Vito vai Transporter

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jordan, 3.3.2012.

  1. Jordan

    Jordan Gearhead

    Elikkä kävi niinkin onnellisesti että oma Vito meni kaupaksi suoraan. Nyt sitten uutta pakua tarvisi, mutta kokemuksia haluisin kuulla, hyviä ja huonoja puolia.

    Joko Vito vm noin 2006 Tai suunnilleen saman ikäinen portteri.

    Nyt kokemuksia tulemaan urakalla, uuden tarvis alkuviikosta!!

    Jori
     
  2. cam78

    cam78 3rd gear

    Minä kyllä valitsisin mukavimman ja ostaisin Chevy Vanin :lol:
     
  3. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Niin. kyllä siihen verrattuna nuo ensin mainitut on aika surkeita tekeleitä...
     
  4. electra1

    electra1 Gearhead

    Chevy Van.
     
  5. rengaw

    rengaw 1st gear

    Jos on kääpiökokoinen tai muuten vaan tykkää sillipurkeista, niin kai ne molemmat on ihan ok! Kokemuksesta tiedän et vanilla on kauheesti paljon mukavampaa ajella! 8)
     
  6. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Vitot on ainakin oikeita varsinaisia ruostepesäkkeitä. Esimerkiksi 20 vuotta vanhat hiacet on pelleiltään paremmassa kunnossa kuin muutaman vuoden ikäiset vitot........
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    No toi Vito on ainakin melkoinen köppönen. Tänään olen useamman sata kilsaa moisella rimpulalla suhannut ja onhan se muuten näppärä ja ketterä peli, mutta ristus kun on ahdas ohjaamo. Selkä muistuttaa taas kirkonpenkillä istumisesta ja saksalaisen jämäkästä ratakiskoalustasta.
     
  8. tammercity

    tammercity Gearhead

    Kyllähän se jenkki tarttee olla ja mieluummin vanha..

    vaikka tämmönen.
     
  9. Jordan

    Jordan Gearhead

    No, Vani oli kolme vuotta mulla ,mutta enää ei perse kestäny ajaa sillä.
    Vani olis muuten hyvä mut toi mun pihasta pääsy (jyrkkä) luiska estää hommat. Luiskaa jos ei olisi niin maxi sprintteri olisi tilalla.

    Vito oli edellinen joka oli mielestäni hyvä, ei ahdas kun kokoa on 170cm enkä viittis autoa ostaa kavereiden mittojen mukaan.

    Mutta onko kellään kokemuksia ton ikäluokan vitosta ja portterista???

    Jori
     
  10. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Uskaltaisin väittää että transportteri on aika paljon halvempi huolto ja korjauskuluiltaan kun vito. Myös ruoste on noitten uudempien MB:eitten paha kirous. mua ainakin ahistaisi jos pari vuotta vanhassa ois jo ruoste pinnassa..
     
  11. Waxin

    Waxin 3rd gear

    T5 laadukkaampi myöntää mersu-mies.Neloskoneiset Vitot käy tosi rumasti ja ruostuu käsiin.
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    T5 portterit ei vissiin ole oikeen samaa laatua enää kuin vanhemmat. Vitot on kuulemma hyvinkin mätiä jo muutaman vuoden vanhana.

    Mitäs muita? Transit? Eli mua kiinnostaisi B-kortilla ajettava umpikaappi kunnon kärripainoilla. No niitähän ei taida olla kuin 350 takaveto transit 2800kg joka nyt on jo jonkunlainen paino. T5 ja Vito 2500kg? Mut mitä muita olis tarjolla? Voimaakin sais olla sen verran ettei ylämäkiin hyydy.
     
  13. smuige

    smuige Gearhead

    ööh, hiace? pesee laadullisesti portterit ja vitot ihan mennen tullen. Joo tiedän että ei oo kivan näköinen ja laiska ja mitä vielä mutta kestävyydestä ei voi sanoa.
     
  14. slitre

    slitre 1st gear

    Ålå saakeli transuun sorru, pajalla saat olla ihan jatkuvasti...hyvä se ajaa on mutta se laatu...
    transporter=hyvää ajaa mutta kallis korjata
    sprinter= myös hyvä ajaa, luvattoman paljon pikkuvikaa
    hiace=kestävä
     
  15. perkele

    perkele Gearhead

    komppaan.. hiukan ahas.. mut tekniikal ajaa älytöömästi
     
  16. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Noista kahdesta vaihtoehdosta joista kysyt niin itse valitsisin veeveen.
     
  17. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    hiasesta on kokemusta. Ne on kyllä toimivia, aika huolettomia kilometrejä, mutta ei oo kauheen mukava ajaa. Lisäksi ne takavetomallit jumittuu talvella jos ei oo aurattu, vaikka lunta ei edes olis paljon. nelivetosista ei kokemusta, mut kuulemma kääntösäde iso.....
     
  18. human62

    human62 1st gear

    Transit, etu tai takavetona ja riittävän vanha...mut harva ymmärtää hyvän päälle.
     
  19. umpio

    umpio 3rd gear

    Noista kahdesta valitsisin kansanauton; ei se nyt niin kallis ole huoltaa, kun ei marmoritiskille vie. Vito on vieläkin yllättävän pieni sisältä, ja joku kuppa niitä peltejä nakertaa? Muutenkin kuullut että laatu on kuin italialaisilla; voi olla ihan loistokapistus mutta sitten jos tulee se maanantaikappale niin taivas varjele... Volkkarilla ei tavarapuolella niin pahoja laatuongelmia ollut. Hiace on teknisesti varma, eikä tuo nelikko nyt niin kankea ole kuin väitetään.
     
  20. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Samaa mieltä! Itellä kolme vuotta ollut -99 Transu. Kilometrit 402-458 tkm. Vaihtolistalla tähän mennessä vesipumppu, laturi ja toinen alapallonivel.
    Bonuksena vielä helvetin hyvä penkki jossa jaksaa istua pidempääkin reissua.
    Tiedä sitten noista uudemmista, voipi olla huonompia.
     

Kerro tästä muillekin!