Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

  2. Gyro

    Gyro 1st gear

    Jeeeee....
    100 sivua täynnä ja siitä on osa munkin ansiota heh. Pistetään nyt se 200 tavoitteeksi. Eli autot on siis paskoja ja hitaita! Paitsi Dusterini :smile:
     
  3. Sleeper

    Sleeper 1st gear

    200? Kai tähän nyt ainakin se 500 saadaan syksyyn mennessä.. :smile:

    _________________
    -----------------------------------------
    Ei se vauhti tapa, vaan se äkkipysähdys..
    -----------------------------------------

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Sleeper 2004-05-26 23:14 ]</font>
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    en edes kattonu tota busa pätkää mutta onko se nimetön siellä ajamassa omaa busaansa,jos et,mitä siipeilet ja elvistelet mitä joku tosihemmo on tehny.sä et noiden säälittävien netistä ongittujen pätkien perusteella taida elää realiteeteissä.voisin mäki kaivella isojen poikien hurjimpia stuntteja katuautolla.vois huuli lerpsahtaa.tai menkää kattoon svedujen stokis openia missä korkeella kasin autolla ei oo jakoja ja kyttiä ajetaa pakoon ja paikkaa vaihdetaa niin että voittajan on kelannut tauotta liikentees koko yön matalaan kasiin/korkeeseen seiskaan pystyvällä katuautolla.ja muista että hobbyfordonit on kielletty.ne on oikeita autoja.kaikki busamiehet rohkeesti sinne ja jokainen on laulukuoros ekan rundin jälkeen.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Autot on nopeampia,sen nyt tietää lapsikin.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    On kyllä ihan vaan vaparipumppubensaisolohko.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest



    "ihan vaan" :razz:


    ahtakaa se :smile:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minäkin olen nähnyt punasen moparin ja aika makee laite näytti olevan. Oon myös sellaisen huhun kuullut Keravan suunnalta et olis tulossa tänä kesänä toinenkin vaparipumppubensaisolohko joka menis ysinpuolelle ja "ainoastaan" 451 koneella.
    Auto on viel kullemma neliovinen.
    Onkohan huhussa perää?
     
  9. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mikään laite ei mee ysin puolelle ennenkuin se aika on ajettu. Tehonsa puolesta toi neliovinen voi sen rajan rikkoakin, jopa ihan selkeesti. Se luo kuitenkin sille vaan perusedellytykset joidenka perusteella toi alitus voi tapahtua, sitten on vielä about sata muuta juttua joidenka tarvii tehdä sen tehon kanssa yhteistyötä jotta tavoitteeseen päästään.

    Se punanen on tosiaan jo suoraan kadulta mennyt 9.5 ajan tänä kesänä vapaastihönkäävänä, pumppubensalla ja lehtijousilla. Kovempaakin olis voinut toki ajaa, mutta kun braketissa on toi 9.5 raja jota ei saa alittaa...

    Kekskustelua voi taas mainiosti jatkaa lähiaikoina; ens viikonloppuna on WCSC katukapina Kalajoella ja viikko siitä GTI/V8 päivä Alastarolla.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2004-05-27 13:23 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä ne tuntuvat kovaa liikkuvan toisinkin päin:)
     
  11. Cuda

    Cuda 1st gear

    edit: WCSC mestoista

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cuda71 2004-05-27 13:44 ]</font>
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ihan hauskaa on ollut seurata tätä paikoitellen hyvinkin naiivia kinastelua ja joskus jopa ihan asiallistakin keskustelua, mutta minua kyllä häiritsee se, että täällä etupäässä puhutaan vain varttimailin suorituskyky. Minun mielestäni suorituskyky on niin paljon kaikkea muutakin kuin kiihtyvyyttä paikaltaan lähtien, ja "vain" 400 metrin päähän.

    En voisi itse kuvitellakaan rakentavani katuautoa vain kiihdytyskäyttöön, vaan auton tulee suoriutua myös mutkista kunnialla. Sanomattakin selvää on siis myös se, että katuautosta puhuttaessa sen tulee myös kestää arkikäyttöä.

    Ja mitä tulee itse sisältöön. On totta, että vakioissa moottoripyörissä on potentiaalia yhdeksän sekunnin varttimaileihin, mutta harvassa silti taitavat olla kuskit, jotka osaavat pyörällä ajaa niin kovaa. Tässä on kuitenkaan turhaa kinata kuljettajien taidoista. Jos ajoneuvolleen haluaa mainetta, voihan sitä laittaa vaikka taitavan tyypin kaveripiiristä puikkoihin.

    Tietääkseni yksikään vakiokuntoinen katuauto ei pysty yseihin varttimaililla. Ja tällä siis tarkoitan sarjatuotantoautoja, ja sarjatuotannoksi ei lasketa autoja, joita rakennetaan tilausten mukaan öljysheikeille, kaksi kappaletta vuodessa.

    Toisaalta, jos rahat tai mitkään kilpailusäännöt eivät rajoita rakentamista, auto tulee voittamaan moottoripyörän asvalttiradalla rallissa. Jätetään trialit yms erikoislajit pois kinasta. Pidetäänpä mielessä, että formula ykköset ovat nopeimpia mutkaradalla ja top fuel -autot nopeimpia kiihdytyksessä. Aavikollakin suurimmat nopeudet on ajettu autoilla tai autoiksi laskettavilla laitteilla. Tämäkin kina on osoittanut, että moottoripyörä voi voittaa, jos vedetään raja esim. juuri vakiolaitteisiin tai tiettyyn budjettiin, mutta tällaisen rajan määrittäminen ei ole reilua, koska motoristit ja autoilijat yrittävät tietysti molemmat vetää omaan pussiinsa.
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Tahtoo vaan olla niin, että pienellä budjetilla et tee autoa joka sekä menee kovaa 400 metriä, että mutkarataa. Ne kun on noin alustallisesti pikkasen toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja. Neliveto auttais saamaan hyvälle mutka-autollekin kohtuullisen kiihtyvyyden, mutta taas törmätään intresseihin ja budjetteihin. Ainakin omalta kohdaltani ei oo niin oleellista, että pärjääkö mopolle vai. Pari viikkoa takaperin osalle pärjäs, osalle ei. Tärkeintä mulle on toi näprääminen ja mahdolliset onnistumisen tunteet sillä osastolla. Ei käy kiistäminen, etteikö uusi kaupasta ostettava mopo voi olla nopee, mutta mulle sellanen ei anna mitään. Helppoa (ostaa), halpaa ehkä, mutta sen voi tehdä kuka tahansa. Pyörien rakentaminen tuntuis kyllä kiinnostavalta, mutta kun en tykkää niillä ajaa. Kokeiltu on kyllä, tyhmä kun on niin ei sitä kerrasta usko. Joskus olis kyllä kiva päästä oikeen virallinen vartti vetämässä pyörälläkin, niin sais siihenkin hommaan vähän enempi perspektiiviä.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    101 sivua täyttä paskaa...
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    1) Luetaan keskustelusäikeen otsikko

    2) Ymmärretään otsikko

    3) Keskustellaan otsikon aiheesta


    ***ttu Elmer Trett pesee sun autos!!!
    ***ttu Don Garlits pesee sun pyöräs!!!

    Palataan taas näköjään ensimmäiseen heittoruutuun..muttamuttakun mun zuperia ei oo yxkään vakio kaupastaostettu 1.3 Gorolla voittanu! Muut autot on fuskua!!
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Luetaan otsikko( siis kysymys), ymmärretään se, ja vastataan että kyllä löytyy.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ai samoihin tehopainolukuihin kun kyykkyprätkä ILMAN kuljettajaa. Sellanen onki varmaan tosi nopee peli. Taidat olla mainosten uhri noissa tehopainoluvuissa.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ai samoihin tehopainolukuihin kun kyykkyprätkä ILMAN kuljettajaa. Sellanen onki varmaan tosi nopee peli. Taidat olla mainosten uhri noissa tehopainoluvuissa.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    No niin, ja herra/rouva ottaa nyt sitten silmän käteen ja katsoo mihin vastasin.
    Kyseessä oli keskustelun tuossa vaiheessa ahdetut pyörät, joissa on tehoa takarenkaalla yli 300 kaakkia. Eiköhän se pyörän ja kuskin paino yhdessä sijoitu sinne 300 kilon tietämille.
     
  20. -TAPSA-

    -TAPSA- 1st gear

    Ja sivut lisaantyy..kesalla kalajoen kentalle pystoon biket vs autot kisa? :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: -TAPSA- 2004-05-27 18:07 ]</font>
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!