-96 Lincoln/virtalukon ja -katkaisimen välinen linkki poikki

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja juko7, 4.8.2012.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Mainitussa autossa siis on samanlainen systeemi kuin varmaan monessa muussakin saman ikäkauden Fomocossa, lukkosylinteri liikuttaa rattiakselin suuntaista muovista linkkiä joka sitten siirtää virtakatkaisinta, joka sijaitsee alempana rattipylväässä, eri asentoihin. Nyt tuo linkki on poikki jostakin tilttiakselin kohdalta tai alempaa. Onkos kukaan vaihtanut tuollaista - millainen rakenne siinä on ja missä järjestyksessä se kannattaa purkaa? Saako sitä alakautta pois ja / vai pitääkö katkaista rattipylväs tilttiakselin kohdalta? Ja mikähän tuon osan englanninkielinen nimi on..
     
  2. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Re: -96 Lincoln/virtalukon ja -katkaisimen välinen linkki po

    Eikö kukaan ole joutunut tämmöisen kanssa askartelemaan? :(
     
  3. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Re: -96 Lincoln/virtalukon ja -katkaisimen välinen linkki po

    No juu, tulihan tuollainen vika joskus korjattua -96 T-birdissä. Siellä on sellainen pienen pieni putkisokka, joka yhdistää ne kaksi muoviosaa toisiinsa. Se on mitä luultavimmin pudonnut pois. Hyvällä tuurilla saat sinne asennettua uuden vähän isomman sokan tilalle. Sain itse sen uuden sokan asennettua sinne siten, että purin vain rattiputken suojamuoveja pois ja irroitin rattiputken kojelaudan alta ja laskin sitä vähän alemmas. Sitten tiltti ääriasentoon ja lampulla tihruttamaan mikä on vialla. Hyvät ohjeet löytyy, kun googlaat TCCoA tai SCCoA ja hakusanaksi esim "Car won`t shut off" yms. Itse ajelin viikkokaupalla niin, että mulla oli virtakatkaisijaan kiinnitetty rautalankaviritys, jolla sain auton sammumaan. Käyntiinhän se lähti normaalisti. Automaattivaihteisessa voi tulla hankalia tilanteita, jos auto ei sammu avaimesta, kuten mulla oli...
     
  4. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Re: -96 Lincoln/virtalukon ja -katkaisimen välinen linkki po

    ^kiitos vinkeistä! täytyypä tutkia noiden pohjalta asiaa!
     

Kerro tästä muillekin!