Camaro ensimmäiseksi autoksi.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja F-Jape, 2.8.2012.

  1. F-Jape

    F-Jape 1st gear

    Entäs tuo kulutus? 10 L maantie ja kaupunki n.? Ihan lähinnä vertaan johonkin reilu pari litrasee turbo japsiin, joita kaverit omaaavat. Eikös se ole aika lähellä noita?
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Älä ymmärrä väärin tätä kommenttia Jape, mutta jos se kulutus on tärkeä pointti autoa hankkiessa niin kaikki vanhemmat Amerikkalaiset V8 moottorilla varustetut laitteet kannattaa siinä vaiheessa unohtaa.

    Kyllä taatusti hyvissä olosuhteissa maantieajossa voi päästä yllättävänkin pienillä lukemilla. Juniorilla on ysiykkönen 305 tekniikalla jonka perävälitys taitaa alkaa kakkosella, kun se ei reilussa satasen vauhdissa kierrä vielä yhtään mitään, joten kevyellä kaasujalalla pitkin moottoritietä sitä tuskin tarvitsisi olla kokoajan tankkaamassa.

    Mutta kylällä pyörittäessä sitä bensaa alkaa kulua hieman eri tahtia ainakin siitä päätellen, jos sitä haluaa joskus lainata niin aina bensamittari huutaa punaisella...
     
  3. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    työkaverilla on ollu parikin mitsu evoa. jälkimmäisen virittämiseen/koneremonttiin meni joitain tuhansia, ja harisen penkissä jarrutettiin kolmosella alkava lukema. kaverillaan on camaro. huvittuneina vertailivat kulutuslukemia; ovat melko lailla samaa luokkaa.

    kokonaiskustannuksia jos vertaisi, ni luulisin camaron olevan edullisempi ylläpitää. ja virittää, jos niikseen tulee.
     
  4. pfp

    pfp 3rd gear

    305 TBI Firebird on vienyt nyt about 12 litraa stadissa/kehällä pyöriessä.

    Kevättalvella ennen perushuoltoja, auto täynnä matkatavaraa ja ihmisiä, se oli hörpännyt reissussa jopa 16 L (50/50 seka-ajoa).
     
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Joo Evot yms. vie saman määrän bensaa kuin tuollanen kasari-jenkki. Corollat vähemmän ja civicit vielä vähemmän. Eli jos bensan kulutus on tärkeää niin osta muutaman satkun japsi. Muutenhan tuollainen on ihan jees "ensi jenkki". Siitä vaan kaupoille, mutta voin säästää sinut pettymykseltä jo nyt: Jos tarkoitus on olla "kylän nopein" niin ne kavereiden turbojapsit vie vakio 305 camaroa kuin litran mittaa. Tietysti jos se on manuaali niin kyllähän se vähän ripeämmin liikkuu.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Tuo uusin 200hp versio, eli Series II 3800 (1995-2002) on erinomainen moottori. Kuluttaa vähän, on tehokas, kevyt ja varmatoiminen. Mulla on yksi tuollainen Camaro-moottori odottamassa johonkin takavetoiseen käyttöharrastejenkkiin pääsemistä. Puolison etuvetobuckilla kun on ajellut, niin tota on oppinut arvostmaaan, vaikka se on edellinen versio tuosta moottorista.
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tpi:n hyviin ominaisuuksiin kuuluu tuo kulutuskin,jonkin verran viritettynäkin menee maantietä aika lähelle kymppiä,kaupunki/taajama-ajossa tosin menee aika reilusti ainetta vaikkei pahasti antais kenkääkään,varmasti yli 20l.. Seka-ajo ehkä 14-16 litraa,en oo tarkkaan laskenu.Veikkaisin että vakio tpi on hyvinkin "pieniruokainen". Tuosta uudemmasta konesarjasta en tiiä mitään.
     
  8. rkr

    rkr Gearhead

    Lukkoperä olisi hyvä olla ympärivuotiseen ajoon. Manuaalilla ja 3.23 ruuvilla mulla kulki kaasarikoneinen 3gen f-koppainen parhaimmillaan alta 9 litran maantiellä 350 koneella. Ihan hyvä talviauto kunhan opettelee ajamaan tehokkaampaa takavetoista. Jos 305:den tehot riittää niin mikä ettei, noita saa rakenneltuakin alustan ja koneen puolesta jos tuntuu siltä.
     
  9. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    itse ajelen 120 km päivässä vähintään -91 mallisella gta.lla ympärivuoden,välillä tulee rääkättyä enemmänkin silti täyteen tankatessa 10-11 satkulla,rajoitusten mukaan mennyt 9:llä 3,23 ja L98 th700,pakopuoli ja imupuolta paranneltu joku väittää kohta taas muuta mut se on hänen ropleemansa,täällä sakki saa 305 viemään enemmän kuin mun 10m motorhome 460:lla,toisilla ne vie 15 L satkulla mut se on yleistä kun viritetään musta tuntuu periaatteella loppu pointti on johonkin se raha menee,jollain dokaamiseen sätkään,tietsikka peleihin,lapsi perheellisellä lapsiin menee kaikki,se on valinta,kaikkea ei voi saada työläisen palkalla,vaihtarina ainakin itsellä halvat ylläpito kustannukset.jos korvat ja suu täynnä velkaa 6L/100 tuntuu jo pahalta.osta suoraan 350 tpi.tulihan paatos.
     
  10. F-Jape

    F-Jape 1st gear

    En tietenkään havittele sitä mikä olisi nopein, vaan sitä missä on tyyliä ja murinat. Aavikko välithän näissä on vakiona?

    Kysyin kulutuksesta, että mitä on suunnilleen saanu menemään. Kun monet ketkä haukkuu näitä nuhapumpuiksi, bensarosvoiksi... omaavat jonkun hybridi auton (Meikä manne vetää hybridi autolla ja käytän perunankuorista tehtyä r85 bensaa!) tai esim. joku viri japsi.


    Lähes yksi tärkein syy on ekaan autoon: jenkki. Totta kai voin tyytyä ihan vaikka passattiin tai vastaavaan. Koitan nyt jatkaa jenkki perinnettä perheessä :p
     
  11. F-Jape

    F-Jape 1st gear

    Vakiona kuitenkin ajattelin pitää, ja muutenkin autoasentaja kohta ammatiltaan ja faijallakin menossa chevelle proju ja sitä on tultu silmä tarkkana seurailtua, joten huollotkin sujuu itse. (Tietenkin vaikeat hommat isän pienellä avustuksella :D)
     
  12. rkr

    rkr Gearhead

    Manuaali askeissa 3.23 tai 3.42 on melko yleinen. Äänistä puhuttaessa, näihin ei tuplaputkia helpolla saa joten jos tuo puoli on tärkeää kannattaisi miettiä kakkos koppaista F-bodyä.
     
  13. pfp

    pfp 3rd gear

Kerro tästä muillekin!