kysymys Coronetista vm.-65

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Mopar Association ry', aloittaja Anonymous, 18.3.2003.

  1. janimm

    janimm Gearhead

    Heh, helpollapa saa tyttölapsen onnelliseksi. Nyt taisi tulla kuukauden hyvä työ tehtyä...Joo, löysin ne kuvat, skannailen huomenna. msn kauheuksia en koneeseeni laita mutta minut saa kyllä kiinni spostilla: jani@jani-immonen.net , ja puhelinkin taitaa löytyä tuolta minun www sivuilta.
     
  2. janimm

    janimm Gearhead

  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    jee

    Just noita 8) mistähän sais... :eek:

    'M :pinup:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Coronetista

    Mä perustan uuden keskustelun tonne, niin ei tarvi kikkailla aina tänne :) eikä mee muiltakaan 67-omistajilta ohi :)

    'M :pinup:
     
  5. äijä

    äijä 1st gear

    Pikkasen ohi aiheen mutta arvioikaa noin karkeasti paljonko kannattaa maksaa dodge coronetista vm.1966 ja se on 2 ovella? Näin sen kesällä ja ainakin päällepäin näytti todella hienolta/ hyvä kuntoselta...

    Mutta kuulin äskön omistajalta että se olis myynnissä ja hinnaksi sano 6000-6500euroa noin äkkiseltään... Tekniikasta en vielä tiedä muuta kuin sen että kasi siinä on nokalla.. pitääpi tiedustella omistajalta enemmän kun nyt alko hieman kiinnostamaan.. :-?

    Ja vielä kysyn että mitenkäs onnistuu ympärivuotinen ajo tuon ikäsellä pirssillä noin yleensäkin?
     
  6. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    No huh huh
    Jos vehje on läpimätä,tekniikka hajoamispisteessä oleva 318+3-lovinen ja 7 1/4, niin ehkä 100-200€ ?

    Jos taas kyseesä on viimeisen päälle entisöity RO-koodinen Superstock Hemi vehje voi hinta olla luokkaa 50 000€ ?

    Siis oikeesti riippuen kunnosta ja varustelusta ehkä joku voi jonkinlaisen hinta-arvion tehdä.....et vaan paljoa lähtökohtaa antanut...

    Jos vehje on hyvä tai tarkoitus edes tehdä siitä hyvä ei suomen talvi ainakaan yhtään Moparia ole parantanut....
     
  7. äijä

    äijä 1st gear

    Joo kyllä tiedän että se on aika hel..tin vaikea sanoa auton arvoa noilla lähtökohdilla... :lol: Mutta kuten sanoin pitää udella omistajalta lisätietoja
    ja mitä olen ymmärtänyt näiltä foorumeilta ja yleensäkin niin se pyyntihinta voi olla aikas kohdillaan... :odroll:
     
  8. Coronet440

    Coronet440 1st gear

    Näin äkkiseltään kuultuna ja tähän vuodenaikaan, niin aika reippaalta kuulostaa tuo hinta. Mutta se riippuu niin paljon minkälaista palikkaa hän on niellyt ja missä kunnossa hän on.

    Toisaalta tuolla ameriikan nettisivuilla on paljon coronetteja, jotka ei meikäläisen silmin hirveän erikoisilta vaikuta, mutta hintapyyntö saa kyllä haukkomaan henkeä.
     
  9. äijä

    äijä 1st gear

    Vähän lisää tietoja coronetista.
    2d ht 500 vm.1966 tekniikka 383, tf727, 8 3/4 ja sitä on vähän piristetty peltisarjat, kireämpi nokka ja tuplapumppu en muista oliko muuta...
    Ja se on kuulemma alkuperäinen suomiauto :wink: ja katsastettu keväällä.
    Jos tuo linkki toimii niin auto on muuten vastaava mutta mustalla vinyylillä.
    http://www.americandreamcars.com/1966dodge.gif

    Osaako kukaan sanoa mikä on tuon koneen maksimi teho/vääntömomentti vakiona? :-?
     
  10. vesku383

    vesku383 Gearhead

    1965 coronet

    Itellä ollu vuosia -65 coronet viissatanen avo, tiettäväst ainut suomessa, ruotsista löytyy kuulemma 2 kpl ja englannista yks, listoja ja tiivisteitä ei meinaa löytyy kirveelläkään! Oisin kiinnostunu kaikesta ko. autoon liittyvästä tiedosta ja materiaalista!
    Hyviä ajokelejä! :pinup:
     
  11. NewPort-67

    NewPort-67 1st gear

    Tohon kirjoitukseen et porvoossa on 3 -66 coronettia.Mult meni kaverin kautta sinne yks sadoluxin sininen kaunotar olikohan kivet KVZ-96.Tekniikka oli 360-904-8 3/4.Onkohan vielä liikenteessä ?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, kyl täällä sellanen pyörii, mut noi kilvet oli vaan vähän sinnepäin.....
     
  13. KALE

    KALE Gearhead

    Mulla oli Coronet 440 -66 318,904,8 3/4. Se meni vaihtokaupoissa
    Iisalmeen viime syksynä. Oli alunperin kutosella,manuaalilla 1-piiri jarruilla. Ostin Aspenin ja siirsin siitä tekniikan Coronettiin, Edellä
    mainitut+ levyjarrut eteen 2-piiri jarrut ja ohjaus/ jarrutehostin.
    Etu- ja takaapurungot yhdistin palkeilla. Tuli ihan kiva ajettava oli
    ikävä luopua mut ei voinu mitään, sai rahaa mukavasti välistä ja
    sellaisen auton jota nyt tarvitsen. On vähän vieroitusoireita Mopareista
    mutta nyt olis kiikarissa -66 Belvedere jota vois vaikka harkita seuraavaksi projektiksi 8)
     
  14. RockaLady

    RockaLady 1st gear

    Juhuu

    Edelleen otetaan niitä listoja vastaan, että ei tarttis vääntää itse :) ja maalaus myöhästyi=siirtyy vuodella, joten ei kiire. Sitten ruinaisin vielä, jos jollain olis sellanen oikeanpuoleinen pikkuikkunan kiinnike. En tiedä miten hitossa se voi kadota :lol: ja eikun sytkän vaihtoon.. Hauskoja kevätajeluja immeisille, kesäkuussa nähdään Kouvolassa 8)

    ' :pinup:
     
  15. Sittana

    Sittana 1st gear

    Yhdellä vanhalla merimiehellä kotopuolessa pohjois-hämeessä on 66-67 coronet 440. En tiedä onko suomiauto, mut aina kesäsin sitä näkee joskus liikenteessä.
     
  16. Vilih

    Vilih 3rd gear

    Itteltäni löytyy 65-coronetti 4 ovine tolppa
     
  17. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Ostin -82 -65 Coronetin, se oli kutosella ja riks raks laatikolla, auto oli kerran kasassa ryppyreunalla ja manuaalilla ja leimaamista vailla, mutta sitten iski
    440 kuume, lupia hakiessa, haettiin lupa myös kaksioviseksi muuttamiseen,
    luvat hommas insinööritoimista hannu Virta.
    Auto on edelleen tallessa ja kaksi ovisen ovet myös, ehkä sitten eläkepäivilla sais vietyä projektin loppuun.....2035???? :lol:
     
  18. Nicky

    Nicky Gearhead

    Ostin tossa jonkin aikaa sitten tommosen Dodge Coronet 440 4-door sedanin, joka on aito Suomi-auto. Alunperin toiminut muutamia vuosia pääkaupunkiseudulla taksina. Auto on nyt Mäntsälässä ja koristaa pääkaupunkiseudun cruising-iltoina katuja näillä nurkilla. Auton on käynyt läpi Pohjanmaalla eräs kaveri, joka on saattanut sen lähes purkutuomion partaalta takaisin eloon, Auto ei ole näyttelykuntoinen, mutta se ei olekkaan tarkoitus vaan ajanpatinan pitää näkyä. Trafin mukaan 1965 Coronetteja ei ole enään kaikkineensa rekisterissä enää kuin 5 kappaletta!
     
  19. rusteri

    rusteri 3rd gear

    No mulla on sitte varmaan yks niistä viidestä. Vuosia sitte ostin kun kasi voimasen A-kopan kuume oli kauhia. Ei löytyny sellaasta, mutta jotain muuta mukavaa kyllä. 65 4d 440 sarjan Coronet. On kilvissä mutta ei ny muutamahan vuoteen oo leimattu. Vähän projektin tynkää pukkaa.

    Mutta oikiaan aikaan iskin kun oli vaarassa muuntautua trans-E-koriseksi. Oli ollu kuulemma kovasti pyöriskelty ympärillä, varsinkin kun isolohko paperit ja tekniikka ko. laitteessa. Ei tarvinnu kauaa miettiä, olisko menny paria tuntia kun mää sen pelastin.

    Ja ny jos joku tulis moista ehrotteleen ,niin kohteliaasti ohjaisin kirveen kanssa poies tontilta. :D
     
  20. demented

    demented 3rd gear

    Mitenkäs tuo mun rotke ku on rekisteröity ekan kerran 30.9-64? Ei varmaanka sisälly tuohon trafin viiteen kappaleeseen ja 64 mallivuoden coronettiaha ei oo tehtykkää.
     

Kerro tästä muillekin!