kevytkuorma autot verolle??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja peedro2, 12.2.2012.

  1. sami

    sami Gearhead

    Threadissä on käsitelty valmisteilla olevaa asiaa. :odroll:
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Nuo veromääriin perustuvat vaatimukset (transit-kuski vertaus) kevytkuorma-auton verovapaasta käyttöoikeudesta yksityisajoon on ihan yhtä hyviä kuin se että joku suurituloinen vaatisi verovapautta autoiluunsa sen perusteella että maksaa niin **tusti palkkaveroja verrattuna tavankansaan.
    Minäkään en halua maksaa autoveroja, koska maksan ihan **tusti palkkaveroja. Mun mielestä perustetta kevytkuorma-auton verovapausvaatimukselle (jos sitä edes on) yksityisajoon ei ole muuten kuin se, että ei halua maksaa veroa.
     
  3. sami

    sami Gearhead

    Niillehän ne verot vasta pitäisikin laittaa ja ainakin triplana kun on ihan hupiajoa.
     
  4. johan78

    johan78 3rd gear

    Hyvin sanottu.

    Ja tossa ylempänähän tota juuri vahvistettiin, että kun tykkää ajaa vanilla. Kyllä mäkin tykkäisin ajaa isolla jenkkimaasturilla, mutta myönnän itselleni ettei ole mitään järkeä. Mutta jos niin tekisin, niin en itkisi kovista kuluista kun olen niin itse päättänyt tehdä. Ja jos joku niin tykkää tehdä, niin hyvä niin. Ei se ole multa pois.

    Ja mitähän väliä sillä on millä mä ajan? Ajan millä ajan. Sen sanon että ei se mikään ekokinneri ole ja kalliimman kautta 98:lla kulkee.
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    Eipä ole hupiajoa kyllä siellä hampaat irvessä vedetään...

    Kilpa--autot samalla verolle siis järkeilysi perusteella....
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ero sinuun näitten muitten silmissä onkin se että sulla on järkeä... näillä joilla uskonto 10 ja matikka 4 ei...
     
  7. sami

    sami Gearhead

    Vertaukseni oli tehty siltä pohjalta että vituttaa yleisesti tää jatkuva lisäverojen keksiminen. Kirjoittamalla on monesti vaikea tuoda oikea tarkoitus esille.

    Ilmeisesti sua ei myöskään haittaisi tonnin lisämaksu siihen omaan kulkineeseesi kun voisit ajaa pienemmälläkin nissanilla. En minäkään itke nykyisiä kuluja vaan ajan ja maksan. Kritisoin tulevia lisämaksuja.

    Luulis sunkin kannattavan ennemmin letukan liikenteessä pitämistä kun tänne kirjoittelet.
    Olenkohan joutunut trollin uhriksi.
     
  8. sami

    sami Gearhead

    Kyllä. Sinne vaan kaikille tasapuolisesti.
     
  9. johan78

    johan78 3rd gear

    Kyllä muakin vituttaa kaikki verot mitä maksan ja vituttaisi jos tulisi uusia veroja. Ja niin nousee mullakin ajoneuvovero varmaan satasella nyt kun tuli tämä uusin uudistus taas voimaan. Jos tonnilla nousis niin voi olla että katsoisin jotain modernimpaa vehjettä, mutta tuskin nyt mitään micraa.

    Sitähän tässä nyt vaan kysytään, että miksi toisen pitää yksityisautoilusta maksaa ajoneuvoveroa ja toisen ei. Mun mielestä nää ajoneuvoverot ja käyttövoimaverot pitäisi lopettaa kokonaan ja siirtää saatavat polttoaineveroon. Sitten se olis reilua kun verotettais käyttöä ei omistamista. Kyllähän vähän ajettava iso hararstejenkki saastuttaa vähemmän ku litranen micra jolla rullataan 100tkm vuodessa. Ja silti se jenkin omistaja maksaa moninkertaisen ajoneuvoveron.

    Kavereilla ollut jenkkejä ja itsekkin niitä aika-ajoin katsellut. Siksi tosiaan täälläkin pyörin enkä trollina. Eli kyllä kannatan letukan liikenteessä pitämistä ja ymmärrän vitutuksen mahdollisesta lisäverosta.
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

    Nehän on, hyvänen aika, jo siirretty polttoaineveroon! Ja useamman kerran aina veroa lisäten. Kaikki muut verot ja omistamismaksut ovat ylimääräistä sakottamista. Kun kerran polttoaineissa on jo veroa kolme neljäsosaa, sen pitäisi osaltaan riittää ja etsiä verotettavaa muualtakin. Ja etenkin vähentää valtion turhaa tuhlausta. Puoluetuen poistolla olisi hyvä aloittaa. Se olisi signaali kansalle, että valtiokin tosissaan pyrkii säästämään. Miten ihmeessä puolueet pysyivät pystyssä 60-luvun loppupuolelle asti, kun ei puoluetukea vielä ollut? Mitään 200000 euron presidentin läksiäisiä ei olisi tarvittu eikä myöskään ministereiden maltaita maksaneita hiihtoloma-neuvottelupäiviä Lapissa. Kansanedustajien valtuuskuntien ulkomaan opinto-huvittelureissut maksavat moninkertaisesti henkeä kohden kansalaisten vastaaviin verrattuna. Kuitenkin aina, kun puhutaan säästöistä, ne suunnataan terveydenhoitoon, kouluihin, vanhustenhoitoon jne., ikäänkuin ne olisivat suurimpia tuhlaajia. Samalla saadaan ihmiset tuntemaan syyllisyyttä siitä, että jollen maksa autoilustani enemmän, jäävät lapset ja sairaat hoitamatta ja vanhukset ilman ruokaa. Ollaan me oikein lammaslauma :mad:
     
  11. F350

    F350 3rd gear

    Ja suomenkansa hyväksyy kaiken hetken huulta purtuaan. Muualla olisi ollut jo rekat parkissa ja kaupat tyhjillään polttoaineen hinnan takia mutta ei meillä. Minä ainakin ajan tuolla kevytkuorkilla ihan uhastaan vaikka mitä lisämaksuja keksisivät, teen pimeitä töitä jotta saan veron maksetttua ja polttoaineet ostan ryssiltä. Mitä minä suotta "lojaali" olemaan tälle paska maalle kun ei minun ikäisenä pääse etes eläkkeelle vaan tapetaan työpaikalle ja vanhustentaloon ei riittäisi muutenkaan rahat mennä jos vielä kituu maan päällä. Täältä on tavan kaduntallaajan lähettävä litomaan, niin paljon vituttaa Suomen valtio.
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead


    Kommunisti...
     
  13. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Jos kerran tasapuolisesti pitää verottaa,niin laitetaan sitten sen nimissä kaikkiin polttomoottori käyttöisiin laitteisiin veroja 2000.-/vuosi
    Sittenhän ei kukaan vapaamatkusta millään vehkeellä ja itkijöiden tasa-arvoisuus toteutuu.
    Vieläkö kiinnostaisi omistaa se kilpavene tai se täysin joutava mökkiputputtaja?Ne ruutanat voit käydä onkimassa soutaenkin.
    Tai mites ois lumilinko tai ruohonleikkuri vero?
    Mullakaan ei ole sellaista, enkä haluakkaan. Ei muuta kuin verolle,koska ne samat hommat voi tehdä egologisesti käsin ja niistä vehkeistä lähtee tuomiopäivän meteli naapurimurjuista, kun mä yritän nukkua kankkustani pois.
     
  14. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Aika alaleuaton veto. Etkö parempaan pystynyt? Toi on ihan yhtä paljon kommunismia kuin se, että haluat kevyt k-a:t verolle.
    Kerro mulle minkä takia noita järjettömiä bensa/naftakrematorioita ei pitäisi verottaa? Niistä ei ole oikeasti mitään hyötyä kellekkään,vaikka ajaisitte kuin amalgaamit irvessä. Pelkkää hupiajoa sano mitä sanot.
     
  15. sami

    sami Gearhead

    tulihan se sieltä. Jos et sattunut huomaamaan niin oli mun viesti sarkasmia ja karautit ittes kiville nimeämällä myös noi pari muuta spedeä kommunistiks. Kenelläkään ei saa olla paremmin kuin toisella...
     
  16. sami

    sami Gearhead

    ja tän myötä tultiinkin takas mun aiempaan viestiin siitä et tää vaatimus kevyt k-a verotuksesta on sama ku mitä joku vitun kommari e.seppänen vaatii, jos tienaat vähänkään enemmän kuin millä nippanappa hengissä pysyy niin sut pitää verottaa samalle tasolle muitten kanssa.
     
  17. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minulla on käyttöautona 1991-mallinen Ford Econoline, eli kriteeriesi mukaan järjetön dieselkrematorio. Minulle on tärkeää auton monikäyttöisyys. Siihen mahtuu tarvittaessa paljon tavaraa ja toisaalta tarvittaessa 8 matkustajaa. Ja joisskin tapauksissa kohtalaisen hyvin molempia yhtä aikaa. Suomen typerä väliseinävaatimus kylläkin rajoittaa tätä monikäyttöisyyttä tavaran koon suhteen.
    Näiden veromeuhkaajien mielestä minulla pitäisi olla näitä tarkoituksia varten siis kaksi eri autoa: Iso pakettiauto ja henkilöauto. Näillähän vältyttäisiin sen kamalan kevyen kuorma-auton omistamiselta. Tai toisena voisi tietysti olla hevonen ja kärry, niin se olisi sitten sitä egologista...
     
  18. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Mr.Lassila,
    käsitit väärin,jos lukisit noi mun edelliset viestit niin niistä käy ilmi mitä mieltä mä olen tästä touhusta.
    Mä tarkoitin noita veneitä mitä pitäis rokottaa,jos kerran mennään ajatusmaailmalla,että kaikkia pitää verottaa tasaisesti kuolioon asti.

    Oikeasti en ole sitä mieltä. Ei se ole multa pois vaikka niitä ei veroteta euroakaan. Ihan sama kuin ei se ole keneltäkään pois jos nää K-A:t pysyy verottomana.
     
  19. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

    Juuri näin! Tämä syyllistäminen on mennyt niin pitkälle ettei edes tällaisella autoforumillakaan mietitä muuta kuin että onkohan nyt joku päässyt pikkasen helpomalla kun muut. Jos jonkun nenä on vielä muualla kuin syvällä kotomaan savessa niin pitäähän se sinne saada vaikka väkisin. Kukaan ei yritä lopettaa tätä pelleilyä joka on ajanut kaiken yritystoiminnan kannattamattomaksi ja palkansaajan elämän taisteluksi olemassaolosta. Keskiluokka on pikkuhiljaa tapettu ja maa jaettu eliittiin ja työmuurahaisiin. Ei ole yhtään puoluetta joka ajaisi tavallisen ihmisen asiaa. Suomi ajetaan konkurssiin katteettomilla lupauksilla joita toistetaan kuin Pohjois-Korealaisia urheilusaavutuksia kunnes ne muuttuvat todeksi. Kreikkaa vihataan samaan aikaan kun itse ollaan samalla tiellä EU:n orjakoneistossa. Lammaslauma kasvaa kun kukkarot tyhjenee. Poliitikoilla helppo tehtävä paimentaa, köyhyys saa nöyrtymään.
     
  20. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Hyvin sanottu.
     

Kerro tästä muillekin!