-29 Tudorin choppaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Konemies, 23.7.2012.

  1. Konemies

    Konemies Gearhead

    Syksyllä pitäis alkaa choppaamaan Tudoria. Jos voisitte kertoa vinkkejä, mitä kannattaa huomioida ym. ennenkuin laikka laulaa.


    Noin 5-7cm suunnittelin choppaavani.

    Jotenkin näin:
    [​IMG]
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Pikanen kookletus ja heti ekana oli tällänen... http://www.offroadfabnet.com/forums/sho ... php?t=2222

    Mutta kun sä kerta oot saanu autonki jo tohon malliin, niin ei toi choppauska mikää kovin kummonen homma enää oo! Vähän pähkäilyä ja mietiskelyä ja laikka vaan laulamaan. Ja kyllä sen sitte huomaa miten niitä tolppia joutuu vielä viipaloimaa että päät osuu ympäriinsä yhteen...
     
  3. NURMALE

    NURMALE 1st gear

    Nää on tietty maku kysymyksiä mutta ilman muuta vähintään se 4" tai enemmän pois niin lakkaa mobilistit morjastelemasta, ei vaikuta työn vaikeuteen mitään ja tulee kerralla sen näköinen että on chopattu.
     
  4. Konemies

    Konemies Gearhead

    Onko sillä jotain suurta merkitystä kun jotkut katkaisee ihan suorassa linjassa niinkuin tossa Kalun linkissä ja jotkut hammastaa katkaisulinjan

    Näin:
    [​IMG]
     
  5. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Näin kans tollasen hammastus systeemin kun olin jo omani tehnyt ja en oikee muuta keksiny kuin että kai se on vetely ystävällisempi hitsata lähellä pokkaukksia, tai jotai.. tolppahan on ylhäältä leveempi ja kapeempi alhaalta, ja kyllä kait tuossakin leikkaus tyylissä sitä joutuu vähän vänkäämää kohilleen.
     
  6. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Mä otin -29 coupestani parisen tuumaa lyhentämällä pilareita yläpäästään, oli helpompaa niin kun lähes kaikki kattopellit oli jo melkein irti. Oven ylimmälle saranalle piti tehdä uudet reiät pilariin.

    Ovitolpat katkaisin erikohdista, en tiiä onko sillä kyllä yhtään mitään merkitystä.

    Nyt jos tekisin tota hommaa, jättäisin tuulilasin vähän isommaksi ja madaltaisin sitä yläkarmin yläpuolista "palkkia".
    Näin saisi enemmän näkyvyyttä ulos ja karmi ei näkyisi lipan alta.
    Tosin mulla on lippakin nostettu katon kanssa samaan samaan tasoon, 30-31 -tyyliin.
     
  7. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    sama homma edessäpäin mut kyl mä jätän noi pystysaumat tekemättä
    vähemmän hitsattavaa. jäähdyttää vaan ni ei vetele.
     
  8. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Takalasin korkeutta kannattaa kanssa miettiä, että madaltaako yhtä paljon kuin pilareita...
     
  9. Konemies

    Konemies Gearhead

    Kiitoksia vastauksista.

    Taidan ton etutolpan tehdä Tuumerin ohjeilla.

    Mites ton takalasin kanssa on, onko siitä hyötyä jos sen jättäis isommaksi? Ei siitä nytkään kauheen paljoa näe taaksepäin.
     
  10. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    makuasia mut voihan siihen teipata pahvin ja kattelee miltä näyttäis choppaamisen jälkeen ?
     
  11. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Mä jätin takalasin kanssa isommaksi, eipä siitä tosiaan hirveästi hyötyä ole mutta ajattelin silloin passailla sitä sivulasien kanssa saman korkuiseksi.
     
  12. Konemies

    Konemies Gearhead

    En mä malttanut syksyyn odottaa vaan pätkin eilen tolpat. Jätin tuulilasin alkuperäiseen korkeuteen, ohennan sitä yläpalkkia. Näyttää mun mielestä hyvältä ja näkyvyys uloskin on ok. Takaikkunasta otin saman 2 tuumaa kuin muualtakin. Lipan meinaan tehdä niin että se lähtee katon yläreunan tasalta.
    Nyt pitäis käydä ostamassa ainakin tuulilasi et pääsis ajeleen.

    Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, ilman niitä olisin tehnyt homman aika paljon huonommin.
     
  13. the dog

    the dog 1st gear

    Juu, Nurmale mun pitää laskea lattiapintaa penkkien kohilta että mahtuis pää kajuuttaan! :)Sain vanhan Simcan penkit jotka on matalat ja ohkaset kuin rahapussini ;)
     

Kerro tästä muillekin!