos sattuu olee jyrsinkone ja työkaluterästä saatavilla, se olis ollu seuraava etappi jos ei olis tuolla ite tehyllä haarukkakiilalla lähteny...
     
  16. persus

    persus 3rd gear


    se on vaan yleensä ku noi hydrauli likkeet ei ikinä sillon oo auki ku noi sattuu hajoamaa ja jotenki on niin helppo ku tekee vaan niistä mitä kotoonta löytyy 8) ja ei oo noi omat viritelmät viel ikinä pettäny ku laitan ne glemmarit viel sillee että se ulommainen kolmesta glemmarista on saakelin tiukal ja sit se seuraava josku verran löysemmäl ja sit se kolmas melko löysälk ni ne ei pääse leikkaamaa sitä letkua...ja se on kyl edottomuus että siinä putkessa/karassa johon ne letkut laittaa on olake!
     
  17. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Mä voin koittaa muistaa kattoa ne kierteet kun meen huomenna toiselle varastolle missä noita on. En mee takuuseen että muistaisin :rotfl:
    Jos vuotaa öljyä nsbu-switchin takaa, ni varmaan vaihteenvalitsimen stefa on kuollu pakkasessa. Mutta josko se alkais taas tiivistämään kun lämpenee?
     
  18. hecatti

    hecatti 3rd gear

    olisin erittäin kiitollinen :rotfl:
    mulla ois tällä hetkellä letkuprässi ja letkuja ja nippojakin olis aika lailla :D
     
  19. artsi75

    artsi75 1st gear

    olisko kellään myydä 1 kpl duallyn vanteita 16 * 6.5 tuumaa? yhden kun löytäis niin tulis sarja täyteen.
     
  20. Harbo

    Harbo 1st gear

    Re: etupää taas kolissoo

    Omassa sama oire.Oliko tyyris pätkä/paha vaihdettava?

    quote="NoPerkele"]

    akselissa oli välystä, mutta olikin tuo pätkä mikä menee tulipellistä läpi.[/quote]
     

Kerro tästä muillekin!