CORSICA 3.1L V6 VIRITTÄMINEN?!?! HJELP!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja corsicas93, 19.4.2012.

  1. corsicas93

    corsicas93 1st gear

    juu eli onks kellään miään tietoo että saakonäihin jostain ihan viri palikkaa vai pitääkö teetättä/tilata lätäkön tuoltapuolen??

    ajattelin homman näin.
    -kampuran tasapainotus
    -uudet koneen laakerit.
    -uudet männänrenkaat+ö renkaat
    -uudet tiivisteet
    -jyrkempi nokka
    -uudet venttiilit
    -kannen plaanaus ja porttaus
    -uus peltipakosarja (tehdään itse)
    vakio tehot noin 140hp ja hakusessa olis joku tommoset 160+
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Ootko harkinnu isolohkoa?
    3,4 menee tilalle kun vaihtaa vanhasta jakopäänkopan ja imusarjan.
     
  3. corsicas93

    corsicas93 1st gear

    hmm kuulostas kyllä kivalta mut mitähän katsuri sanois asiaan? :-? voishan tuota harkita tai sitten tuli äsken mieleen että jos ostaisi 2.2l rivinelosen ja sinne kaveriksi hx35 semmosilla 1-1.3b ahoilla
     
  4. sbf

    sbf Gearhead

    ei katsuri sano mitään kun siinä koneen päällä olis se vanhan koneen imari jossa lukee isolla 3100.
     
  5. corsicas93

    corsicas93 1st gear

    no siinä tapauksessa herää kysymys mistä näitä koneita oikein saa :rotfl: ja onko missä hintaluokassa? kun ihan "tuhansia" aatellut kyseiseen leluuni laittaa
     
  6. sbf

    sbf Gearhead

    Ihan vaan etsimään osina myytäviä chevrolet trans-sportteja.
    Niissä niitä on.
     
  7. corsicas93

    corsicas93 1st gear

    okhei kiitos :rotfl:
     
  8. weba

    weba 3rd gear

    Autossasi lienee ns 2gen 3.1MPFI moottori vuosimallista päätellen. Siinä tosiaan on tuo 140hp.

    Kyseisen moottorin rakentaminen ei kanna hedelmä koska imusarjoista ei mahdu ilmaa läpi, ja ne on tolkuttoman vaiketa\mahdoton portata.

    Käytännössä ainut keino saada siitä enemmän voimaa irti on ahtaa se, ja tästä pannustahan oli myös tehtaalta ahdettu versio jota sai ostaa Pontiacin pellin alle. Pikkuruisella turbolla saatiin 205hp ja traktorin alavääntö.

    Vaihtamalla 3gen 3100 SFI moottoriin (myös Corsicassa uudemmissa vuosimalleissa) saat 155-160hp vakiona. Tietty joudut ehtimään donor-auton josta saat kaikki johtosarjat ja ECM:n ynnä muut hilut, yllättävän paljon rojua vaihtuu.

    3100 SFI:stä on myös uudempi 'big port' paremmin virtaavalla yläkerralla, jos ei halua kasvattaa moottorin ja bensalaskun kokoa..

    Jos sulla olisi jo 3gen moottorin konetila, niin 3400 SFI:n swappaaminen sisään menisi lähes heittämällä, kyseisessä moottorissa on 170-185hp.

    3500SFI on looginen seuraava vaihtoehto, mehohalut täysin eri luokkaa kun aijemmissa mutta saatavuus suomessa huono, ja vaatii jo vähän ememmän asennusvaivaa...

    Jokerivaihtoehto on asentaa siihen gen2 moottoriin gen3 yläkerta, vaatii jo perehtymistä mutta potentiaalinen vaihtoehto jos tykkää oikeasti virittää. Tälläin voisit vaikka yhdistää 2.8 alakerran ja 3400 yläkerran = 2800mpfi, siihen vielä järee nokka perään niin.. Tietty päästörajatkin tulee vastaan.

    Sen 2.2L OHV:n voi unohtaa heti alkuunsa, ei ole potentiaalia edes ahdettuna.

    Jos tekee mieli pientä mutta pirteää konetta niin Quad-4:sta ei potentiaali heti lopu, Corsicaan sitä ei ole koskaan saanut, Beretasta sais donor-osat helposti, yks tällänen kyhäelmä on tehtykkin. linkki
    Näissä moottoreissa siis 140-190hp tehtaalta riippuen versiosta&vuosmallista, Beretassa 180.

    Henk koht mielipide on että Corsican vakiojarruilla ja alustalla en lähtis tekemään mitään älyttömiä tehonlisäyksiä.... :poff:

    Plus jos sulla on siinä 3t40 automaattivaihteisto (tunnetaan nimellä granny tranny harrastepiireisstä) kuten useimmissa Corsicoissa, niin heitä ensinnä se kuuseen ja manuaalia tilalle, 0-100 ajasta tippuu heti pari sekuntia pois, kulutus about puolittuu ja ilo noin tuhatkertastuu :rotfl:

    Aiheeseen liittyvä nettisivuja: 60degreev6.com www.beretta.net www.domesticcrew.com/660/hybrid.html
     
  9. jacktaton

    jacktaton 1st gear

    Android 2.3 Älypuhelin myynnissä
    http://il-link.tk/302
    145,99 dollaria, ilmainen toimitus.
    Se on myynnissä yhden week.After että se palauttaa alkuperäiseen hintaan.
    Voit tallentaa 10 dollaria nyt.
     
  10. corsicas93

    corsicas93 1st gear

    elikkäs siinä on tuo 3.1mpfi mutta tuosta vaihteistosta en ole varma
    mutta tuota 3400 on suositeltu ja mietin sen vaihtamista sinne mutta mites tuo manuaali loota sitten että mikä laatikko sinne pitäs saada? että kestää.

    tuleva käyttö auto on soarer ja tämä jää seisomaan pidemmäksi aikaa niin voisin siinä mielessä ruveta avartamaan imupuolta ja portata sen (läppärunko käynyt mielessä)

    tehonlisäuksestä niin en aatellut mitään hirveitä sieltä ottaa mutta jos mieli muuttuu niin seisoo pihassa yks honda jossa brembon 250mm 2mäntä jarrut >:)

    mutta jos ei muuten niin rata autoksi rakentaa (pitää varmaan kysyä emännältä) :argue:
     
  11. weba

    weba 3rd gear

    Vaihteistoista senverta, että jos automaatti, 2gen moottorin perässä on 3t40, ja 3100sfi moottorin perässä 4t60e.

    Manuaaliksi Munchie\Getrag 282, tunnetaan myös nimellä NVG (New Venture Gear) HM-282. Tämä siis oli vakiona manuaalimalleissa moottorin perässä ja kestää about mitä vaan, fieromiehet käyttää näitä LS7:n kanssa...

    Ongelmaksi muodostuu tuo autosi vuosmalli, 92-93 kiinnityksiin sopivaa manuaalilootaa on aivan käsittämättömän vaikea löytää, niitä on tehty todella vähän, melkeen suosittelisin kiinnityksien muuttamista 87-91 malliin koska ne on jokatapauksessa paremmat.
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    tämän takia tälläiset keskustelupalstat on todella hyviä, ei tartte kantapään/lompakon kautta kokeilla, kun tekee niinkuin weba neuvoo. Kuulostaa siltä, että tyyppi tietää mistä puhuu.
     
  13. corsicas93

    corsicas93 1st gear

    no nuo vaihteiston kannakkeet voi kyllä muokata tarvittavat välineet löytyy.

    ja f34 yhdyn mielipiteeseen itselle ollut paljon apua overdriven keskustelu palstoista
     
  14. spad

    spad Gearhead

  15. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Tää oli hyvä! :rotfl:
     
  16. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Siis Corsican virittäminen? Onks tää vitsi vai ootko ihan tosissas :rotfl: Ei saatana....
     

Kerro tästä muillekin!