sähköflekti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja steelofamerica, 4.3.2012.

  1. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    moro osaisko joku neuvoo miten kytken sähköflektin, mulla on alavesiletkuun tuleva sovitin mihin voi ruuvata flektin anturin, anturikin on tommonen yleismalli mikä on kaksinapainen, tiän homman noin suurinpiirtein mutta haen vähän vahvistusta täältä. eli flekti on, anturi on, ja se sovitin on, tarvinko siihen jonkunnäkösen releen vai enkö tarvi ku oon kuullu asiasta 2 mielipidettä, jos joku ny osais neuvvoo miten se flekti kytketään releen kanssa, jos se sitä tarvii mun ymmärtääkseni se tarvii releen että ei ylikuormita virtalukkoa, mutta mimmosen releen hommaan. ja miten sen kytken, kiitoksia vastauksista etukäteen :pinup:
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Onnistuvi kytkentätapoja on useita esim:

    Akulta suora virta flektin plussaan (muista sulake)
    Virtalukon jälkeen virta releen 85 napaan
    Releen 86 napaan anturilta toinen johto, anturin toinen johto maahan
    releen 30 maahan, reloeen 87 flektin maajohtoon

    Tai sitten, jos on runkoonsa maadoitettu flekti: Releen 30 napaan suora + ja 87 Flektin virtajohtoon

    Releen siis voi laittaa 2 johtoisessa flektissä plussan tai miinuksen väliin, miten haluaa tehä, jos haluaa plussan väliin 2 johtoisessa flektissä, niin puhaltimen toinen johto vain maahan ja tuolla runkoon maadoitetun ohjeella, ite käytän kumpaakin tapaa, mikä on milloinkin helpoiten toteutettavissa...
    Menikö tarpeeks sekasi? :D
    Releenä voi käyttää ihan normi lisävalorelettä, tai sitten, kuten mulla on tapana, vastaavaa 70 ampeeria kestävää, niin kestää varmasti, kun on pieni ylimitoitus
    Sulakkeena Kannattaa käyttää sitä maksi sulaketta, niin ei sula, niitä maxi patruunoita saa varaosakaupasta ihna normaalisti...
     
  3. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    flekti

    kiitoksia näillä toimii :pinup:
     
  4. overdrivw

    overdrivw 1st gear

    Re: flekti

    Tälläisistä viesteistä tulee aina kivalle tuulelle :D
     

Kerro tästä muillekin!