Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Morituri

    Morituri 1st gear

     
  2. lep-1

    lep-1 1st gear

    Nyt löyty mystinen öljyvuoto.
    moottorin kyljessä olevan öljynlauhduttimen etupää vuotaa kylmänä.
    Ei kellään olisi lauhduttimen päätyjen o-renkaiden mittoja?
    ei tarvis tilata sarjaa jenkeistä, kun vois hakea paikallisesta liikeestä renkaat...
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ei niin mystinen,on tullut vastaan. Tuleeko rumasti pienen hetken?

    Ainakin vanhemmassa mallissa ilikiä vaihtaa.

    Kone nosturin kantoon, koneen korvake pois edestä, öljyt ja nesteen pois.

    Vaihtaja irti, ympärille 5 tonnin räikkäliina jolla sen saa takas kasaan....
     
  4. lep-1

    lep-1 1st gear

    Juu kylmänä ensimmäiset minuutti pari valuttaa maahan...

    Löysin tuollasen how to jutun http://www.ford-trucks.com/forums/90596 ... -year.html

    Siinä kaveri kehuu tehneensä 45min homman
    Ehkä parempi tilata setti niin tulee noi metalli tiivisteet lohkon kylkeen myös...
    http://k-mansparts.com/images/7.3%20DI% ... %20med.jpg
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Noin näyttää tekevän. Mitenhän se saa sen pois. Itse taistelin sen kanssa kauan ja sit soitin MVA:lle. Mikko neuvoi miten tehdään.

    Ja olikyllä tiukka paikka kasata räikälläkin...

    Ehkä uudempaan on tullut erilainen. Näyttää kyl samalta.

    No hyvä juttu jos se kerta onnistuu noin. Ehkä se kuuluisa ensimmäinen on se vaikee tässäkin tapauksessa.

    Joo, kannattaa laittaa oikeita osia oikeeseen paikkaan. Maksaa kuitenkin aika paljon enemmän tehdä konepoka jos nesteet "yhtyy"..
     
  6. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Yhden olen purkaamolla irrottanut nostelematta konetta mihkään. Muistaakseni sai purkaa romua edestä aika lailla mutta kyllä se sieltä tuli ihan yhtenä kappaleena. Kasaaminen varmaan onkin astetta pskempi juttu.
     
  7. lep-1

    lep-1 1st gear

    Hiljasta on 7.3 rintamalla... kaikilla vehkeet toimii varmaankin :D
    eBay:sta tuli laitettua tulemaan oil coolerin o-renkaat ja lohkon kylkeen tulevat tiivisteet. Ei ollu kun 2 myyjää, eikä lähetä suomeen. 60$ makso
    Onneksi yksi FL asuva kaveri lupas laittaa kirjekuoressa tulemaan.
     
  8. rane58

    rane58 Double Gearhead

  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eipä ole vikojakaan ollut. Ajossa nyt talvella -89 IDI 4x4 manuaali.

    Kattelin että rokkiautosta saisi o-renkaat ($16), ja lohkoa vasten tiivisteet osana yhtä sarjaa ($50)..?
     
  10. lep-1

    lep-1 1st gear

    Huomasin myös o-renkaat, mutta en noita tiivisteitä...
    Noh ei olis halvemmaksi tullut kuitenkaan. Rockautossa tuppaa tulemaan pikku osaankin 20€ postikuluja...
    Ens kesänä pitää ihmetellä noita tiivisteitä paikoilleen, kun samalla muutakin "huoltoa" tulossa
     
  11. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Semmosta että kun tossa on ollut noita käynnistysongelmia useammallakin, niin tänäpänä starttasin tuon PSD:n parin-kolmen kuukauden ulkona seisomisen jälkeen. Ilman lohkista, nollakeli, ja akut olin saamattomuuttani jättänyt kytketyiksi, joten startti oli sellainen Voooou -Voooou -Voou -Vou -Vou -Vou -krkl -kräk -kräkl -kräkäk -ja käyntiin. Mutta ei montaa kierrosta tarvinnut olla koneessa ja voltit oli taatusti alarajoilla. Syksyllä olin kyllä laittanut uudet 5-40 syntiset koneeseen. Akut on samat Motorcraftit kun autossa oli ostaessa vuonna 2005. Olen luullut alkuperäisiksi, mutta en tiedä onko tuo enää mahdollistakaan.

    Että ei tuo kummosia vaadi käynnistyäkseen.
     
  12. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Sen verran ketuttanu koko vehje et odottelen juhannusta kattelensit jos riittäs kelit ilman lohkaria starttailuun.
     
  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Mainitsen nyt taas varmuuden vuoksi; topikin sivun 2 ekassa viestissä on edelleen toimiva linkki diagnostiikka-oppaaseen, veikkaan että jos sen käy läpi niin vika löytyy. Jos kieli mättää jossain kohdin niin täällä saa apuja kyllä.
     
  14. lep-1

    lep-1 1st gear

    Tänään pyörähti 250tml mittariin :)
    joku vaivaa hehkureleen ohjausta... välillä moottoriohjaus maadottaa ja
    välillä ei... vähän aikaa kun renkkaa virtoja päälle pois niin näkee mittarivaloista
    kun hehkut menee päälle (valot himmenee) ja kuulee alipaine pumpun pörinästä kun se vähän hiljenee...
    Varmaan pitää tehä katkaisija hyttiin mistä manuaalisesti hehkut päälle..
     
  15. lep-1

    lep-1 1st gear

    Kumma juttu että uusi hehkurele kestää n. kuukauden käytön.
    ja sitten ei enää kärki yhdistä. Naksuu kyllä mut ei yhdistä kärkeä.

    parikymmentä kertaa kun naksuttelin ja kiusasin relettä niin sitten yhdisti.
    Annoin olla ja join kahvit niin ei enää yhdistänyt... onko noi hehkureleet
    tarkotettu johonkin diesel golffiin kun palaa kärki heti??

    Huomenna käyn hakemassa 150A telisolenoidin hehkureleeksi niin pitäis kestää :D
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Kuulosta aika lyhytikäiseltä kyll. Mittailepas, hehkut 1-kerrala, ooks niissä eroja vastuuksissä, et ei löytys joukos joku viallinen. Eli on huomatavast pienempi vastuus. Noh rungon eli massa kaapelitkiin kannatas käyt läpi. :odroll:
     
  17. lep-1

    lep-1 1st gear

    Juu kaikki hehkut on 1,2-1,4 Ohm oon mitannu ne jo monesti aikasemminkin.
    Ehkä ei kannata ostaa halvinta mitä eBaysta saa... Kaikki ne kyl vaikuttaa samoilta...
    Jenkki foorumeilla on porukat laittanu jotain 300A relettä sinne.
    Se orkkis on varmaan mitotettu just ja just riittäväksi...
    ja tarvike mallit ei riitä alkuunkaan näköijään..
     
  18. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Jos en ole aivan väärin ymmärtänyt niin näissä moteissa moottorin boxi ohjaa helkurelettä ja se on toiminnaltaan enemmän disko-biittiä kuin on/off meininkiä.

    Eli onkohan autossa kaikki anturat kunnossa?

    Jos jokin data puuttuu tai on väärää tietoa ja boxi tulkitsee et ei tarvii hehkua...

    Kyllä kirjoitit et rele naksuu mut ei yhdistä...

    Toki voihan rele hajotakin. Osta alkuperäinen vara-osa, jos se kestäis..

    Ajattelin vaan osallistua kun meinaat kyhätä omia reletyksiä.
     
  19. lep-1

    lep-1 1st gear

    Noniin nyt toimii hehkut taas!!!

    Juu kyllä. Moottori ohjaus pin 101 maadoittaa releen toisen pikku navan ja toiseen tulee +12V kun kääntää virta-avaimesta. Toisessa isossa on kokoajan 12V ja toinen iso menee hehkuille.

    Mulla siis moottoriohjaus on toiminut niinkuin pitää, mutta releen kärki ei yhdistä. Huomasin tämän kun jumpperilla laitoin maihin releen toisen pikku navan ja mittasin ulos tuloa. Diskoa en kyllä ole huomannut, kun aamu pakkasilla olen mittaillut relettä. Virrat kun laittaa päälle niin kovassa pakkasessa rele oli n.2min päällä. Siitä oli netissä joku käppyrä miten se toimii.
    Niin ja hehkuihin vaikuttaa moottoriöljyn lämpötila, jännite taso, ja baro paine jos oikein muistan...

    Alkuperäisessä releessä kärki oli palanut ja kun tilasin uuden eBay:sta niin se kesti n.kk ja siinä sama homma kärki palanut eikä yhdistä kuin silloin tällöin.

    Nyt on hehkureleenä "telisolenoidi" nimikkeellä myytävä 150A rele (50€). Sopivan kokoinen ja menee orkkis releen kiinnitys pultteihin. Todennäköisesti kestää aikapaljon paremmin kuin alkuperäinen...
    Enkä taida olla ainoa kenellä on olut ongelmia releen kanssa
    http://www.guzzle7pt3.com/s_gpr.php

    Tässä kuva uudesta releestä ja kahdesta vanhasta.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. F350

    F350 3rd gear

    Tuossa mun -97:ssa powerstrokessa kyykkäsi laturi ja ostin uuden ja nyt huomasin että kylmänä pikkasen oikuttelee lataus. Hetken aikaa menee sillai että latausmittari kojetaulussa soutaa kuin hullun mulukku ja kaikki valot vilkkuu kirkkaasta himmeään, mutta pikkasen kun lämpiää niin oire katoaa. Ja silloin kun ajaa niin kaasukin huopaa 1000-1400rpm vaikka kaasujalka samassa jännittyneessä asennossa, tämäkin loppuu kun hetken ajeloopi. Ja näitä oireita ei ole kuin alle -5 asteen pakkasilla. Onko tuossa pcm:ssä joku verenkiertohäiriö vai olisko vika joku muu? Onko ideoita..
     

Kerro tästä muillekin!