Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    onko kukaan tutkinut takavalojen johdotuksia, eli muistaako kukaan et minkä värisiä on vilkku, parkki ja jarruvalon johdot?
     
  2. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Oikke uittumainen laitettava. Otin alkuperäisen pultin pois kun tuntui olevan "väärä" ja meinasin laittaa uuden tilalle. Taisin kokeilla kolmea eri tuumasta ja paria millistä halkasialtaa noin 8mm mutta mikään ei tuntunu hyvältä. Alkuperäinen sinne sitten kun oli ainoa suht helposti kierrettävä. Lieko pitäis lohkoa kuumentaa ennen ruuvaamista?
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Samalaiselta se minulla kanssa tuntui.Koko ajan pelko perseessä että jenga korkkaa.
     
  4. Yere

    Yere 1st gear

    Kiitoksia että vastasit :) Elikkä olisi täysin mahdollista tehdä omasta C1500 6.2D vekottimesta nelikko, (K1500) jos vaan löytäisi rullaavan alustan mikä on mitoissa täsmälleen samanlainen? :odroll:
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    6.2 ja 6.5 kikkaroissa on lootan eli kaavelin ja koneen korvien jenkulat tuumaisia, kaikki muut millisiä :rotfl: .
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Ihan hatusta ravistellen:
    Parkit = ruskea
    vasen vilkku/jarru keltanen
    oikea vilkku/jarru tumma vihreä
     
  7. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    tiisselistä----pensapihi?

    heeip,nyt kun tuntuu et valtio aikoo mullistaa meitin arjen nostamalla riisselin litrahinnan 1,80e!(tosin käyttövero jää pois mut sehän ei meitä kuorkki- kuskeja hetkauta!) :mad: niin onko kukaan kuullu et joku olis vaihtanu riisselikoneen pensamoottoriksi :eek: tai vaan osa koneesta muutettu :odroll: muutenhan tässä käy niinkuin entiselle äijälle kun se konahti naiselle:ja nyt ne housut pois tai käy niin kuin kälviällä! temppujen jälkeen tyttö kysyi:tahdon tietää miten siel kävi?äijä siihen jäin ilman! :poff:
     
  8. oobee

    oobee 1st gear

    Startin pulttien katkeamisesta on ollut puhetta moneen kertaan. Itselle se tuli vastaan tänään. Startin persiissä on tukirauta, pultit ei ole voinut jäädä vahingossa löysälle koska noihi ei 3 vuoteen oo kajottu... Liian jäykät talviöljyt,huonot hehkut ja monet kylmäkäynnistykset ilman minkäänmoista lämmitystä koitui pulttien surmaksi. Toinen kanta on häipynyt, ja tartti poraa eikä kone pyöri. Jee. Töiden jälkeen 12 aikaan yöllä pimeeseen konttaan ja vaihteleen uusia ruuveja.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mikään ei oo niin mieltä ylentävää kun pimeellä pakkasella, ulkosalla hiipuvalla otsalampun hehkussa korjata autoa :lol:
     
  10. oobee

    oobee 1st gear

    Näinpä. onneks ei oo tän kylmempi. Auto toki ei oo kotopihassa vaan kylille jäi yhen kaupan parkkikselle. Et ensin hakeen uudet ruuvit, ja työkalut yms ja sit vasta autolle ja pimeeseen konttaileen. Se jos joku on talviurheilua. Parasta tässä on, ettei edes vituta yhtään. korjaus (toivottavasti) on senverran edukas et mikäs siinä...
     
  11. savoa

    savoa Gearhead

    mikähän on subesta menossa ja milloin...??? kun on pari kertaa nostanut kierroksia (ryntäilee) ajaessa, vakkari ei toimi... ja autohan on 2500 vm 95 eli mistä rupeen vikaa etsimään????
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Syöttöpumppu. Alotetaan nyt tosta pahimmasta vaihtoehdosta niin jos sattuis pääsemään vähemmällä niin yllätyt sitten positiivisesti :rotfl:. Onko vikakoodeja luettu? Niistä vois tehdä jotain lisäpäätelmiä..
     
  13. simhas

    simhas 3rd gear

    Mulle veikkailtiin viime syksyllä myös syöttöpumppua ryntäilyyn. Kokeilin toista rikkonaista PMD-yksikköä jolla auto välillä sammui itekseen muttei ryntäilly. Kojolta uus PMD paikalleen ja sen jälkeen on toiminu kun "junan vessa". Ei aina kannata ensimmäisenä veikata pahinta :soosoo:
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Juu, hyvin paljon mahdollista että boxi olis hajonnu. Itellä kanssa joskus muinoin menny PDM silleen pimeeksi että kaasu oli on/off-tyyppinen.
     
  15. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mitenkäs sitten kytketään toiset takavalot...? led-malliset, muistaakseni 4 johtoa per umpio. vai kytkenkö ne ihan vaan johto johtoon ja toimivatko oikein vai tarvitseekohan jonkin relevirityksen...
     
  16. savoa

    savoa Gearhead

    jep ei oo vikakoodeja luettu eikä mittarissa pala mikään vika valo täytyy vkl. tutkia vähän... tänään tuli toinen yllätys kun yritin lähteä liikkeelle niin parkkilukko ei suostunu aukeemaan eli vaidevipu ei siirtynny mihinkään ennenkuin purin suojukset ja painoin sormella lätkää... vaijerit näytti/tuntui ehjiltä.. KYSYMYS pystyykö vipua säätämään jostain vai..????mitähän tuolle tekis..??? :mad:
     
  17. MTN

    MTN 1st gear

    Mistähän vois johtua kun tasakaasulla/vakkari päällä ajettaessa n. 80km/h vauhdissa esiintyy teräviä nykäyksiä. Välillä noita tulee ajoittain ja välillä voi päästä n.200km eikä nyi yhtään sit taas välillä kerran nykäisee terävästi ja matka jatkuu. Ei jätä vikakoodeja. Ja almost ihan kaikki on uutta. Myös johtosarjat korjattu. Onko muilla ollu samoja ongelmia? Teki samaa myös vanhalla syöttöpumpulla ja arvelin että vika poistuu kun vaihdoin pumpun mutta eipä vaan hävinnyt... Vai onko ominaisuus? :lol:

    savoa - Jos tarttet vikakoodin luku apua niin täältä löytyy kone. Ja pari vara PMD:tä.
     
  18. savoa

    savoa Gearhead

    jep meinasin vkl tutkia vähän pmd on siirretty ja jäähdytetty... joku poxi tuli auton mukana..mulla subbe ollu vasta puol vuotta tähänasti kaikki pelannu moitteeta nyt just tosin 300t menee rikki... eikös ne silloin rupee poikimaan... :rotfl:
    parkkilukkoo jos joku on purkannu niin kiitollisena otan neuvoja vastaan....
    eli vaihdevipu ei ilmeisesti vedä nyt jotain "rajotinta" tarpeeksi et lähtis kääntyy P asennosta alaspäin mut kun sormella painoin pientä "luistia" auto piti olla sammuksissa virrat päällä.???? niin silloinsain sen ekapykälän ohi vivun ja vapaalla auto käyntiin ja kaikki toimii.... selitinkö tarpeeks monimutkaisesti.... :rotfl:
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    :eek: En mä kyl sieluni silmin nää mitä luistia sä oot joutunu ropaan mut siellä on se systeemi että jarruu pitää painaa että saa P:n pois päältä, mulla oli kerran jarruvalokatkasijan kolmista kärjistä yhet poikki niin keppi ei liikkunu kun se solkku ei vapauttanu sitä.
     
  20. 65 td

    65 td 1st gear

    Kyllä mä lähtisin ekana katteleen PDM- boksista, ainakin mulla oireili just tolleen ja edellinen teki sammuilua. Ja kokemuksesta voin kertoa et ei kande tilata jenkeistä sitä halvinta vaihtoehtoa. Ok jos haluu vaihdella niitä abaut kerta vuoteen. =)
     

Kerro tästä muillekin!