Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    löytyhän sieltä vielä vähän joustovaroja ja tulipahan herkisteltyä mutterit ja pultit pyöräkulmien säätöön valmiiksi.
     
  2. controlli

    controlli 1st gear

    mistä ootte hommannut k ja n IlmanPutsareita Subuihin
     
  3. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Tollasen vastauksen sain joskus free technicseltä:

     
  4. ssi

    ssi 2nd gear

    Omani tilasin saksan ebay:stä.
    Ei siinä hirveitä säästä mut tuli muutaki samalla..
     
  5. ssi

    ssi 2nd gear

    Mites hehkutus? Toimiiko rele kunnola?
    Toisaalta kyllähän tuo tolta fsd ominaisuudeltaki kuulostaa mitä näitä viestejä on ollu..
     
  6. Impala76

    Impala76 Gearhead

    No hehkun merkkivalo ainakin syttyi ja releen äänikin kuului... Voisi olettaa toimivan.? Jos rele hajoaa niin eikös ne yleensä pimene täysin eikä sano mitään?? Onko näin? Kokemuksia??
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Virtalukonpohja? :eek:
     
  8. Johny Kidd

    Johny Kidd 1st gear

    Tervehdys chevymiehet!

    Uusi amerikanautoilija ilmoittautuu ja heti huutelee apua raadilta pieneen sähköpieruun. Auto olis tollanen k2500 gemssi, 1997. probleema on että lähivalot palaa satunnaisesti, eivät siis aivan pimeenä vaan sillon tällön. Parkit toimii parkkiasennossa ja pitkätkin toimii viiksestä mutta kun sillepäälle sattuu niin lähivalot ei syty.

    Hieman ohkasesti olen tietoa tällaseen vaivaan netistä löytänyt, mutta kannattaisiko testaaminen aloittaa valokatkaisijasta? Auto on tuotu kanadasta ja valot on kytketty niin että nolla -asennossa ilman käsijarrua on lähivalot päällä. Onko tällainen kytkentä ihan tehtaalta asti tullut daytime running lights systeemi vaiko onko tällainen kytkentä jälkiasenteinen ja miten tällanen on "yleensä" toteutettu?

    Kiitoksia oikein paljon jos joku omistaa tietoa!
     
  9. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No siitä valokatkaisijasta mä alottaisin vian etsimisen, samalla kannattaa ne valot releyttää ja laittaa johdotukset uusiksi. On meinaan iso vaikutus valotehoon ja katkaisijan kestävyyteen. Tietty kun auto on ton ikäinen ja oletettavasti siihen on laitettu E-hyväksytyt valot niin sitähän ei tiedä mitä turauksia siellä on...

    Jos katkaisija on 0-asennossa ja ajovalot palaa mutta ei takavalot niin kyseessä on juurikin daylight running lights... Tehtaan tekele.
     
  10. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Mä väittäisin ettei vika löydy valokatkaisijasta, koska pitkät ja lyhyet jaotellaan vasta sen jälkeen.
    "vilkkuviiksi" todennäköisempi.

    Ehdottomasti releistystä kehiin, lyhyille voi vetää syötön heti valokatkaisijan jälkeen jolloin palavat yhtäaikaa pitkien kanssa ei viiksi vaikuta niiden toimintaan.

    Tuolla jotain juttua aiheesta:

    http://fsd.foorumit.fi/viewtopic.php?f=27&t=274
     
  11. oobee

    oobee 1st gear

    Hyvin todennäköisesti pitkien vaihtokatkaisija. sijaitsee rattiputkessa, löytää kun kuuntelee missä naksuu kun vaihtelee viiksesta pitkille/lyhyille. Ja jos ei naksu niin syy löytyy heti. Käyttötanko lähtee viiksestä siihen kytkimelle. Yleinen oire jos valoja ei releytetty ja käytetty tehokkaampia polttimoita.
     
  12. JTR

    JTR Gearhead

    Äläpä anna vääriä ohjeita. Uudemmissa rattiputki erilainen. Kannattaa tutustua asiaan, jota kommentoi.
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Mites tuo syksyn miitti? Sitä ei vaan tuu jos kukaan ei ota kantaa paikkaan...

    Sen verranhan edellisessä miitissä on suunniteltu että jossain Nykäskylän suunnassa ois tän vuotinen...

    Tuolla sitä on väännetty http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 22#2339722
     
  14. Johny Kidd

    Johny Kidd 1st gear

    Kiitos tuhannesti vinkkaajille, tarvii alkaa näillä eväillä metsästää!
    Ja kiitos vielä tuomolle privaviestistä koskien korotushommeloita!
     
  15. EL5

    EL5 1st gear

  16. T5

    T5 Gearhead

    Millaisia vaatimuksia tuolla kevyt k-auton lavan suojaverkolla (vai millä nimellä sitä kutsutaan?) on?
    Pitää kestää 500kg:n kuorma, mutta onko verkon tiheydessä yms. mitään vaatimuksia?

    Löytääköhän noita mistään valmiina?
     
  17. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    muistaakseni nim.merk. persus valmistaa ja arvauksella heitän paikkakunnaksi kouvolan/kausala.
     
  18. persus

    persus 3rd gear

  19. T5

    T5 Gearhead

    Kiitokset vastauksista.
    Olen Persus sinuun yhteyksissä, jos tuosta -88 duallystä tulee kaupat ja saadaan se jenkeistä tänne.

    E: Onko lavan leveydessä yms. paljon eroa -87 (3gen) vuosimallin ja -88 (4gen) vuosimallin pikkareissa?
    Jos tuommoisen suojaverkon löytäisi jostain käytettynä.
     
  20. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Se ois tuo oma kulkine leimattu (korjauskehotuksella tosin..), mutta papereita myöhemmin tarkastellessani huomasin ettei perävaunulle ole mitään massoja. Mikähän noissa on jarrullisen kärrin maksimi (ei sillä että vetäsin jarrullista kun ei kortti riitä, mutta..)
     

Kerro tästä muillekin!