Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Voiskohan tuo latauksen soutu johtua pakkasella juurikin tuosta hehkujen on/off toiminnosta. Kun kone lämpiää niin ei pcm anna enää hehkutus piikkejä. Nehän vie virtaa pirusti (sillon kun toimii) et voi laturi ottaa voimaa koneesta melkosesti mikä näkyy kierroksissa.
     
  2. lep-1

    lep-1 1st gear

    Mulla oli tossa eilen taas "no start" tilanne huoltiksen pihalla.
    Ja hinata se piti kotiin taas. Vikakoodot P1670. Netistä hiukan hain, et mitä tarkottaa
    ja IDM boksihan se ui vedessä... Ei auttanu vaikka oli uunissa kuivumassa.
    Uusi on tilauksessa :(
     
  3. F350

    F350 3rd gear

    Pähkäilin samaa itekki mutta 5 vuotta menty eikä tuollaista oiretta ole aiemmin ollut. Taidampa kokeilla toista boxia kun sattuu varalla olemaan.. Voisikko koneen maadoituksen heikkous tehdä tuota? No, illasta viisaampi..ehkä..
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla olis ollu hyllyssä sulle uus IDM :)
     
  5. lep-1

    lep-1 1st gear

    No voi paska. Eilen just tein tilauksen eBayn kautta...
     
  6. F350

    F350 3rd gear

    Boxia ei tarvinnut vaihella kun sitä irrottaessa huomasin sinne luikertelevan johtosarjan olevan melko löysällä. Puhistin liitoksen ja kirrasin pultin niin eipä tuo oireile enää..ainakaan vielä..
     
  7. lep-1

    lep-1 1st gear

    Tänään hain tullista uuden tai siis takuukorjatun IDM boksin ja niin se lähti käymään taas :) kyl kelpaa. vajaa 200€ tuli hintaa boksille
    Samalla kertaa tulli tätillä oli mulle summitilta rosteriset keskikupit vanteisiin 8)

    Onko joku täällä suomessa kiinnostunut rikkinäisestä IDM120 boksista?
    jos joku korjailee niitä... saa tulla hakemaan
     
  8. seppä

    seppä 1st gear

    Moro
    Samaa asiaa heitin tonne rotkeäijien palstalle eli

    Tulee kohtuu harvoin ehdittyä palstaa lueskella enkä heti löytänyt eli onko jollain kokemusta katsastussetien suhtautumisesta "Tunereiden" käytöstä nopeudenrajoittimena. Olen kuullut huhua että etelämmässä olisi kelvannut. Itselle pitäis olla tulossa SCT xtreme http://www.sctflash.com/products.php?PID=10 ja uskon että silläkin nopeuden pystyy rajoittaan suoraan tai ainakin jos saa valmistajalta tms ohjelman pätkän laitteeseen. Kokemuksia tai arvailuja?

    Josko joskus sais auton käyttöönkin eikä vaan tallin koristeena lojuis

    Toinen juttu eli olisiko Tampere-Lempäälä suunnalla jollain joutilaita noin 35" kokoisia renkaita, vanteilla tai ilman, vuokrata/lainata päiväksi jossain kohtaa jos kilvillä poikkeis koittamassa. Kiinni olevat renkaat on aivan nahkat. Vanteet siis 18" jos pelkät kiekot ois.
     
  9. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ainakin täällä käy. Ajat vaan navin kanssa oikean nopeuden ja sit käyt hakee todistuksen rajottimen tominnasta. Sen joudut sit myös hakemaan joka vuosikatsastukseen. Todistuksen kirjoittavia firmoja löytyy varmaankin joka kaupungista. Lpr;ssä niitä saa esim. Autosähkösta joka on bosch car service-korjaamoketjua.

    Edit: korjasin kirjoitusvirheitä.
     
  10. seppä

    seppä 1st gear

    Jotenkin tuohon tyyliin toivon että homma onnistuis.
    Sitten tarvii tulla sinne nurkille leimalle jos ei täälä onnistu
     
  11. Meinaatko saada noi 35" kumit ihan otteeseenkin vai?
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Joskus viime syksynä tuli voimaan asetus isommista renkaista kuorma-autoihin et saa isommat pyörät kuhan mahtuu ilman et ottaa kiinni joustoissa, kääntäessä sekä jää loksun/levikkeen alle...

    Eli kyl varmaan mennaa leimata 35"...
     
  13. Niin missä toi asetus on virallisesti nähtävillä. Konttoreilla ei sitä ainakaan ole?
     
  14. lep-1

    lep-1 1st gear

    Ei sulla linkkiä olis uudesta asetuksesta? Finlex:in sivuilla ehkä? mäkin laitan sitten noi 37" takas alle. Mun auto on leimattu viime marraskuussa ja silloin oli noi alla olevat 33" maksimi...
     
  15. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kaveri on konttorilla töissä, ei kaikki ohjeet ole lakipykäliä vaan tulkintaohjeita.

    Voin maanantaina kysyy tarkemmin. Toinen kamu leinas Silveradon isommilla syksyllä juuri em. asetuksen tuella.

    Liittyy siihen et ennen "kevyt" k-a rengaspykälä oli sama kuin ha ja pa, nyt kuin isot k-a;t

    Finlexistä en ole ikinä löytäny mitään...
     
  16. Hienoa jos olis noin asiat muuttuneet. Täällä turussa päin on ihan millipeliä noi rengas muutokset. Kerroppa sitten tänne mitä sait tietoon.
     
  17. lep-1

    lep-1 1st gear

    Tuli laitettua lavan suojus paikalleen. Ihan näppärä, taittuu kolmeen osaan
    ja reunat tiivistetty. Ei ole lava täynnä lunta ja paskaa kokoajan...
    Tuli myös tehtyä turbiinin lukko katkaisija. Nyt voi ajella OD-offilla lukko päällä. Paljon mukavampi ajella pienillä nopeuksilla ruuhkissa.
    Tuon ohjeiden mukaan tein http://www.guzzle7pt3.com/tclock.php
    kahdella bilteman vaihtokärki releellä. Hyvin toimii. Ei tule vikakoodeja tai ala service valot vilkkumaan

    Tässä kuva suojasta. Tonno pro merkkinen
    [​IMG]
     
  18. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Nyt on vitsit vähissä :mad: Muutaman päivän Vortti lähti taas käyntiin ilman lämppäri piuhaa ku ilmat lämpeni. Nyt jäi emäntä sit laakista tien oheen kun kone sammu laakista, sitä edelsi kyl pari normaalia pidempää starttausta. Hetken tutkittuani icp ei antanu ku noin 50 psi:tä painetta edgen mukaan. Ruuvailin tuossa hydrauli paine mittarin kiinni anturin tilalle eikä neula värähtänykkä, sit ruuvasin mittarinkin pois ja pyöritin konetta niin ei tippaakaan tullu ööliä lävestä :odroll: Voiko tuo HPOP simahtaa kerta laakista vai mistä viel vois vikaa ettiä??? reservoirissa on öljyä melkein piri pintaan ja HPOPin akselin mutteri ainakin pyörii ku otin peite levyn pois edestä.
     
  19. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Ainiin ja mitään vika koodia ei anna vaik käsittääkseni matalasta paineestakin pitäs sellanen tulla :eek:
     
  20. lep-1

    lep-1 1st gear

    Nii vai eikö IPR aukea. Jos solenoidi palanut tai venttiili jumissa?
    Mä just laitoin uudet O-renkaat IPR:ään. Toinen rengas oli halki ja kivikovia molemmat...
     

Kerro tästä muillekin!