pontiac 400cid + Edelbrock Performer / RPM -->tehon lisä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pete78, 11.3.2012.

  1. pete78

    pete78 Gearhead

    minkälaista tehonlisäystä vois olla odoteltavissa seuraavanlaisilla muutoksilla.

    öpauttiarallaa 73:n 400cid X4 kone. (vakiohan on noin 200hp)

    muutos:
    - Edelbrock Performer imusarja #2156
    - Performer plus nokka #2157
    - kannet Performer #60579
    - Edelbrock performer 600cfm #1405 tai 750cfm #1406 kaasari
    - peltisarjat
     
  2. pete78

    pete78 Gearhead

    vai pitäskö suosiolla vastaaviin RPM:iin sijoittaa...entä niiden tuotto noin kutakuinkii

    RPM.nä vois olla
    - kannet #60599
    - imusarja #7156
    - nokka #7157
    - kaasari 750
     
  3. Karck

    Karck 3rd gear

    Minen osaa sanoo tähä mitää mutta tulokset kiinostais. :)
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ihastellen kattelin noita performance paketteja edelprokin sivuilta. Kovia hp/nm lukemia luvattiin. Googlettamalla silloin eri usafoorumeilta oli tulos kutakuinkin: 80% sano että olematon lisäys ja 20% puolusti luvattuja arvoja.

    Ei pahaa tee varmasti mutta tuskin tuplaa tehoja kuten monen kohdalla luvattiin?
     
  5. pete78

    pete78 Gearhead

    saa nähä miten käy...eipä mulla mitään tehon tuplaustavoitteita onneks olekkaan :)

    bolt on meiningeillä ei varmaan ihan herkästi semmosta tapahu muutenkaan noilla budjeteilla. Jos nyt siitä lähetään mitä ite haluaisin niin +300hp olis ylipäätään hakusesssa. Luulis tuon nyt sinne menevän jos tuonkii verran kaluja vaihtaa...muuten on melkoinen joukkokusetus meneillään :)
     
  6. ogland

    ogland 3rd gear

    pontiac 400

    tollanen paketti mutta rauta kansilla 256hp/488nm
     
  7. pete78

    pete78 Gearhead

    Re: pontiac 400

    Onko se performer vai performer RPM palikoilla tuo mittaus...mikä kone?
     
  8. ogland

    ogland 3rd gear

    pontiac 400

    73 400 0,30 ylikoko performer ruttuu 9,6
     
  9. pete78

    pete78 Gearhead

    minäpä se taidan testata nuo RPM:t. katsotaan mitä syntyy...pitää sitten laitella tänne infoo lopputuloksesta.

    sen verran kysyttävä tuosta kansi hommasta kun on ite noviisi, että mitä mun pitää hommata vielä että setti on kokonainen ja onko suosituksia?

    eli kansissahan on valmiina venttiilit jousineen ja tapit keinuvivuille.
    eli mitä tarviin lisää että homma on asennuskuosissa...ainakin keinut, mitä muuta?

    seuraavat kamat tulee: Performer RPM

    kannet
    http://www.summitracing.com/parts/EDL-60599/

    nokka
    http://www.summitracing.com/parts/EDL-7157/

    imusarja
    http://www.summitracing.com/parts/EDL-7156/

    kaasari
    http://www.summitracing.com/parts/EDL-1407/
     
  10. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Tietämättä lähtökohtaa,niin laitetaan jotain mitä ekana tuli mieleen.

    Läjä tiivisteitä. kansiin,imusarjaan,pakosarjoihin,venakoppiin,jakopäähän ja kaasarin alle
    Työntötangot
    Jakopää rattaat ja ketju
    Tulpat
    Pinnapultit/studit... kanteen/imusarjaan/pakosarjaan/venakoppiin
     
  11. pete78

    pete78 Gearhead

    tiivisteet ok, pulttisarjat ok, jakopää ok (comp cams),

    eikös tuon nokan mukana tule jotkut nostajat...onko ok?

    sitten scorpion keinusarja näyttäs olevan kohtuu hintanen ja ilmeisesti tollanen 7/16 setti pitäs olla.
    liekkö näissä sarjoissa kiinnitystä varten mutterit yms mukana?

    työntotankojen mitotus sitten onkii jotain mistä en tiiä...
     
  12. billy the kid

    billy the kid Gearhead

    Vaatii myös Ram Air IV pakosarjat tai vastaavat peltisarjat ( round port).
     
  13. kuula

    kuula Gearhead

  14. jaszu

    jaszu Gearhead

    Perävälitys, auton paino ja puristukset on aika ratkaisevaa tossa että kumpi paketti toimii.
    Perfomer cruising käyttöön, rpm toimii paremmin kun peräväl. on väh. n.3.5.
     
  15. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    rohkenesin väittää että ihan ensin lisää ruttua jollain opilla ja sitte virittämään lisää.
     
  16. HRA-47

    HRA-47 1st gear

  17. pete78

    pete78 Gearhead

  18. J.J.

    J.J. Gearhead

  19. pete78

    pete78 Gearhead

    eipä muuten taida tullakkaan ongelmaa noista peltisarjoista, tossahan olis D Port kannet 72cc. satasen kalliimmat tosin mutta eipähän tarviis putkistoon puuttua
     
  20. FastEkiBeast

    FastEkiBeast 3rd gear

    Itse muutaman vuoden Pontiac 400:lla +750cfm:llä ajelleena, valitsisin nyt tuon pienemmän 600cfm:n

    muista tilata myös kaasariin kitti missä on kasa neuloja ja suuttimia!
     

Kerro tästä muillekin!