Kokemuksia tai mielipidettä 5.7 dieselistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jan79, 24.7.2012.

  1. Jan79

    Jan79 3rd gear

    Moikka.
    Tuli vastaan menopeli jossa konehuoneessa 5.7 diesel. Itselläni ei tuosta minkäänlaista kokemusta ja kuulopuheiden takia nyt tässä utelen. Millainen tuo on käytössä? Kannattaako auto ostaa vaiko pysyä erossa tuon 5.7 dieselin takia? Noita kovasti joissain esson baareissa yms palstoilla moititaan mutta tuntuu että haukkujilla ei välttämättä ole ollenkaan omia kokemuksia ko. moottorista. Millainen kone siis tuo 5.7 diesel on konehuoneessa?Tyyppivikoja?Ja jos jollakulla oikeasti omakohtaisia kokemuksia, olisin oikein kiitollinen kuulemaan niitä.Kiitos.....

    Mielellään tietenkin jonkinlaiset perustelut aina positiivisia..
     
  2. imperial-62

    imperial-62 Gearhead

    20 vuoden kokemuksella pitäisin ihan kelpo koneena. Toki remonttiakin on tehty mutta kilometrejäkin kertynyt useampi satatuhatta. Käynnistyy hyvin myös täällä Lapin oloissa ja kulutus on kohtuullinen.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Ei mitään moitteen sanaa. Vaatii huoltoa siinä kuin kuin perus jenkki bensakoneet ja muutkin moottorit. Itselläni oli Oldsissa 5,7 DX joka alkoi kilkattamaan reilut 490.000 kilometriä ajettuna. Tosin kilometrit eivät olleet syynä laakerivasurioon vaan öljyjen vaihtamattomuus. Viimeiset 60.000 kilometriä ajettiin samoilla öljyillä ja yhdellä suodattimella. Kylmäkäynnistyksessä ei ollut ongelmia kunhan vain akut ja hehkut olivat kunnossa. Polttoainesuodattimen joutui silloin tällöin uusimaan talvella, mutta sekin onn oikeastaan normaali huolto-osa.
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mitäs se tuollaanen autonpito oikeen on? :eek:

    kyllä se starttipilotti muulinpotku on aika usein koitunu tuon huolettomuuden lisäksi koneen tuhoksi. saishan mersunkin ns ikiliikkuja koneen paljon vähemmälläkin tuhottua.

    taitaa aika jo olla armahtanu nuo 5,7dsl:t, valitettavasti. suuttimia ei ole enää saanut vuosikymmeneen.
     
  5. Jan79

    Jan79 3rd gear

    Tuota.. eli siis suuttimien piiputtaessa uusia saa? Täytyy hieman miettiä uskaltaako tuohon sekaantua. Toisessa vaihtoehdossa on fordin 6.9 dieseli.. Se ainakin paremmassa maineessa.
     
  6. Sambo

    Sambo 1st gear

    Tuossa hieman tietoja Oldsin koneista:http://www.442.com/oldsfaq/ofedsl.htm
    Mutta tuollaisia juttuja on paljonkin,ja ne on vähän tylsiä luettavia.
    Jos mielipidettä kysytään eikä niin kauhean faktatietoa,niin kannatan :)

    Kone käy todella nätisti jos palikat on kohdillaan ja huollot tehty sekä sopiva öljy.Sitä ei käyntiäänestä moni edes dieseliksi tunnista.Kulutus myös hyvin kohtuullinen ja vääntöä mukavasti.
    Missäs autossa tämä on,ja tietoa siitä onko Lohko/kannet D vai DX ja vm.?
    Itselläni Dx Truck versio kynäsuuttimin eli se tehokkain,ja kulutus ei kohtuullinen,mutta on painava autokin kyllä..
     
  7. Jan79

    Jan79 3rd gear

    Tarkempaa tietoa koneesta minulla ei ole.. Unohdin puhelimessa kysyä onko D vaiko DX ja olisiko myyjä edes tiennyt, kone laitettu ja muutoskatsastetttu jo 2000 luvun ihan alussa. Kone on tungettu Dodge Ram Vaniin.

    Sinänsä alkoi tuo kiinnostamaan koska itselleni tulee tarve joko lava-autolle tai pakulle ja näillä polttoaineen hinnoilla kyllä diesel taitaa olla ainut mahdollinen koska kilometrejä tulee. Ja Dodgeahan tuona vanina ei normaalisti nokivasarana saa.. Siksi pisti silmään.

    Pääasiassa olen chevyjä katsellut mutta oikein sitä täysin ruosteetonta helmeä ei vielä ole vastaan tullut.
     
  8. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    toimiessaan vallan mainio kone, renatessaan maailman vittumaisin kone. tai eikai nyt sentään, mutta jos joutuu tekeen suutin ja pumppuremppaa niin rahapussi kevenee kummasti. ja jos kynäsuuttimilla niin niihin ei saa enään osia. neuloja saattaa saada osaava paja tehtyä tai sovellettua jostain mutta kärkiä ei saa, ovatten kiinteästi siinä suuttimen rungossa.
    mulla on ollu 2 tuollasta mosaa, molemmat lohkoltaan dx mutta silti kynäsuuttimilla. kumpikin oli mulle tullessaan just sellasia mistä essonbaarissa varotellaan. ensimmäisen remppasin kovalla työllä ja isolla rahalla. siitä tuli helvetin hyvä. toista en enään jaksanu. jos myyjä kehuu sulle kovasti että on tehty remppaa niin ehdottomasti kuitit siltä! muuten 99% varmuudella puhuu paskaa tai muistelee että 5 omistajan vaihdosta takaperin joku olisi vaihtanut pari hehkua = remppaa tehty. mua on kustu silmään joka kerta kun olen dieselin ostanu 8)
     

Kerro tästä muillekin!