kevytkuorma autot verolle??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja peedro2, 12.2.2012.

  1. johan78

    johan78 3rd gear

    Mites muuten kun tossa trafin tekstissä lukee että koskee kaikkia yli 3,5 tonnisia tavarankuljetukseen tarkoitettuja? Onko tähän nyt jätetty vielä pieni mahdollinen tärppi suburban ja vast.-miehille?

    Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin jos esim. laivaa jenkeistä auton niin tullikin on eri autoille jotka ovat joko pääsääntöisesti henkilökuljetukseen tai pääsääntöisesti tavarankuljetukseen. Ja esim. Suburban on henkilökuljetukseen koska siinä on useampi penkkirivi kun taas vani tavarankuljetukseen? Meneekö näin vai onko perusteet ihan väärät?

    Oikein kun lukee optimistisesti tota, niin voisi ajatella että subbeja muita ei siis koskettaisi?

    Ja tämä ei nyt siis ollut huuto siitä, että jos tälläinen aukko jää se pitäisi heti korjata vaikka minuakin täällä kateelliseksi jo tituleerattu. Kunhan heräsi ajatus uudestaan lukiessani.

    Siihen vielä kommentoisin, kun tossa huudeltiin siihen kun sanoin että mielummin verot polttoaineeseen. Joo, olen kyllä huomannut, että siihen on niitä koko ajan lisätty ihan perkeleesti. Ja tuntuu että meiltä autoilijoita rokotetaan koko yhteiskunnan pyörittämiseen vaadittavat varat. Mutta mielummin maksan vaikka 2 euroa litralta jos autovero, ajoneuvovero ja kayttövoimavero poistuisivat.
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Ja pannaan noille lehtipuhaltimille vielä vero tuplana. :rotfl:
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pannaankos nää parvekkeilta savua etsivät keräämään verot lehtipuhaltimia ja muita polttomoottorikäyttöisiä jonkun mielestä "turhake"välineitä käyttäviltä :poff: . Taitaa kyttäämisestä ja kateudesta tulla tän kansakunnan suosta nostavia ammatteja :rotfl: .
     
  4. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Kyllä. Mulla ei ole käyttöä sellaiselle,enkä halua sellaista vaikka olisi rahaa ostaa,joten tuplavero on enemmän kuin kohtuullista.Ihan turhia laitteita ja pitää kamalaa ääntä. Eikä sekään mua koske vaikka niitä joku tarttisi töissään ja elääkseen. Verolle vaan.
    Joko se kansalaislakialoite homma on toiminnassa,voisi yrittää laittaa rattaat pyörimään kaikkien edellä mainittujen asioiden osalta.
     
  5. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Voisi ollakkin alan vaihto jo paikallaan. Ja täältä OD:ta saa innovatiivisuutta ja pontta hienosti uudelle uralle.
     
  6. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ei se koske, jos rekisteröi sen henkilöautoksi. Tosin silloin se vasta kalliiksi tuleekin.
    Kyllä näistä kuuluu nimenomaan painottaa sitä seikkaa, että ne ovat tavarankuljetukseen tarkoitettuja kuorma-autoja, tosin miehistöohjaamolla. Sillä perusteella niitä tuotaessa ei makseta autoveroa ja dieselverokin jää pienemmäksi.
    Jos menee möläyttämään tullissa että henkilökuljetusta varten minä tämän ostin, niin ei siinä mitään, saa sen henkilöautoksikin rekisteröityä. Silloin joutuu ensin maksamaan autoveron ja jatkossa suurta dieselveroa.
    Korvaukseksi saa sitten ajaa ilman väliseinää, mutta silti korkeintaan 80 km tunnissa, koska kokonaispaino rajaa sen siihen.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tämä sitä kommunistin puhetta vasta onkin...
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Arvasin että Kommunisti näki punaista..

    Minä en HALUNNUT pienkuorkkeja verolle.... joku ministeri taisi haluta.
    Painotin vaan sitä seikkaa että tollasen kevytkuorkin omistaminen käyttöautona vaikka tyhjänä veteekin se vasta typerää on...
    Vielä jos asuiu jossain hevon kuusessa niin on tuplasti tyhmempi.

    Viisas asuu yksin keskustassa ja omistaa vain harrasteautoja ;)

    Sä missasit pointin maililla muitta ihmekkös tuo.. ymmärrän ettet ymmärrä.
     
  9. F350

    F350 3rd gear

    Kevytkuorkin omistaminen käyttöautona typerää :D . Just tuollainen nihilisti joka kiinnittää huomiota millä vehkeellä jokin ajaa ja miettii mitä vittua toi tolla tekee ja millä se sen elättää :D . Mulla ainakin leviäsi tämä kalju kuula justiinsa jos pitäis tuollaisia asioita pohtia. Onko sillä mitään väliä millä toinen ajaa. Naapuri osti uuden kuomukärryn (sillä hinnalla saa paljon diisseliä) ja vetelee sillä kelkkaa onnellisena Honda Crv:llä. Minä ajan kelkan lavalle ajosiltaa pitkin ja olen ihan yhtä onnellinen. Nämä on niitä henkilökohtaisia valintoja ja jos ne jotain ulkopuolista ahistaa niin he varmaan ajattelevat juuri noin että kevytkuorkissa ei ole järkeä? En tiedä, aivan sama loppupelistään :D
     
  10. SamiL

    SamiL Gearhead

     
  11. SamiL

    SamiL Gearhead

    Olivatko nuo tarkoitettu vitseiksi? Ja missä on hevonkuusi? Herättääkö yksin yksiössä lusiminen tuommoisia ajatuksia?
    Ja herjaatko minua ja montaa muuta nimimerkkiä typeriksi?
     
  12. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Sami ton turkulaisen aivoripulin sprägärit kannattaa antaa mennä toisesta sisään ja toisesta ulos.
     
  13. vero

    Eiköhän tämä aihe ole jo pikku hiljaa loppuunkäsitelty. Fakta tietoa kun ei ole kenelläkään vaan pelkkiä olettamuksia kaikilla 8)
     
  14. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Minkähänlainen operaatio olis ton Sprinter-kuorma-auton rekisteröiminen pakettiautoksi? Etuina olis, että sais poistaa nopeudenrajoittimen/piirturin (+vuosittaisen tarkistuksen), sais vetää peräkärryä ilman rekkakorttia sekä joku henkilöautokortillinenkin vois tota autoa joskus ajaa...
     
  15. tabs

    tabs Gearhead

    ^Taitaapi olla kohtuullisen kokonais edullinen muutos...toi KA kun on ollut veroton maahantuotaessa/rekisteröidessä :odroll:
     
  16. 400 cid

    400 cid Gearhead

    ^no mutku mä muistan jostain lukeneeni, että siinä olis joku eu- tmv. pykälä, mikä aiheuttais sen, ettei sitä veroa perittäisi...
    :odroll:

    faktat vaan on hakusessa...
     
  17. tabs

    tabs Gearhead

  18. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Täytyypäs kysyä katsastajalta, kun tota käy leimaamassa, että miten se oikeesti on... kokonaispaino kuorma-autona 3550kg, ettei tosta paljoa tarvis kantavuutta tinkiä.
     
  19. ssuvik

    ssuvik 1st gear

    Excursionin hankintaa suunnittelevana rupesin googlailemaan tuota kevyt k-a:n mehdollista veron-nousua. Tämä oli ensimmäinen tulos joten klikkasin auki, ja täällähän on täysi sota päällä, vaikka viimeisistä viesteistä aikaa onkin. Olen laiska ihminen joten en jaksa rueta tutkimaan muita tuloksia :D , kun täältä (ehkä) löytyy tietoa. Mikä siis on tilanne, nouseeko vero? Miten paljon? Onko keskituloisen ylipäänsä enää järkeä hommata Excursion käyttöautoksi?
     
  20. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Eiköhän se vinjettimaksu joskus tekee tuloaan Suomeen. Tälläerää kukaan ei vielä tiedä ketä se koskee ja milloin se tulee. On esitetty että alle 12tn autot jäisivät vinjetin ulkopuolelle ja vero tullee aikaisintaan 2014, tuskin edes tuolloin. Osta vaan Fordisi, mitään et saa mukaan hautaan joten täällä ollessa pitää leikkiä niillä leluilla mitkä tekevät onnelliseksi... ;)
     

Kerro tästä muillekin!