Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Hyötyä on ainaki sen verran että "muutamien" vuosien käyttökokemuksella en muista käyttäneeni vakioo ollenkaa :poff: ja kulku muuttuu sit ihan täysin erilaiseksi :rotfl: Normi ajossa kulutus tippui luokkaa pari litraa :eek: Suosittelen lämpimästi jos tykkää esim kaikista "pikku" herkuista mitä sit lastuun haluaakin :wink: Vaihteiston vaihtokohdat, turbiinilukon kytkentä, moottorijarru yms yms :p
    Tohtorilta voi varmaan kysellä tarkemmin kaikesta muusta kivasta :poff:
     
  2. kuutio

    kuutio Gearhead

    Samaa mielipuolta 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
     
  3. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    netistä luin kans siitä uusimisesta, pitäis ilmeisesti käydä ensin konttorilla vai kuinka?

    ja korjaamolla meinasin käyttää pyöräkulmasäädöissä ja samalla katsellaan saisko niihin yhtään varoja mistään. siis tukivarsiin...
     
  4. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Määkin komppaan tätä kybällä 8) ! Enpä olis uskonu 3 vuotta sitten että tolla autolla pääsee alle 13l/100km kulutuslukemiin. vakiona meni sellanen 15l sataselle, auto oli täysin vakio kaikinpuolin. Nyt 5" korotettuna ja 33" renkaat alla, tehot noussu varmaan 100hp vakioon verrattuna menee näköjään alle 13l lukemiin. Omapaino "tyhjänä" luokkaa 3,2t. Tällä viikolla viimeks mitattu 12,7l sadalle, ihan reippaasti työnsin menemään Kajaaniin. Uskoisin että vois päästä tolla autolla alle 12l lukemiin jos ajaisi koko matkan sitä sallittua 80km/h. Varsinkin kun päivitän tota rengaskokoa isommaksi, noilla 4.10 perillä 80km/h kone kiertää n. 1900rpm.

    Tehoa ja vääntöä tulee tosiaan lastulla varsin mukavasti, käytös muuttuu juurikin oikeaan suuntaan. Laatikon toimintakin tuntuu varsin järkevältä kun tohtori sitäkin hieman säätelee :wink:. Mun mielestä tosta kannattaa maksaa se mitä pyydetään, kannattaa jokatapauksessa vaikka vakiotehot -ja väännöt riittäis itelle. Auton toiminta ja kulutus paranee kaikinpuolin.
     
  5. Zuski

    Zuski 3rd gear

    Nyt kun on uus laatikko ollu pari viikkoa, niin on tajunnut ettei se vanha loota ehkä koskaan ollutkaan kunnossa. :lol: Vaihtaa niiiiin paljon nätimmin. Ehkä tuo nyt oli sen ajan, vaivan ja parin tonnin arvoinen juttu vaihtaa. Vanha oli kyllä ihan säpäleinä lopulta, öljypohja oli aivan täynnä metallimujua. Lopullisesti se antautui peruuttaessa talliin, kun ruvettiin vaihtohommaa suunnittelemaan. Siinä vaiheessa oli siis se uus loota jo ostettu. Pojat sitten työnsi neidin talliin. :rotfl:
     
  6. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    kansi riesaa

    tere,nyt on subua purettu kansi remppaa varten ja sitä riittää viel ite kannet pitäs irrottaa ja mietin et tilan ahtauden vuoksi olisko järkevää pakosarjat irrottaa vasta pihalla eli miten ootte tehny?ainaski vänkärin puoli näyttäs mahtuvan kun turbo ja mutka pakop. on irti.kattelin et kuskin puol jos yrittäs paikallaan sitä irti niin ohjaus-akseli on parasta irrottaa mut ei viittis ylim purkaa kun tota jo revittyä on ihan riittävästi! sit toine asia vesipumpun ja jakopään rempat täs samalla niin pitääkö syylari irrottaa en viel oo perehtyny vai mahtuuko ne rojut tuleen siitä pois?

    yst vast kirvesmiäs tekööt ite isoilla kourillaan (jotka on haavoja täynnä!) ihan kun kesällä ei muuta ois! :mad:
    ja autohan on -95 subu
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kyllä mä sen syylärin irrottaisin kun kerran muutenkin on jo noin mittava poka menossa... Syylärin irrottaa muutamassa miinuutissa ja samalla tulee vaihdettua ne jäähdytinnesteet. Tilaa tulee mukavasti lisää, tosin kyllähän sen jakopään laittaa ilman syylärin irrotustakin. Kato samalla vesiletkujen kunto, itellä ainakin alavesiletku melkosen rapee..

    Ite irrottelin pakosatsit ennenkuin nostin kannet pois, makuasia miten tekee. Tietty ehkä helpompi ottaa irti pöydällä....
     
  8. tst

    tst Gearhead

    onko kellään noita ylätukivarren kumipuslia myydä?
     
  9. controlli

    controlli 1st gear

    multa löytyy täydellinen puslasarja
     
  10. Ukko75

    Ukko75 1st gear

    No niin nyt taitaa olla täälläkin tiedossa kansiremonttia. Alko eilen tekee semmosta että startatessa ei pyöritä kun parin yrityskerranjälkeen. Kun lähtee käyntiin, käy ensin vajailla pytyillä hetken ja ajossa tulee harmaata höyryä putkesta jonkun aikaa :mad:

    Onko jollain ideaa miten pystyisi tarkistamaan kummalta puolella vika on? Voisiko vika olla vuotava imusarjantiiviste joka vuotaisi vettä imukanavistoon? Koska tuhjäkäynnillä ei tee painetta vesitilaan. Vaikka siinähänse purkaessa tulee irroitettua ensimmäisenä.

    Onko jollain tiivisteitä myydä halvalla?
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Jos se tökkää startatessa niin tolla leikillä voi saada sit kiertokanget mutkalle kun sitä väkisin starttailee... :soosoo: :odroll:

    6.5:ssa imusarjan tiivisteen läpi ei mee yhtään vesikanavaa eli jos ongelmas johtuis sen vuodosta sulla pitäs olla aika paljon vettä siinä koneen päällä että se vois vuotaa siitä imukanaviin. Kyllä noilla oireilla sulla on vähintään kannentiiviste/tiivisteet kypsänä ja eipä oo mikään ihme vaikka olis kansikin halki.

    Kun nyt purkamaan rupeat niin kannattaa varmaan avata molemmat kannet, muuten voi käydä niin että kuukauden päästä avaat sitten sitä toista...

    Mulla on sitten kiertokankia jos ne on jo mutkalla... :poff:
     
  12. Panze

    Panze 3rd gear

    Ja uusia kansiakin löytyy multa tai kojolta :)
     
  13. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Mitäs arvon raati on täällä mieltä oireesta kun kun 95 6.5 td subbe ei lähtenyt käyntiin seisottuaan 4 tuntia työpaikan pihalla.. moottori siis ei olllut kuuma. Siihen ajaessa toimi aivan normaalisti. starttailin vaikka kuinka kauan ja pitkäänkin niin ei lähtenyt. sitten pidin pohdinta tauon ja sen jälkeen avainta ei tarvinnut kuin näyttää niin johan kävi... Mitä siis olisi syytä epäillä syylliseksi? Siirtopumppu releytetty ja toimii,pyörittää reippaasti. Pumpun ohjain boksi on edelleen siellä orggispaikallaan stanadynen musta. Olen kyllä fsd:n vaihdon olettanutkin olevan edessä,mutta ihmettelen vaan sitä että miksi vika ilmeni mootorin ollessa lähes täysin jo ajosta jäähtynyt. Eikös tuo fsd oireile kuumana..? Pumppuvikakin ilmeisesti ilmenee ensin kuumana..?
     
  14. simhas

    simhas 3rd gear

    Täällä myös Tohtorin ohjelmalla ajettiin 900km, nopeudella 90-100km/h ja kulutuslukema näytti 12,6l/100km :eek:
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Ne fsd:t tuppaa hajoomaan vähän milloin mitenkin, mut ser on tyypillistä että lämpötilan muuttuminen vaikuttaa oireeseen...
     
  16. kunnes

    kunnes 2nd gear

    Mikäs ois seuraava edullinen viritys 350tbi pellit ja putkisto on.
     
  17. oobee

    oobee 1st gear

    Ahdin... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  18. rkr

    rkr Gearhead

    Mieto nokkakeppi, performer imusarja sovitepalla ja lisää bensaa täyskaasulla. Tbi:lla ei tainnut paljon yli 300 kaakin päästä eli jos tavoitteet on korkeammalla niin sitten bensansyöttö vaihtoon.
     
  19. peak

    peak 1st gear

    mistä löytyisi suburbanin korjausopas
     
  20. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Ite ostin joku aika sitten ebaystä gm:n service manuaalin. Oisko ollu satasen pintaan neljän opuksen setti toimituskuluineen. Ja varmaan löytää halvemmallakin kun jaksaa selailla.
     

Kerro tästä muillekin!