Chevrolet Astro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GULF, 1.1.2008.

  1. audiq

    audiq Gearhead

    Vakionopeussäätimen osia varmaankin se "pumppu". Koneen vasemmalla puolella.

    Miksi et koita käynnistää huikan kanssa, suoraan läppärunkoon bensaa kaatamalla? Kyllä sen pitäisi vanhallakin bensalla käydä, kun vaan ensin käyntiin saa. Jos siis kaikki on muuten kunnossa. Samalla kun otat suodatinkotelon pois läppärungon päältä, niin voit tarkistaa, että startatessa suuttimista suihkuaa bensaa.
     
  2. abel

    abel 1st gear

    Eli siis ilmanputsarin kansi pois, ja suoraan lorauttaa bensaa ruiskumokkulan päälle?
     
  3. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Äriseekö bensapumppu ku laittaa virrat päälle? Sen pitäis vissii 3 sek surista ku laittaa virrat ja käyntiin lähettyään ottaa herätteen öljynpaine anturilta.
     
  4. abel

    abel 1st gear

    Ei muuten ärise. Luulin et bensa tulee kalvopumpun kautta. Missä tuo pumppu sijaitsee? Tai kai sitä varten jossain on edes sulake..
     
  5. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    En muista sulakkeista, mut sitä ohjaava rele on konehuoneessa apparin puolella tulipellissä, kannattaa koittaa putsata se ensimmäisenä! Ja ite pumppu on tankissa..
     
  6. abel

    abel 1st gear

    OK! Näin tapahtuu!
     
  7. abel

    abel 1st gear

    Bensapumppu rikki. Uusi pumppu 200-300 euroa+työ.
    Samoin jarruputki poikki. Päivän työ 500 euroa

    Korjaamon varovainen arvio, 1000 euroa ja auto ajoon. Mitä mieltä raati on, kannattaako korjauttaa vai etsiä eriväristä peltiä?
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No luottokortti käteen ja www.rockauto.com
    Bensapumppu 14-171€ (esim Denso 38€) +rahti pari kymppiä. Työtä se saattaa vaatia, jos tankin kannatuspantojen pultit ei suostu suosiolla aukeamaan, letkut irti. Sitten tankin päältä lievällä väkivallalla eli vasaralla ja lyöntityökalulla se anturi-putki-hässäkkä irti (tuo 171€ pumppu satsi sisältää uuden senkin paketin) mielellään ehjänä. Pumppu löytyy sieltä alimpana ja johdot on nätisti liittimillä. Uusi pumppu paikalleen ja uusilla tiivisteillä kaikki kasaan. Jos letkut lähti ehjänä, niin ehkä voisi niitä käyttää, uusien laatu (toisesta ketjusta luettuna) ei välttämättä ole ihan parasta.

    Jarruputken otat itse irti ja niiden vanhojen haperoiden kanssa kävelet lähimmälle korjaamolle. Ne siellä mittaa sen ja tekee siihen uuteen sopivat päät. Sitten ryömit auton alle uuden putken kanssa ja taivuttelet paikoilleen. Putken hinta ehkä karkeasti parikymppiä, riippuu vähän korjaamosta mutta tuolta 1000€:n arvion antaneesta korjaamosta sitä ei ehkä kannata hankkia. Aikaa voi mennä pari tuntia ja voi kiroiluttaa sekä rystysissä olla ruttuja mutta ei siinä päivää pitäisi mennä eikä edes 500€:a. ABS-jarrullisen astron jarruputken vaihto sinne konehuoneen päähän on kyllä hiukan hankalan näköinen mutta kai se sinne taipuu.

    Ai niin, ei tätä pitänyt kirjoittaa kun piti kirjoittaa, että anna olla, tuo koko romu meidän pihaan. Mitään en maksa mutta ei tule sinullekaan kuin tuontikulut. :lol:
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Onhan noita purettunakin, ei varmaan heti uutta pumppua kannata tilata?
    P.S. Mullakin taitaa olla yks sellanen jouten. :odroll:
    Jarruputkia saa myös (ainakin taakse) valmiina oikean mittaisena ja oikeilla liittimillä esim. UsPartsista.
     
  10. abel

    abel 1st gear

    No tuo purettu vaihtoehto mullakin olis mielessä.
    Korjaamo laskeskelee, paljon tulis loppuhinnaksi töineen. Katsotaan vielä, mitä ne sieltä soittaa..
     
  11. abel

    abel 1st gear

    Tietysti, toimiva katsastettu pikkasen isompi auto maksaa äkkiä sen reilu 1500 euroa. Eli siinä mielessä jos ton sais noin tonnilla katsastettua ja ajoon, voisi ajatella korjaamista..

    Alkaa raksaprojekti, ja mukana tarvis kulkea työkalut ja tarvikkeet. Ainakin siihen asti, kun saa talonoven lukkoon.. Pitkät ja korkeat tarvikkeet tulee luonnollisesti kärryllä..
     
  12. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Mie jouuin omaan astroon uusimaan kaikki etupään jarruputket kerrasta, kun oli letkut hapertuneet..jokaista liitosta avatessa katkes aina seuraava putki ja ei muuta kun suunta aina liikkeeseen uutta teettämään. Nuokaan putket ei vissiin tainnu maksaa vaihettuna (siis itse tehtynä) ees 40€ eikä tuntejakaan menny ku kaks, ei oo vissii kovin ammattitaitonen korjaamo?

    Bensapumpun saat varmaan jostain yhtään amerikkalaisiin suuntautuneesta liikkeestä suomestakin alle satasella, eikä senkään vaihtotyö vie kahta tuntia pidempää.

    Korjaamon hinnoittelu kuulostaa enemmän semmoselta "apinaa koijataan" meiningiltä :\
     
  13. abel

    abel 1st gear

    Niin no, epäselväksi jäi puhelimessa että, oliko töihin laskettu jo tämä päivä kun bensapumppudiagnoosia oli etitty.

    Työkaverin luottamuksen perusteella tämän korjaamon valitsin, tai oikeastaan työkaveri valitsi. :eek:

    Perkele kun olis rahamiäs, sanois et hoitakaa kuntoon ja tuokaa pihaan.. muta kun on nuuka kuin perkele.
     
  14. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    on kyllä tuntivelotus aika kohillaan, tai sitten naamasi ei miellytä ja hatusta heitettiin tommonen aika törkeä summa.. tonnilla tehdään semmosia remontteja että siinä jo moottori vaihetaan tms, ei noihin töihin kyllä montaa sataa voi mennä tai sitten on tosiaan todella todella ammattitaidoton paikka. mietippä nyt yksi jarruputki poikki, päivän työ???
     
  15. MANONTHEMOON

    MANONTHEMOON 3rd gear

    Moro. ostin astron eilen ja olen enemmän kun tyytyväinen ostokseen. Kuitenkin jotain kysymyksiä olis mihin olis kiva saada vastauksia.

    Eli. auto on vm-90, onko katti pakollinen? papereissa ei sanota yhtään mitään ko. asiasta. ei lue juuta eikä jaata...

    Sitte huollot, onko niin vaikea ja vittumainen huoltaa miltä nopeasti näyttää?

    Vakionopeudensäädin toimii, mutta ei pidä oikeaa nopeutta vaan nopeus laskee pikkuhiljaa, mistä johtuu?

    ja flekti on jännä, aina kun pysähtyy esim liikennevaloihin oli kone kylmä tai kuuma niin alkaa flekti aina pyöriä, pyörii n.10sec ja sammuu, taas menee noin 10sec ja alkaa uudestaan... onko normaalia?

    Olisin enemmän kun kiitollinen vastauksista :)
     
  16. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Eikös se ole 80-jotain vuonna kun siitä eteenpäin autot on vähäpäästösiä? Sillä perstuntumalla sanoisin et katin vaatii. Viisaammat korjaa.

    Vedetääs vähän takasin. Onko tuo sun auto vähäpäästönen? Jos on, niin sit ei saa kattia poistaa, ei mee pakokaasuista läpi katsastuksessa. Mutta jos ei vähäpäästöinen niin sitten saa, katti tuli pakolliseks 92. Googlettelin vähän :rotfl:
     
  17. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    jos ei otteessa ole mainintaa että katalysaattorilla niin ei sitä kyllä tarvitse mielestäni olla. en sitten tiedä, miten päästöt menee jos sitä ei ole. joskus oli itsellä caprice 350 koneella ilman kattia ja hienosti meni päästöistä läpi.

    huollotkin on laaja käsite, tulppien vaihto taitaa vaan olla aika spektaakkeli. ei kai siinä muuten mitään.

    eikös se vakkari toimi alipaineella, päästää varmaan sitten se vakkarin alipainekello-mokkula painetta läpi pikkuhiljaa?

    flektistä en osaa sanoa, kuulostais kyllä vähän anturivialta. onkohan jälkiasenteinen koska omassa ei kyllä ole. tai en ole ainakaan huomannut sen olemassaoloa :poff:
     
  18. MANONTHEMOON

    MANONTHEMOON 3rd gear

    mene ja tiedä antaa ton Katin nyt olla... Kyselen sitte vaikka konttorilta kun aika tulee :D toisaalta toi vakionopeudensäädinkään ei vois nyt vähempää kiinnostaa antaa senki olla toistaiseksi. Mutta kiitos vastauksista.
     
  19. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    1992 eteenpäin on aivan varmasti vähäpäästöisiä ja ennen sitä on sitten vähän vaihtelevampaa.
    Omassa lukee otteessa, katalysaattori käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Vaan ei ole vähäpäästöinen kuitenkaan. Katti on oltava mutta päästöt mitataan vanhempien rajoilla.
     
  20. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Häiriköin topiccia sen verran että viittiskö joku mitata vähän tuota astron penkkiä,korkeus etureunasta,rungon pituus/kiinnityskohdat? Omassa astrossa ei muistaakseni ainakaan ollu korkeuden säätöä joten se lattian ja etureunan etäisyys olis hyvä tieto. Niissä penkeissä kelpas istuskella,aikomus olis laittaa sellaset tuohon pikkariin..
     

Kerro tästä muillekin!