Dieselfarmarista paku 2012

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja nixon, 9.5.2012.

  1. nixon

    nixon 3rd gear

    Mites nämä tämän päivän säännökset sanovat?
    Nopeasti netistä katsottuna sanotaan, että takapenkit pois ja kiinnikkeisiin jotkut asentamista estävät systeemit TAI sitten toinen kanta on, että takapenkin kippaaminen vaakatasoon jollain lukitussysteemillä kelpaisi.
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noin kuten kuvailit asian.

    Mun mielestä parhaan tuloksen saat kun hommaat toisesta vastaavasta selkänojat taakse, suolestat pehmusteet sekä verhoilut.
    Laitat rungot paikalleen ja joku pikalukitus ala-asentoon. Siinä on kiinteä ja kestävä taso sekä alla säilytystilaa.
    Omaan kikersin moisen systeemin.
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    Omegassa menee penkit vaakatasoon ilman mitään irroitteluja, joten taidan virittää siihen suoraan jonkunnäkösen lukituksen.
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oolraitti...

    2.5 litrasella penarin kutosella?
     
  5. nixon

    nixon 3rd gear

    2,2 oma nelonen. Seisonnassa leima kylmänä nyt, mutta suunnittelen käyttöönottoa jossain vaiheessa. :p
     
  6. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Mersussa riitti ku kippasin selkänojan alas ja vedin reikänauhan yli popniiteillä kiinni.
     
  7. rötvä

    rötvä 1st gear

    525 buimurissa kelpas kun irrotin tapit, joihin selkänoja lukittuu yläasentoon nostettaessa
     
  8. wili

    wili 3rd gear

    Mondeo muutettu pakuksi talvella. Takaistuin pois, selkänoja vaakaan ja reikänauhasta pidike. Vedin ruuveilla kiinni ja MIG-liimalla täpät pultinkantoihin. Riittää kun selkänoja on lukittu niin, ettei sitä ilman työkaluja saa palautettua käyttöön. 63€ muutoskatsastus + 10.50€ maksu uudesta otteesta näin Sawossa.
     
  9. JesseX

    JesseX 1st gear

    golffissa piisas kun oli penkit kipattuna ja takaosa täynnä tavaraa :D
     
  10. Mac

    Mac Gearhead

    Ja tulee saakelin kallis keikka, jos poliisit pysäyttää ja huomaa tai seuraavassa katsastuksessa tarkempi insinööri.
     
  11. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Mitenkäs jos haluaa tuommosen 2002 - uudemman maasturin kaksipaikkaiseksi pakuksi. Miten käy käyttömaksun? Henkilöautonahan se menee co2-pohjalta 2001 ja uudemmat, mutta pakuissa vasta 2008.

    Muuttuuko siis maksun laskentatapa?
     
  12. wili

    wili 3rd gear

    Kyllä muuttuu juuri kuvailemallasi tavalla. Eli käyttövoimavero laskee muutettaessa 2002 henkilöauto pakuksi, mutta perusvero nousee. Muutos riippuu ajneuvosi päästöistä ja kokonaismassasta:

    http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... e_ja_maara
     
  13. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Näin minä vähän arvelinkin. Vielä kun sais 80-lätkän takapaksiin :poff: :poff:
     
  14. nixon

    nixon 3rd gear

    Re:

    Vieläkin suunnitellaan! Nyt ei enää tartte kuin tuulilasin, että kehtaa mennä leimalle. + se penkkiviritys tietenkin.
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Toi bimmeri homma kyllä hyvä jos omistaa koiran joka takapenkillä reissaa niin ei tarvii maata kovalla.
     

Kerro tästä muillekin!