Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    Mitäs se mittariston merkkivalo, jossa on tippakannun alla aaltoviiva ja lukee level, tarkoittaa? Jep, ohjekirja edelleen jossain hukkupiilossa...
     
  2. mhahto

    mhahto 1st gear

    oikos tarve lisätä öljyä moottoriin?
    http://manualinstruction.com/2011/05/20 ... rs-manual/ autaisko tuo yhtään alkuun?
     
  3. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

    Kiitti! Tais olla vaan jokin häiriö kun kännistetyksessä jäi palaan, smmutin , katoin öljyt ja starttasin uudelleen niin ei palanut enää...
     
  4. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Mulla on VDO.n hälytin yhdellä ohjaimella.Kyselin varakappaletta mutta oli jo liian vanha malli ja vaihtunut uudempaan eikä ollut yhteensopiva vanhan kanssa.Kävin sitten kysymässä paikallisesta hälytinliikkeestä paljonko kokonaan uuden asentaminen maksais,oliko 180e mutta en sitten moiseen ruvennut.Täytyy vaan toivoa että avaimet pysyy tallessa....

    Halvimmillaan noita kauko-ohjainpaketteja saa muutamalla kympillä.Esim tuolta:

    http://www.jatek.fi/auto-osat/store/31/ ... Accessory/

    Vara-avaimen ja käynnistyksenesto sirun sain Citymarketin pikasuutarilta,jouduin vaan liimaamaan sen sirun kiinni avaimeen.
     
  5. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Niinjoo... alkaa raksuttamaan.

    Eli kun autossa kuitenkin on jo keskuslukituksessa moottorit mitkä lukkoja käyttää, niin johonkin ohjausväylään voisi hankkia kauko-ohjausboksin ja kaket siihen?

    Onko joku standardi minkä mukainen / minkä väylän laite pitää olla? Onko TS:iin jotain plug ja rukoile -tyyppistä ratkaisua?

    Edit: mitäs nää tälläiset, varmaan autossa pitää olla jotain muutakin valmiiksi asennettuna?
    http://www.ebay.com/itm/1997-1998-1999- ... 794wt_1037
     
  6. 4deeSdn

    4deeSdn 1st gear

  7. transport01

    transport01 3rd gear

    Muista laskelmissa, että etanolin energiasisältö on pienempi ja sitä kautta kulutus isompi. Hyöty ei ole hintaeron suuruinen.
     
  8. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mitä kattelin tänään bensan hintoja, niin ysivitonen oli karvan alta 1.7€ halvimmillaan ja kasivitosta sai noin euroon. Jos sitä palaa 30% enempi, niin minusta tuossa on vielä mahdollisuus säästää ;-)
     
  9. transport01

    transport01 3rd gear

    Juu, mutta toi 30% ei välttämättä riitä, jos modailee kulkupelin autosta, joka ei ole sille suunniteltu. Bensiinin energiasisältö on liki 50% E85 energiasisältöä suurempi. Realistisempi kulutuksen kasvu on n. 40%. Tuollakin erolla voi vielä kannattaa, jos ei tarvitse ajaa toiselle puolelle kaupunkia tankkaamaan. Tällä puolella kaupunkia näytti maksavan E95 1,65. Jos kulutuksen kasvu on tuo n. 40%, niin E85 hinnaksi "muutettuna" tuosta tulisi n. 0,7*1,65=1,155. Jos uskoo pääsevänsä pinemmällä kulutuksen kasvulla, niin muuttelee sitten kertoimia sen mukaan.

    Kokeilkaa ihmeessä joku, niin saadaan faktatietoa, että paljoko kulutus kasvaa ko modauksella. :wink:
     
  10. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Itse en ole vielä kokeillut, mutta kiinnostaa kyllä. Eikös jenkeille ole aika tavallista tuo etanolin käyttö, joten sen puoleen TS voisi hyvinkin kestää sitä. Letkut, tiivisteet jne.

    Parhaimmillaan "kotiasemalla" hintaero 95 ja e85 välillä on ollut 80 centtiä litralla.

    Voyagereissa on kuulemma iso mahdollisuus jo ihan vakionakin käyttää e85:sta, sen mahdollisuuden kertoo valmistenumero. Jos kahdeksas merkki on e, g tai 3, niin menee etanolilla ilman modeja.

    Onko Chevyissä tällaista tiedossa?
     
  11. suorama

    suorama 1st gear

    Do Diin, letukoita ollut ennekin mutta nyt muutaman päivän ollut myös -99 Trans Sportti. Ajettu 274tkm ja remonteista ei tietoa. Mutta huoltokirjaa on täytetty ahkerasti (ollut firmalla alkuelämänsä).
    Kaikki muu pelaa paitti liukuovi sähköllä. Vaijerit irti.
    Luonnollisesti konepelti kukkii hapettumaa jne.
    Toki airbackvalo on jo jäänyt palamaan mutta kuskin penkinalle kopeloiminen auttoi.
    Mitään vikakoodeja en saanut esiin vaikka yritin lukea. Ilmoitti ohjelma ettei niitä ole. Laitoin tilaukseen uuden ohjeman, sen Palmerin.
    Haynesin kirjakin on tilattu.
    Rockauton katalookia selattu ja tilattu joitakin suodattimia ja sen sellaista kokeeksi.

    Nyt sitten odotellaan mitä paukahtaa ekaksi :rotfl:

    Sattuisko kellään lojumaan nurkissaan ehjää maskia?
     
  12. mikis80

    mikis80 3rd gear

  13. suorama

    suorama 1st gear

    Mitens muuten ne Sintran valot, meneekö läpi katastuksessa? Siskonpojalle oli ruvettu napiseen yhden auton kanssa siitä kun ei ollut DOT valot...

    Entä saako Sintran umpioita tarkoitettuna Xenoneille, eli onko ne DC, DR tai DCR merkityt vai pelkästään HR, HC?

    Muoks.
    No, tilasin kiinan ihmeet. Josko niillä nyt ainakin kokeilisi... Eihän nuo pahan hintaiset ole, reilu neljäkymppiä. :wink: Siis Xenonit. Niin, tilasin myös ajovaloumpiot tuolta Saksasta...

    Hmm. Onko olemassa HID hyväksyttyjä umpioita tähän mainioon menopeliin. Onko siis kukaan löytänyt ja jopa katsastanut?

    Hiitto, kun noi saksan umpiot olis D- merkinnällä niin sais vaikka muutoskatsastettua ton kiesin Xenoneilla.
     
  14. WTF

    WTF Gearhead

  15. suorama

    suorama 1st gear

    Maskia ja liukuoven vaijereita kaipailisin.

    Laitoin asiasta yv:tä
     
  16. El C

    El C 3rd gear

    Juu, mulla kanssa pikku tarpeita, laitan yv:tä.
     
  17. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Vaihteeksi vaihteista:

    Tänään peruutin tallista ulos, mutta eteenpäin-vaihteet ei meinannut mennä päälle. Oli kuin vapaalla, kiersi vaan kun painoi kaasua. Kävin läpi D:tä ja 1-2-3 ja sitten kerran D menikin päälle. Toimi sen jälkeen päivän ajot. Auto oli seissyt pari päivää ja edellisenä päivänä pesty. Jos sillä mitään väliä voi olla.

    Mikä/mitkä paikat Tampereen suunnalla ymmärtää noiden päälle oikeasti jos nyt ainakin öljyt+suodattimen sinne vaihdattaisi?
     
  18. ludwig

    ludwig 3rd gear

    autokorjaamo AK Saariset Pirkkalassa Purutiellä, erittäin hyvä ja osaava!

    L
     
  19. DCCTP

    DCCTP 1st gear

    Kiitos vinkistä. Heillä oli kolmen viikon jono.

    Oliko täällä hyviä ohjeita vaihtoon jos tekisi itse? Haku ei antanut kovin hyviä tuloksia.
     
  20. ludwig

    ludwig 3rd gear

    joo, siellä on hommia kun se heiltä taidolla käy....
    siksi teen itte mielellään nämä helpot hommat....

    öljynvaihto:
    no, vanhat pois ja uudet tilalle.

    eli auton nokkaa sen verran ylös että pääset itte selällä maaten alle.
    öljypohjasta tulppa auki ja öljyt kippoon, tulppa takas, 25 Nm (jos joku tietää momentin paremmin niin kertokoon), siinä on kumitiiviste.

    --- tämän tein kesällä ranskassa leirintäalueella, kun auto sanoi kesken reissun että "vaihda öljyt". marketista hain sieltä hyvät öljyt, täällä motonetista se gm-öljy 5W-30, jotain 27 €.

    suodatin:
    se on koneen edessä, jollain panta-avaimella tms. vanha pois, paa paperia tms. kouruksi ettet saa öljyjä naamalles...
    sitten uusi tilalle, normaali käsitiukkuus.
    suodatintyyppiä en nyt muista mutta fram-merkkinen, jossa on päässä kuminen karhennuspinta on kiva vääntää kiinni (ja sitten taas aikanaan pois). ainakin varaosamiehet myy, hatanpään valtatiellä.

    L
     

Kerro tästä muillekin!