Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Tänään soitin kyseisestä asiasta Tampereen Autokeskuksen hallityönjohtajalle ja hetken selviteltyään kävi ilmi, että paketissa ei ollutkaan kaikkia tarvittavia tarvikkeita. Asentaja oli olettanut, että siinä on mitä tarvii ja huitas hilppeet paikalleen.

    No nyt laittovat tilaukseen uuden paketin, jahka tulee, niin tarkistavat tuleeko tuo puhaltimen moottorin releellinen johtosarja tuossa paketissa. Jos ei, niin sitten täytyy tehtaalta kysellä, että mitämitänyt.

    Jos tuolla uudessa paketissa tulee tuo johtosarja mukana, niin sitten on ilmeisesti pakkaajalla käynyt inhimillinen erehdys.

    Hallityönjohtaja sanoi soittavansa sitten kun paketti on tullut ja tarkistettu osat.
     
  2. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Nonnii, nyt on testiajot tehty vahvistetulla laatikolla. Hyvin toimii, vaihtaa napakasti eikä luista. Markku Koski Gearman oy:ssä teki erinomaisen työn ja vieläpä alitti asetetun budjeetin vaikka laatikossa oli pari hajonnutta osaa joista ei tiedetty kun työ tilattiin. Sunkoastilta tuli osat, kiitos siitä MaxDuralle ja Hai:lle erikoismaininta ystävällisestä palvelusta lämmitettävän öljypohjan kanssa. Näitä herroja voin suositella yhteistyökumppaneiksi varauksetta.
    Näitä sinne laitettiin:

    M3GA-47-2 rebuild kit
    2261844-3d turbiini
    Tranpanni Hai:lta lämmityksellä
    618-hsx billet input shaft
    618-bos billet output shaf
    618-bin billet intermediate shaft
    618-bfp billet flex plate
    61882-487 valve body
    618-gk upgraded governor
    618-wk-3 wire kit
    Ylivaihteen HD jousi
    Sonnax OD rumpu
    Voitelumuutos
    ...katsotaan sitten kesällä miten liikkuu kunhan saan alustan tehty. :D
     
  3. saku76

    saku76 2nd gear

    viestin poisto

    tämä viesti poistettu
     
  4. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Noniin! Kerkes vaihteeks kuvaaki heittää.. Joku kyseli persremontista niin tuolta KLIK! jotain ei kaikkee luomisen tuskassa muista kuvata. Ja taitaa nyt toista tuhatta mailia olla rullailtu tuolla pakkelipersiillä jotta kai nuo nyt jonkunlaisia aineita sitte on. Tosin tuo laakerin paineen ei pitäisi kokonaan käydä ton kemiallisen töryn päälle tuossa.

    Ja oisko pari viikkoo sitte hain postista uuden sisemmän etuvetarin kun vanhasta yllättäen tukilakru särkynt ja paskanahan se akseli sitten on. Vuosi sitten jollain kovapinnoitus menetelmällä piti koittaa parsia mutta eipa kestänt. No eihän sitä heti jaksanu alkaa vaihtaa vaan mehtään teki mieli. Kaveri päästeli Cruiserilla edellä ja itse koitin tulla ramilla vähän liian ahtaita uria perässä, aina minne milloinkin muljahtaen. No jälleen kerran tipahti urilta ja muutama metri edestakaisin hinkuttaen ukko puoliks ulkona lasista, silleen että toinen jalka jarrulla ja toinen kaasulla ja vielä toisella kädellä pykälää lennosta vaihtaen. Jarrun käyttö helpottaa siis tuossa tilanteessa, tavallaan siis heijatessa siten kun suuntaa vaihtaessa pitää jarrulla ettei pääse valahtamaan takaisin. No, pikkualue päällä ja od offilla niin lyö turpaanin eteen päin vedättäessä lukkoon ja hiukan ajoitus vikaan pakille vaihtaessa eli jarrua ennen kuin veto katkeaa ja PAM, joku paikka antaa periksi. Kaveri sattu vielä ottaan videon niin cummeli melkeen tyhjäkäynnillä tossa tilanteessa ja vähän vaan mourahti, ei juuri huomannut. :lol: Tässä tapauksessa siis 2-3 millin uralle kulunut vetari, ja uusi siis napotti vänkärin paikalla laatikossa. :poff:
    Ja lopun voitte arvata, takaveto rami 300-400 metrin päässä kovasta tiestä umpihangessa.. Kuvia ei oo kun vasta ihan loppu taistosta. Kuva 1
    Kuva 2
    Kuva 3
    Kuva 4
    Kuva 5
    Kuva 6
    Kuva 7
    Kuva 8
    Kuva 9
    Kuva 10
    Kuva 11
    Kuva 12
    Kuva 13
     
  5. RAM-MAN

    RAM-MAN 1st gear

    VP44 syöttöpumppu

    voi perse!! on outoo vikaa ramin moottorin ohjauksessa.. kun pitää melkeen aina kahdesti peräkkäin käynnistää että toimii oikein. en tiedä että missä vika mahtaisi olla ku ei tule mitään vikakoodii. kaasu ei aina toimi oikein, ei ota heti kierroksia ja ei vastaa kuormitukseen oikein mitenkään. mut uudelleen käynistyksen jälkeen toimii ok. hienoja nää sähkö ohjatut systeemit jos toimis ja löytäs näkyvän vian.. onkos kellään ollu saman laista ongelmaa vp44 pumpun ja sen ojauksessa? vinkkejä kaipais että vois paikallistaa sen pirulaisen joka riivaa!!
     
  6. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Niin, ja se viikonloppuinen kippauskeikka, ei käynyt juuri mitenkään verrattuna 4x4_76:en kikkailuihin.. :oops: Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa: KLIK!

    Seppo stana tuli vastaan niin piti laituuttaa vielä enämpi ulkokurviin ja saatto olla pikkusen luisun alotus meininkiä siinä ja sittenhän lähti siitää ja..seliseli! :oops: :oops: :rotfl:

    Vähän vaan enämpi vauhtia niin ois ollu katollaan. :-?
     
  7. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Eikös ton oven vielä joku eri näppärä peltiseppä muljuttele semi suoraks?
     
  8. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Vähän huumoria: kai rasvasit alustan, kun oli nenällään :lol:

    Mutta ihmeen pienillä vaurioilla meni, jos jätetään kuskin henkinen puoli pois laskuista.
     
  9. Kyllä on hoojii kuskilla ainakin töitä ku saa joka paikassa olla repimässä rotkea liikkeelle :D
     
  10. rötkö

    rötkö Gearhead

    Kas kun ei katkennut kuriittaan kuten mulla sieltä ristikon takaa se ulompi vetarin puolisko. Se jarrun käyttö on aika tarkkaa näillä väännöillä varsinki hitaalla puolella kun sitä voimaa löytyy..

    Mä jouduin sillon korjaamaan pohjolan tallissa, kun hinatessa levis laakerikin kun vetari ei enään puristanut sitä..
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Ja pohjolan tallissa oli varmaan pirun lämmin tehdä remppaa :odroll:
     
  12. Erska

    Erska Gearhead

    Hah. Voi helvetti Aarne on tekijämiehiä! :lol:

    Paljon jännempi tilanne ja lopputulos mutta naurettavan pienillä vaurioilla!

    Aika tilanteita te jätkät kehitätte....

    Odottakaas kun mä onnistun tossa ni sit mä teen sen kans kunnolla... :poff:
     
  13. captainpera

    captainpera 2nd gear

  14. elmer

    elmer 3rd gear

    Mitä mitä....? Kuka kurvaili hakuliniemeä/tommolankylää kohti tummalla lavakuomullisella kolmos kopalla?
     
  15. tonska

    tonska Gearhead

    Onko kellään ollu sellasta vaivaa vm 00 ramissa, että olis jäänyt abs:n moottori/pumppu vaimikälie pyörimään itsekseen? :odroll:

    Ei auttanut muutakun nypätä sulake irti. :mad: Jotakin vikaa ehkä oli jo ennestään, kun abs / brake valo paloi jo valmiiksi, mutta tämäkin nyt vielä.
     
  16. jamiko

    jamiko 1st gear

    Jep

    Ja katsuri huomas kans ettei abs toimi vaikka valo juuri "sopivasti" oli palanut(poistettu).
    Auto odottaa pihan nurkalla intoo alkaa katsoon millä sais korjattua, jos löydät hyvän keinon ni kerro toki.
    Ite otin johdon moottorin takaa pois jolloin vasta valo syttyi, eikä muuten ees sammunut (moottori) vaikka oli virrat pois ja moottori sammuksissa.
     
  17. freeride

    freeride Gearhead

    joko uus pumppu tai sitten
    jos on tekijän vikaa,niin sen ilmeisesti pystyy korjaan itte.

    http://www.cumminsforum.com/forum/98-5- ... thing.html

    99.95% of the time the motor FET (which is basically a solid state resistor) will burn up and short out in the on position making the motor run for no reason. The ABS module has direct power from the battery for the motor and when that FET latches on the motor will run non-stop.

    The fix is to replace the motor fet, or pay somebody for a rebuilt control module for the ABS.


    http://www.cumminsforum.com/forum/98-5- ... nuous.html

    the motor FET sticks on... if you can cut the top off the module and replace the FET with another one it should be fine. but you have to reseal it and make sure not to melt the board or unsolder any other components when you change the FET.
    The FET is heatsinked to the ground plane of the circuit board....meaning that it is soldered underneath the whole component. You'll need to heat the component up with a small soldering Iron and then desolder it from the board. It'll look something like this.... not exactly, but close.
    [​IMG]
     
  18. tonska

    tonska Gearhead

    Kiitoksia! :D

    Täytyy kattoa, mitä tehtävissä. Ja jos jollain olis ylimääräisenä etuakselin tuentaan kuskinpuolen ylempi tukivarsi, niin voin ostaa pois.
     
  19. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Dodii.
    Nyt olis DSS paikallaan ja samoten 2.5 tuumaa korottavat palat eessä.
    Ens maanantaina pitää vielä kulmat säätä kohallee.
    Nyt voi alkaa suunnitella isompaa rengastusta alle.
    Levikkeet tieten pitää hommailla että ei tule kovin pahasti isommat renkaat yli kaarien.

    Osaako arvon raati kertoa täällä, mahtuuko 35" pyöriin nätisti tolla korotuksella? Vai kestääkö vielä pistää isompaa alle?
     
  20. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Mistähän löytää traction barin lasku palikoita? Sais tuon akselin keskelle.
     

Kerro tästä muillekin!