Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Nyt on painot otteella, lukekaa istualtaan tästä eteenpäin. K2500 Suburban jarruton 454 kiloa, jarrullinen 3401 kiloa. Perävaunuja koskien kannattaa muistaa (tai ainakin näin tätä itse tutkin) että ajokorttiluokka ja kytkentämassat on kaksi eri asiaa. Eli käsittääkseni jos jostain löytyisi 750 kilon kokonaismassalla rekisteröity jarrullinen kärry niin sitä saan vetää vielä C-kortilla. Jarruttoman kärryn osalta kärri + kuormaus ei saa ylittää tuota 454 kiloa.

    Jarrullisen kärryn osalta kytkentämassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa, eli silloin jos minulla olisi C1E kortti saisin vetää kärriä jonka oma-massa + kuorma= vetoauton omamassa (ja tämän rajoituksen antaa ajokorttisäädökset eikä rekisteriotteeseen merkatut maksimit). Lyhykäisyydessään siis 3000 kilon jarrullinen kärri Suburbanin perässä on teknisten massojen osalta laillinen, mutta ajokorttiluokan ehdot menevät "puhki".
     
  2. ssi

    ssi 2nd gear

    Tuosta kuormatilan verkosta niin kysäsin katastuksessa mahollisuutta rekisteröijä 7+1 niin olisin tarvinnu verkolle todistuksen että kestää tietyn kuorman kiinnikkein. Jännähomma sinäänsä koska verkkohan ois vain siirtyny vähän taakse päin samoilla kiinnikkeillä.
    Ja verkon laittaja on vielä silpunnu turvavyöt niin einyt sitten tullu hommattua verkolle lappua..
     
  3. tst

    tst Gearhead

    Jos kärryn kokonaismassa rekisteriotteessa on enemmän kuin auton omamassa rekisteriotteessa ei sitä saa vetää tyhjänäkään C1E kortilla.
    Vai että oikein 454 kiloa :lol: eipä paljo kannata konttorilta kysellä, tuskin tienpäälläkään noin tyhmiä ehdottelevat.
     
  4. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Näinhän se on. Sitten taas jos ois CE-kortti niin sais lyödä koukkuun sen verran kuin mitä otteessa on maksimit. On tää melekonen viidakko kaikkine säädöksineen. Mistähän sitä löytäis sellasen jarrullisen trailerin jonka kokonaismassa ois 750 kiloo nin sais viedä veneensä vesille ;)
     
  5. tst

    tst Gearhead

    Taitaa olla helpompi hukata se rekisteriote 8)
     
  6. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Joo, samaa minäkin mietin että tuommosen kärryn löytyminen on yhtä todennäköistä ku että osus meteoriitti päähän ja lottovoitto samalle päivää
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no ostaa pari raatoo ja katastaa sen... tietty kannattaa ehtoja kysellä ensin konttorilta. mutta taitaa olla aikas paljon liikenteessä niitäkin kärryjä/trailereita joissa on jonkin muun rek.kilpi. ja kukaan ei kysele ku on valot yms kunnossa.
    vääntöä odotan myös tienhoito auton digipiirturikortista, kunhan ne alkaa sitä tutkimaan joskus tuolla tienpäällä... ja tienhoitotöitä saa tehdä 24/7.
     
  8. Mica70

    Mica70 1st gear

    Mistä saa stefat laatikkoon 4L80E tältä puolen lahtea,ettei tarvis rapakon takaa tilailla,tulee mukava rahtihinta päälle ?

    Tarkoitus vaihtaa laatikon öljypumpun stefa ja takapään stefa samalla kun tuohon jakikseen vaihdoin uudet laakerit,pikku huoltoa päällä 8),pappiksella saanut ajella jonkin aikaa. . .
     
  9. jyrsis

    jyrsis 3rd gear

    Nyt tuli sitten öljynlauhduttimien putkien vaihto eteen. Pari kysymystä: 1. Lohkon päässä olevat putket ovat "sokilla" kiinni, uudet kun asensin niin tuntuu jäävän jotenkin löysälle. Putket toki meni pohjaan ja "sokat" niinkuin pitikin mutta, arveluttaa vain että pitääkö?
    2. Putkien keski osassa oli kiinnike runkoon, tai niin mä sen oletin. Ainut murhe on se että kun se roikkui irtonaisena vanhoissa putkissa ja nyt en hoksaa mihin se kuuluu? Olisiko kellään kuvia tai muuten vaan hyvää neuvoa?
     
  10. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    nyt kansien vaihto on edenny siihen pisteeseen et pitäis huuhdella vesikanavat tai koko jäähdytys järjestelmä,syyläri on vielä irti kannattaisko se ensin huuhdella? ei tosin nesteiden mukana oo tullu mitään kokkareita ym, ulos ja sit toinen kun alan täyttää miten saan ilmat ulos järjastelmästä auto on -95 subbe.onko tupla termareista hyötyä jos ei ole ollut lämpö ongelmia ennen kansien vaihtoja?kiitti jo eduskäteen vastauksista t.jaska
     
  11. tst

    tst Gearhead

    Hydrauliletkut laitoin ja lohkon päähän suunnattavat 90 asteen nipat, ei oo sen jälkeen tarvinnu niitä murehtia, ekalla sivulla on mittoja niistä.
     
  12. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Se alkuperäisten jäähdytinletkut kiinnitys on täysin naurettava systeemi, kiva idea, todella paska toteutus. Mullahan on lähteny tollanen putki irti lohkon kyljestä (oli alle vuoden vanha koko systeemi), sokkakin jäi paikalleen. Se kiinnike niille letkuille on muistaaksi siihen pakosarjaan, siinä on sellanen peltilipare mihin ne pitäis laittaa kiinni.

    Kerran on lähteny letku irti putkesta (irtosi prässäyksestä), ja kerran sylkässy putken irti sieltä lohkon kyljestä. Molemmilla kerroilla kävi tuuri ja huomasin käytännössä heti. Nyt siirrytty käyttämään hydrauliikkaliikkeen tuotoksia, letkua alusta loppuun (parasta mitä rahalla saa eli kuumankestävää rosterikuorella olevaa teflonletkua) ja molempiin päihin sopivat liittimet. Kennon pääty on hieman haasteellinen, siihen ei löytynyt just oikeaa liitintä mutta saa sinne muutakin käymään kun hieman soveltaa. Lohko on helppo, itellä 3/8" banjoliittimet ja niihin 1/2"->3/8" supistajat perään (tarvittaessa).
     
  13. tst

    tst Gearhead

    Joo korkkashan se viritys mullakin mutta onneksi nenä pelasti konerikolta :rotfl: ja parin klemmarin voimalla matka jatkui.
    En sitten samanlaista paskaa ruvennu tilaamaan kun kyllähän siihen lauhduttimen päähänkin nipat löytyi hydrosta,en nyt vaan muista enää minkälaiset ne oli...oliskohan se ollu niin että alunperin siinä on prässätty putkenpää mutta kyllähän se liitos teflonteipillä kartiokierteestäkin yhtälailla tiivistyy tai sitten laitoin usitin väliin :odroll:
     
  14. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Eikös nykyään käy dot valot kuhan väri on oikee ja ajovalojen osalta kuvio e-valoon vivahtava.
     
  15. EL5

    EL5 1st gear

    DOT-valoina kelpaa vain orkkikset, jälkikäteen lisättyjen pitää olla e-hyväksytty. Näin muistelen.

    Jos joku sitä vilkkua rupee tutkimaan tarkemmin niin sitten sen tarvitsisi tutkia täyttyykö viritelmällä vilkun määritelmät.
     
  16. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Juu, dot valoja ei saa lisätä.
    Nois sivu markkereis on monesti sekin ongelma et niitten näkymis kulma ei riitä sivuvilkun virkaa hoitamaan, näin ainakin tulilinnun kohdalla oli kun sellasen omistin.
     
  17. controlli

    controlli 1st gear

    miten ootte laittanu kierroslukumittarin, kun tossa 94 mallisessa ei ole vielä sitä vakiona. eli kytkentäohje olis hakusessa.
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ja edelleen huutelen sitä aurauskulmaa, etusivulla en nopealla vilkaisulla huomannut...? eli minkäslaiset pitäis olla aurauskulmat?

    ja tuo öljuputkien laitto olis itelläkin edessä, ehkä ens talvena tulee laitettua. ja ei varmaan löydy oikeita kertakäynnillä mikkelistä hydrauliikkaliikkeestä.
     
  19. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    ooksä Raimo ikinä käyttäny Googlea?!? kokeile nyt vaikka sellasia hakusanoja ku "suburban aurauskulmat".
    tämä tieto löytyy kyllä niin monesta paikasta, mm. täältä ja fsd-foorumilta.

    mulla on töissä lista niistä letkuista ja liittimistä, voin yrittää maanantaina laittaa sen halukkaille s-postiin.
     
  20. rkr

    rkr Gearhead

    Millaisia rengaspaineita olette käyttäneet? Mulla on nyt 4 baaria (60 psi) 265/75 gummeilla mutta pitäisköhän noita lisätä tuonne 5 bar tuntumaan kun gummien kyljessä lukee 80 psi?
     

Kerro tästä muillekin!