Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. HRTP

    HRTP Gearhead

    tulipa eilen tuollainen paketti rapakon takaa kotia :lol:
    [​IMG]
    eli nyt sitten vaan odotellaan että kelit vähän lämpenis että tarkenee alkaa ulkona vaihtamaan kampiakselin stefan ja tsekkaamaan sen KDP tapin :rotfl:
    Tarvisko tuo operaatio kuvata ja tehdä vaikka tarina tuosta hommasta jos jollakin muullakin olis tulevaisuudessa sama homma ajankohtainen :-?
     
  2. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Mun piti tuo kdp tsekata p-pumpun vaihdon yhteydessä, mutta en sitte viittiny rapsia jakopäätä auki, joten jäi tekemättä. Ja mä kuvasin ja kerroin tarinaa rempasta-->http://kuvablogi.com/blog/36056/2/

    Ja kampiakselin stefakin on tilauksessa.

    Ei pakko ole tehdä rempasta dokumenttia, mutta ei kai se hukkaan mene, kyllä noita remppakuvia väliin melko usein kysellään.
     
  3. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Mistäs sais vp44sen kaikkein edullisimmin...
    Olis ny jo toinen menossa,
    rupeaa pian vituttamaan :mad:
     
  4. RAM-MAN

    RAM-MAN 1st gear

    sammuilee

    kertokaapa joku että misä saattapi olla vika ku lämpimänä joskus tai useastikkin sammuu vaihteen päälle kytkeytymisessä :mad: vai voisko johtuu edelleenkin siitä pumpun ojainlaitteesta tai alhaisesta tyhjäkäynnistä lämpimänä (n. 750 rpm).... se on kyllä muuten nyt toiminu ihan ok.
     
  5. simu_l

    simu_l Gearhead

    Re: sammuilee


    Pitäs olla 750-800rpm vaihde D:llä ja ilmastointi päällä.

    Sähköpumppusissahan tyhjäkäyntiä ei vissii ite pysty säätämään, tai ainakin haynesin kirja on sitä mieltä.
     
  6. elmer

    elmer 3rd gear

    mihkähän ahtopaineet karkaisi?

    ahtimen ja imusarjan väliltä ei äkkiseltään löytyny vuotoja. ahtoja löytyy n. max 1.5 bar. pakolämmöt huitelee taivaissa ja savua pirusti pienelläkin vedätyksellä tähtipyörä ja "savuruuvi" on suunnilleen puolivälissä. ahtimen vaihdon jälkeisellä koe ponnistus lenkillä joku kuukausi sitten max ahdot 2.8 bar. ja nyt ei lähellekkään edes sitä.

    luulin että toi HX40 super nostaisi ahtoja ja laskee pakolämpöjä :lol:

    kone ronksottaa kuitenkin ihan niinkuin ennenkin joten venttiili/mäntä vammakaan ei ihan ekana tule mieleen....
     
  7. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Panzelta 1450€, ainakin nettivaraosan mukaan. En tiedä onko halvin, mutta kuulemma löytyy hyllystäkin.
     
  8. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    Tuli tehtyä 800km työreissu muutama viikko sitte tsadiin ja testattua kulutusta siinä samalla, boksi asentoon mileage ja normi 52mph ajovauhdilla 11.3l satasella. Sai samalla kuunnella vittuuntuneen apukuskin jorinoita etteikö täs ny voisi lujenpaakaan ajaa.. Kiitokset vielä Duallyn ukoille muutoskatsastuksesta, auto on helkkarin hyvä ja ebay valot aivan loistavat.
    Tarkotus oli hitsata ite vetokoukku mutta koneistaja meni ryssimään mun ainoan aihion joten hain ton: http://www.jarimaki.fi/cgi-bin/webiokau ... i=jarimaki
    Kuuluuko näis koukuis olla niinki iso toleranssi pystypäin klappaa 3mm ja sivuttain 2? Ex-rotkes oli rautakoukku joka piti aina laittaa vaseliinin kans.. Meinaan etteikö sillä saa jonku rikki kun nuan paljo klappaa?
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Juu panze tiedossa, tota Uuäs aata lähinnä meinasin...
     
  10. HRTP

    HRTP Gearhead

    tulipas tänään temuttua märässä pihassa tuon kampiakselin stefan vaihdon merkeissä,kuusi tuntia meni kaikkineen aikaa ja oli sitten se KDP tappikin ehtinnyt jo karkuun :mad: eli jakopään koppa oli myös stefan lisäksi sökönä :mad: onneks löytyi ehjä koppa heti tilalle joten taas rotke rokkaa ja kukkuu 8)
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    Oho. Eli siis sulla oli kaikki pumpun rattaita ja nokka-akselia myöten irti kun vaihdoit sen alumiinikopan? :eek:

    Nopeeta prkl. 8)
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Hyllyssä lisää näitä alkuviikosta kun viimeinen meni eilen.
     
  13. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Sieltä Panzekin noi pumput hommaa
     
  14. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Minkäslaista muutoskatsastusta oli kyseessä?
     
  15. Chevy_z28

    Chevy_z28 3rd gear

    Katos perhana, ajatushärö. Eli ihan ensirekisteröintiä tarkoitin.


     
  16. dustez

    dustez Gearhead

    ei tollasen billetti koukun luulis hirveesti klappaavan, jos se varsi on 50x50 nii sit heiluu ku se koukun kolo on vissiin jotn tuuma putkee. onhan tossa 8" pudottavassa jo tota vipu vartta niin kyllä jos sillä oikeesti jotain vetää niin siellä kolisee ja löystyy. Koita jos saat sinne koukun putkeen heftattuu jonkun 1 mm pellin luiskan
     
  17. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Ok, sillä vaan kysyin, kun omaan pässiin olis kiva saada otteeseen noi 35" kumit. Että jos olis ollu samanlaista rojektia, mutta se olikin ajoneuvo lisää listoille :D
     
  18. HRTP

    HRTP Gearhead

    Niin oli. No apuna oli tosin kaveri joka oli ennenkin näiden koneiden kanssa temunut työnsä puolesta niin ei tarvinnut ite juurikaan miettiä kun kuunteli kun toinen neuvoi selän takaa että miten kaikki pitää tehdä "oikeaoppisesti" oikein :oops: Ite en uskaltanut alkaa rattaita irrottamaan niin tämä "vähän" vanhempi kaveri tuumas vaan että annapas kun hän näyttää miten tämä tehdään :p Kyllä muuten tuli oppia paljon tuon motin sielunelämästä tänään lisää 8) ja tämä kaveri sentäs on pitkälti yli 6-kymppinen ja koko pienen elämänsä temunnut cumminsien ja muiden raskaankaluston moottorien parissa joten sitä tietotaitoa löytyy vähän joka lähtöön :rotfl:
     
  19. Rannis

    Rannis 3rd gear

    nopeus mittari kusee

    omassa ramissä pieni mutta kiusallinen ongelma, eli nopeus mittari näyttää liian paljon. mistä mittari ottaa signaalin ja missä sijaitsee anturi? olen yrittänyt netistä kattoo, mutta vaikea saada selville onko anturi lootassa vai takaakselissa.

    autohan on rami cumminsin koneella ja 47rh lootalla rwd vm-95.

    ja viel jos joku vois opaista mistä kannatais alkaa etsimään.
     
  20. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Re: nopeus mittari kusee

    Minun käsityksen mukaan se anturin on jossain lootan takapäässä kuskin puolella. Ja käsittääkseni näissä rh-laatikoissa on ihan vaijerilla?

    Mullakin pässin mittari näyttää liikaa, mutta mitä siitä, kun itse tietää.
     

Kerro tästä muillekin!