Amerikan autoilu kallista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja camaro 70, 17.3.2012.

  1. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    Kaveri ajaa mitsubishi evolla rallia ja viime kisassa kajahti turbo.
    hinta 2800,-
    takaspoileri 2500,-
    puskurin kulmapalat 300,- kpl
    Tehokkaan ja kestävän sbc moottorin rakentaa turbon ja spoilerin hinnalla.
    Kyllä harrastuksena amerikan ihmeet on edullisemmasta päästä.
    mitsubishi on vielä halpa verrattuna italian/saksan paskaan,joihin lasketaan
    ferrarit,lambot,porsset ym.ylihintainen skeida.
     
  2. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    Tuohon turbon hintaan vielä.
    Vaihdoin eilen copexin teräsleikkuuriin turbon,missä on 16l volovo BM.
    hinta 1500,-alv0%
    Cumminsin 19l ahtimen saa tonnilla.
     
  3. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mulla meni nyt vähän ohi?

    Sbc motilla ei taida päästä rallia ajamaan vaikka sen tohon evoon tunkis?
     
  4. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    vertailin hintoja,mitä harrastus maksaa.Enpä ole sbc:lla lähdössä rallia
    ajamaan!ei taitais pysyä kyydissä mukana.
     
  5. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    miten musta tuntuu että porukka joutuu pikkusen satsaan jopa noihin ameriikanrouskuihin joilla ajavat ihan vaan suoraan, jos siis meinaa pärjätä.
     
  6. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Mopoautoilu se vasta kallista on....
     
  7. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    Ehkäpä sitä kannattaa tehdä sitä mistä tykkää, olkoon se asia sit vaikka tuo mopoautoilu?
     
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

    -Elämä on..... :poff:
     
  9. ilu

    ilu 1st gear

    Sehän on hienoa kun nykyään pääsee jo autoilemaan 15 vuotiaana, siitä on hyvä sitten kolmen vuoden päästä siirtyä oikeisiin autoihin 8)
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Silmät ymmyrikäisinä olen seurannut tallikaverini touhuja Toyotien parissa.Jarrut tulivat jostain WRC vehkeestä ja hinta oli muistaakseni 10 000 euron paikkeilla.

    Joku ihmeellinen imusarja,olisiko ollut nyt sitten jotain Mäkisen tai kankkusen jäämistöjä hintaa en edes muista,mutta paljon oli.No,mitä sitten kun rahat siihen löytyy.

    Itse löysin viime keväänä Pomonan Swapista SBC Weiandin tunnel ramin yläosan(sinkku kaasarille) 10 dollarilla.Mulle on tärkeä osa harrastusta tonkia Swappeja ja tehdä löytyjä.

    Sitten kun on ystäväpiirissä paljon Camaro ja SBC harrastajia niin osia saa suorastaan ilmatteeksi kavereilta.

    Letukointi on varmaan just sitä Siwassa käyntiä,mutta ei kaikilla ole varaa mennä Stockan herkkuun,varsinkin kun siellä käy Jorma Uotisen kaltaisia persoonia.
     
  11. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    toi mullekin tuli mieleen, jos siis vertauskohteena on joku mitsun ralliauto.....
    Jos ihan vaan käyttökulkuneuvoja vertaa niin esimerkiksi Chevyn 6.5 dieselin täysi koneremppa on moninkertaisesti kalliimpi kuin Toyotan 4.0 dieselin
    ja kuluttaahan noi vanhemmat bensakoneiset jenkit enemmän bensaakin kuin vanhat japsiautot. Renkaatkin on kalliimpia kuin pikkuautojen renkaat
    Ja nämä siis pääasiassa 80-luvun autoista, uudemmista mun ei varmaan tartte puhua kun en niistä mittään tiiä.....
     
  12. Kruiseri

    Kruiseri 3rd gear

    Porssen väittäminen 'saksan paskaksi' kans huvitti :D
    Harva automerkki on yltänyt/yltää samanlaiseen laatutasoon. Onhan ne hintavia mutta kun täällä kateusveron maassa kun suht' tuoreet/uudet musset ja challet maksaa 40-80Keur ja ovat ihan toisessa laatuluokassa (ei ne huonoja oo mutta nykyaikaisiin possuihin verrattuna ei mitään jakoa). Puhumattakaan noista nykyperusjenkeistä, nehän tuntuu olevan ihan kuraa kulutusosiltaan. Mut joo harrastusautoihin saa kyllä menemään kaikki rahat, omat, varastetut ja lainatut, oli merkki mikä hyvänsä :poff:
     
  13. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Aamen. :rotfl:
     
  14. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Alkakaa ajaa kilpaa vaikka roadsportissa, tunkekaa Camaroon hiilikuituosia, kopautelkaa kaiteisiin ja miettikää sitten sitä hintaa että mikä on kallista tai halpaa.
     
  15. JnZm

    JnZm Gearhead

    WRC:t

    - Hinta (uusi) 500 - 750 000 €

    Kyllä sitä saa johonkin Sitikkaankin rahaa menemään just niin paljon kun tykkää.

    OT : Kukas osaa sanoa missä autourheilusarjassa on kalleimmat autot? Onko se F1 vai löytyykö jostain haastaja?
     
  16. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    hyvä,että herätti keskustelua.
    Kyllähän pro ryhmän kiihdyttely on tolkuttoman kallista.
    tarkoitin kyllä köyhän pojan harrastelua,niin kuin tuo kaverikin ajelee
    mitsulla ns.omalla rahalla.
    Taitaa se F1 ja motogp olla kaikkein kalleinta.
    Eikös motogp:ssä luovuta hiilikuitu jarruista,en muista summaa,mutta
    säästö oli järjetön summa.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ohan tuo jenkkeily halpaa osien kannalta ihan töppöstasollakin verrattuna muihin vähänkin edistyksellisempiin normaaliautoihin missä sähköosaa ja ruiskua.


    Se vaan sitten jos laskee bensarahoja ja korjauskuluja niin niin... mulla ei ainakaan oo mitkään autot niin hajoillu vielä että ois ollu jenkillä kannattavampaa ajaa. Persaukisen mietteitä nää vaan on :D
     
  18. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Nyt on kyllä pakko sanoa, et sulla on aika joustava käsitys köyhästä... :rotfl:

    Mutta hienoa silti että autoja harrastaa semmoisetkin joilla on ns. pakka kunnossa. 8)

    Nimim. "kun olis rahaa ostaa viidensadan levyjarrusetti Valianttiin." :(
     
  19. cuda69

    cuda69 Gearhead

    sitäpaitsi porgen huolto ei ole kauhean kallista.
     
  20. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kyllähän jenkin harrastaminen on autoharrastus halvimmasta päästä, jos tekniikan rakentelusta puhutaan. Osat on halpoja ja niitä on tarjolla paljon. Eikä mistään lähellekään saman hintaluokan koneista oteta yhtä helposti voimaa irti. Volvomiehien touhuja seuranneena olen tyytyväinen...
     

Kerro tästä muillekin!