Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Mietin kans tota et voiko ipr sulkee vallan koko öljyn kulun, ajattelin et sieltä ainakin hiukan tulis läpi koko ajan. siitä taidan jokatapauksessa huomen jatkaa.
     
  2. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Jep, IPR ois pöydällä, o-renkaat näyttäs olevan suht ok kunnos ja solenoidin käämi anto 9 ohmia vastusta mikä lienee ihan ok. Ennen purkua mittasin erikseen molempien kansien paineet mitkä oli noin 0 psi:tä, avoimesta letkusta tuli konetta pyörittäes hissuksiin öljyä ulos minkä ois estäny vaikka peukalolla.

    Kannattaako sitä vielä koittaa pelkällä uudel IPR:llä vai vaikuttaako muistakin et pumpusta tuli vainaa kerrasta??
     
  3. lep-1

    lep-1 1st gear

    Niin kaipa se pumppu voi mennä sit ihan yhtäkkiä...
    jos icp anturin piuhan irrottaa niin eikös sen pitäis ohjata n.750psi kokoajan? tai jotain sinne päin...
    Mikä muu vaikuttais sihen hpop:n tai ipr:n ohjaukseen..? cps?
     
  4. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Pistän nyt ensin kuitenki vaan ipr:n ja läjän tiivisteitä ja o-renkaita tulemaan ja koitan niillä. Cps mulla on kosteella kelillä välil antanu kenguru efektiä ja sen toimimattomuus ei anna suuttimille mitään käskyä auveta. Toivotaan siis vaan nyt parasta, muuten tulee turhaa työtä ja ajanhukkaa reilusti kun jollain pitäs :pinup: päästä kauppareissutki liikkumaan.
     
  5. lep-1

    lep-1 1st gear

    Jos muuten toi vesisateella pätkiminen vituttaa niin kannattaa tilata International cps anturi.
    Ite tilasin täältä:
    http://www.dfuser.com/mfg/powerstroke/7 ... rs/cps.php
    Tuolta se 49 taalan anturi ja klikkaa siitä international shipping 20 taalaa. Kallishan se on verrattuna parinkympin tarvike antureihin, mutta halpa kun soitin New Orleansissa International dealerille 185 taalaa :rotfl:
    Anturi on ihan aito orkkis paketissa, vaikka onkin halpa. Kesti viikon tulla postilaatikkoon Suomeen. Mulla ei ole enää ollut mitään oireita vesisateella. Niin ja pätkiminen johtuu lasinpyyhkijöiden moottorin aiheuttamasta häiriöstä, jos olen oiken lukenut jenkki foorumeja. International anturin signaali on jotenkin vahvempaa tai sit siinä on jokin häiriön poisto, mutta toimii ainakin! :) Joku näppärä kaveri osaisi varmaankin tehdä konkista häiriönpoiston...
     
  6. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Pistän heti huomenissa tilaukseen, ois tuolla kyl kivoja hpopejakin mut hiukan tyyriitä :wink:
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No joo, IDI:stä meni taas tuollainen vasemmanpuoleinen hehkurele, kesti n 5kk päivittäisajoa. Oli Motorcraft osa, tosin made in mexico. Tilalle menee tällä kertaa AC Delco rele, made in USA. Kiinalaisen olis saanut hyllystä puoleen hintaan, mutta sen tietää miten siinä käy. Toisessa IDI:ssä on ollut oikeanpuoleisen mallinen jo jonkun aikaa ja tuntuu vielä pelaavan, on Standard motor products, usa. Tollanen telisolenoidi kiinnostaisi, pitäs keksiä miten sen sais IDI:n hehkupoksiin kiinni, tai lähinnä siihen kippurahärdelliin, jos tiedätte mitä tarkoitan.

    Noh, PSD on taas ajossa mutta sen osalta ei ole raportoitavaa ainakaan vielä. On kyllä vedot vakionakin hiukka eri luokkaa kuin vanhassa IDIssä, vaikka niistä pidänkin.
     
  8. asperiini

    asperiini Gearhead

    Löytyiskö pääkaupunkiseudulta firmaa tai fixua korjaajaa joka ymmärtäisi Powerstroken moottorisähköjem päälle.
    2000 malline Excursioni on alkanut startin jälkeen ilmoittelemaan vikakoodeja P0670 ja P0683. Liittyy jotenkin hehkujen tarkistukseen.
    Lähtee käyntiin kyllä ihan normaalisti ja jos nollaa vikailmoituksen niin SES valo sammuu eikä tule takaisin ennen kuin seuraavassa hehkutuksessa.
    Itsellä ei aika eikä osaaminen meinaa riittää joten nyt maksettaisiin jos vain tekijä löytyy.
    Saa ilmottautua numeroon 040 7626202.
     
  9. asperiini

    asperiini Gearhead

    No voihan vattu, taitaa olla osaajat siis vähissä vai onko niillä kaikilla jo tarpeeksi hommia?
    En mitenkään nyt viittis tätäkin ite opetella...
    Eikö kukaan siis tiedä ketään jolta edes kysyä korjausapua, kiirettä ei ole kunhan nyt tämän kesän aikana tulis kuntoon.
     
  10. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Jos liittimet välillä PCM boksi -> GPCM on hyvännäköset niin 95% varmasti tuo Glow Plug Control Module boksi vaihtoa vaille, tosi yleinen vika näissä, saman ikäisissä äffäläisissä voorteissa tuota ei olekaan, vaan pelkkä hehkujen rele ilman sen kummempaa älyä :)

    Helppo vaihtaa, sijaitsee öljyntäyttökorkin/putken vieressä, alumiininen mötikkä, kaksi mutteria auki ja 2kpl liittimiä irti :)
     
  11. kaskinikki

    kaskinikki 3rd gear

    mulla pyörii hallilla joutilaana yksi ehjä hpop pumppu wink wink jos ilmaantuu tarvetta, 140tml ajetusta autosta.

    tuo jäi kodittomaksi kun vaihdoin tohon rotteloon adrenaliinipumpun jos se nyt edes oli sen niminen.

    ei kellään ylimääräistä apukuskin ovea olisi joka sopii excursioniin, kai se sama äffässä on? jos jollain tietoa purkuautosta josta saisi oven ostaa olisin kiinnostunut...
     
  12. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kiitos Aki.
    Nyt tarttee sitten hankkia tuo boxi että pääsee koettamaan auttaako.
    Löytynee Rockautosta?
     
  13. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Sieltä boksi löytyy myös :)
     
  14. asperiini

    asperiini Gearhead

    No nyt mulla olis tuommoinen GPCM moduli handussa ja tää on just Akin kuvauksen mukainen.
    Mutta kun en löydä vastaavaa osaa tuolta Excursionin konehuoneesta.
    Ei ole siinä öljyntäyttöputken vieressä missä pitäisi olla, siinä on vaan kaikenmoisia muita releitä. Eikä löydy kyllä muualtakaan, ainakaan kovin pinnasta. Tarviiko purkaa jotain pois tieltä? Toistaiseksi irroitin vain sen 7,3 L Powerstoke - muovihärpäkkeen...
    Tää on siis vuonna 1999 valmistettu 2000 mallin Cursioni
    .
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Siinä apparinpuoleisen venakopan kupeessa sellainen yleensä möllöttää.
    Kaks eriväristä johtoliitintä ja parilla ruuvilla kiinni.
    Mä oon ollu siinä ymmärryksessä et noita on vaan Kalifornia malleissa..
     
  16. A-T

    A-T 1st gear

    mistäköhän pitäs lähteä haravoimaan että missä vika? Auto olis Vm. -95 F-350 Powerstrokella, 2wd ja dually. Tuossa viikko sitten aattelin kokeilla pitkästä aikaan Edge evolution 15000, että jos kesän kunniaksi vähän voimapuolta lisää, ja lopputulos oli että auto ei lähde enää käyntiin.
    Edge ei ota enään kontaktia autoon, muuta kuin sen verran että vikakoodit pystyy lukemaan, mutta sieltäkään ei mitään koodeja löytynyt. Muuta jos yrittää tehdä niin Edge ilmoittaa "connektion error". Avaimesta kun kääntää virrat päälle niin polttoainepumpun rele alkaa nakuttaa ja "Wait to start"- valo palaa/välkkyy samalla sykkeellä.
    Nakutusta kuluu myös koneen takaa, jostain turbon takaa, mistä lie. joku piru sielläki nakuttaa, mutta ei voi paikallistaa tarkkaa paikkaa. Startatessa pyörittää hyvin mutta muuta ei tapahdu. Olisko edge sössiny PCM-boksin? Releen nakse alkoi just sillä sekunnilla kun edge sai ajettua ohjelmansa loppuun. mitään häiriöitä ei esiintynyt kesken latauksen.
    Jos jollakin olisi jotain neuvoa antaa, niin olisin kiitollinen!
     
  17. Panze

    Panze 3rd gear

    Veikkaan että ECM/PCM kärähti. Noi vanhat yksiköt joskus luovuttaa ohjelmoitaessa.
    nimim kärähtäneitä ecm yksiköitä tusina hyllyssä :)
    Ota akuista piuhat irti vaikka yöksi ja kokeile uudestaan.
     
  18. mjsn

    mjsn 1st gear


    mulla kävi tollai kans kun jotain teholastun tapaista asentelin .releet räpätti ja ei käyntiin millään starttas kyllä ajattelin kuitenkin vielä josko tolla startti pilotilla lähtis ja lähti ja rupes toimiin?säikäytti vaan vähäsen kyseessä 95 350E kone joka asennettu 84 f-sarjalaiseen.
    itellä ei luettu vikakoodeja.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Muutaman kerran (eri) valmistajalle soittaneena kavereiden ongelmia neuvon että älkää tehkö ohjeiden mukaan ja kytkekö tietokoneeseen ja hakekaa uutta päivitystä.

    Ellei tietsikassa ole jenkkimallin käyttöjärjestelmää. Menee päivitys sekaisin niin viriboxi kuin moottoriboxikin. Siinä on isompi sekasotku sit kyseessä...
     
  20. A-T

    A-T 1st gear


    Viikonpäivät oli akuista piuhat irti kun oli pienesti työkiireitä, mutta ei ollu vaikutusta.
    Jos siellä on nyt moottorinohjainboksi tiltissä, niin mitäs sille sit loppupeleissä voi tehdä? Ja mihinkä firmoihin kannattaa olla tarvittaessa yhteydessä?
    Fiilis on sama kun opettelis uudestaan lukemaan, sen verran itelleen uudesta asiasta kyse 8)
     

Kerro tästä muillekin!