-59 GM (Buick) tuulilasin yläreunan *tiiviste*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja Fleetline, 11.2.2012.

  1. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Tossa kun on 59 Buickin tuulilasin vaihto menossa niin löysin katon yläreunasta tuulilasitiivisteen alta eräänlaisen tiivisteen jämät joka on ruuvattu ristipää ruuveilla koriin kiinni. Jotain kovahkon massan tapaista, johon on myös niittattu katon sisäverhoilu etureunasta kiinni.
    Saiskohan jostain uutta tollaista. Ainakaan Steel Rubberin listoilta en löytänyt.
    Tietenkin vinkit jostain korvaavasta materiaalista otetaan ilolla vastaan.
     
  2. 240163

    240163 Gearhead

    Mä tein puusta omaan letukkaan. Hyvin toimii.
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mä olen käyttänyt vastaavantyyppisissä paikoissa kittilistaa, mitä saa rakennustarvikekaupoista.
     
  4. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Korja-Kumin luettelossa oli vähän vastaavaa, en ole vielä itsekään käynyt tsiigaamassa, että onko käyttöön sopivaa.

    Verhoomosta sain malliksi sellaista napakkaa, jopa melkein muovimaista nauhaa pätkä, jota ois tarkoitus laittaa ponun kattoverhouksen kiinnitysta varten.. Ilmeisesti sama idea, että siihen nidotaan verhous kiinni.

    Tiedän tehdyn vaneristakin noita, mutta siinä on se huono puoli, että jos niitti/naulaus menee poskelleen, ei ihan samaan kohtaan enää pysty välttämättä uudestaan nitomaan. Kumimainen matsku kestäis senkin.

    jos löydät sopivan matskun, niin vinkkaa myös meille :)

    OISKOHAN jotain täntyylistä kamaa? http://www.kanter.com///productdetail.a ... 5&Prc=140#
     
  5. chevy56

    chevy56 1st gear

    delet
     
  6. buicksuper

    buicksuper Gearhead

    mulla on sellaista rättikaton kiinnitys mustaa nauhaa- oiskohan mitat olleet 6x 15mm ja sitä on sellainen kieppi joka riittää kattokaareen.

    voin huomenna mitat tarkemmin, ja katsoa hinnan.

    040-5810114

    juha.marjakangas at konekorjaamo.fi
     
  7. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Etralta (Suutarila, Hki) käytiin katsomassa tuota (kun näköjään itekin tarvitaan kahta eri kokoa) ja valmiina olevat ei ihan käy, mutta sitten levytavarasta löytyy napakat ja ainakin pikasilmäyksellä oikean paksuiset matskut, josta leikkaavat haluttuihin mittoihin nauhaa. Tätä mennään maanantaina tarkemmin tutkimaan, viimeks oltiin liian myöhään illansuussa liikkeellä.
     

Kerro tästä muillekin!