389cid pontiac keinuvivun kiristys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja honkala88, 20.8.2012.

  1. honkala88

    honkala88 1st gear

    osaako kukaan sanoo paljon kiristetään loppukiristys keinuvivun mutterille kun auto laitetaan käyntiin..? eli vartti, 2/4,3/4 vai kierros..? ja kuinka paljon voi max kiristää..?
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Meitin 389 koneessa vedettiin mutterit pohjaan asti ennen käynnistystä.
    Ei niissä edes ollut mitään lukitusta että olis voinu mitään hienosäätöjä tehdä.
     
  3. honkala88

    honkala88 1st gear

    Eli kun kierre loppuu sen kiristys tapin puoleen väliin niin sinne asti pitäis kiristää.. siin ei oo kyl mitään pohjaa mihin mutteri stoppais,se vaan pysähtyis siihen mihin kierre loppuu.? Eli ku ottaa väljät pois venttiilin ja keinuvivun väliltä pois niin mutterihan menee sen jälkeen vielä monta kierrosta kiinni ennen ku kierre loppuu. Meneekö sinne hydrauli nostimeen sitten vielä öljyä jos sen mutterin kiinni asti kiristää.?
     
  4. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Itse laitoin puoli kierrosta preloadia ja tuntuu toimivan.
     
  5. honkala88

    honkala88 1st gear

    Itsellä on siis sellanen ongelma että apparin puolelta, keaulasta katsottuna ensimmäisen keinuvivun mutteri on 2 kertaa pyörinyt itsestään auki.. muttereina näyttäis olevan tavalliset pyöreet nylokit (eli onko väärät ).? kaikkia muttereita saa pyöritettyä sormin hylsyllä. Eli kuuluiskos nuo mutterit olla metalli lukitteiset tai sinnepäin.?
     
  6. hukkis

    hukkis Gearhead

    Tuon tyyppiset mutterit varmaan on vakiona.Käyköhän tuohon letukan mutterit,niitä luulis joka kylästä löytyvän??

    http://www.summitracing.com/parts/CCA-1 ... /?rtype=10

    Keinun irtovälys pois ja kierros kiinni pitäs toimia noita kiriessä.Ja nokka tietysti perusympyrällä säätökohteessa!
     
  7. honkala88

    honkala88 1st gear

    Noikin mutterit on eri näköiset ku mulla on paikallaan. Mulla näyttäis olevan vähän niinku messingin väriset nylokmmutterit mutta ne ei kuitenkaan toimi niinku nylokkien pitäis eli alku menis sormin kiristämällä ja sit jäykistyis ku ei jäykisty ollenkaan ku kirisrää eli oisko vähän niinku kuolleet jos availtu monta kertaa samoja..
     
  8. vani91

    vani91 Gearhead

  9. KPS

    KPS 3rd gear

    Riippuu minkä vuosimallin kone sulla on. Vanhemmissa ne vedetään pohjaan ja niille on tietty kiritystiukkuus olemassa. Uudemmissa ne säädellään tyyliin puolikierrosta tai kolmevarttia jne. Jos sulla on vanhempi kone ja säädät ne tuolleen hepposesti, niin lentää keinut syrjään ja tikut venakopan kattoon...
     
  10. honkala88

    honkala88 1st gear

    -64 tuon vuosimalli on..
     
  11. sbf

    sbf Gearhead

    64 mallia toi meitinkin on.
     

Kerro tästä muillekin!